Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE: polski prepaid potrzebuje zmian

UKE: polski prepaid potrzebuje zmian

LuiN 8 Kwietnia 2009 17:27

0 0

Urząd Komunikacji Elektronicznej przeanalizował oferty telefonii na kartę pod kątem reguł dotyczących zasilania konta. UKE krytykuje ograniczenia swobody korzystania z ofert prepaid i praktykowane przez operatorów potrącanie dostępnych środków na koncie po wygaśnięciu ważności na połączenia wychodzące.

Urząd pisze w raporcie, że zasady odnoszące się do niewykorzystanych środków na koncie prepaid w przypadku jego wygaśnięcia są bardzo niekorzystne. UKE podkreśla, że operatorzy zarabiają na połączeniach przychodzących i wszelkiego rodzaju reklamach także wtedy, gdy ważności na połączenia wychodzące już wygasła - co czyni proceder potrącania środków z konta niesprawiedliwym.

Prezes UKE wskazuje, iż istnieje wyraźna potrzeba ustalenia na rynku usług przedpłaconych nowych zasad, tj:
wydłużenie okresu aktywności konta/numeru użytkownika prepaid, bez względu na wysokość doładowania konta,
możliwość wykonywania przez użytkownika połączeń wychodzących w okresie aktywności konta, o ile pozwalają na to środki na nim zgromadzone,
zmiana reguł odnoszących się do niewykorzystanych środków na koncie prepaid po okresie jego aktywności.




Przedsiębiorcy telekomunikacyjni w innych krajach europejskich wprowadzili systemy umożliwiające zwrot niewykorzystanych środków na koncie prepaid po jego wygaśnięciu. Przeważnie ustalany jest próg kwotowy umożliwiający zwrot i/lub prowizja z tytułu przelania kwoty.

Zobacz: Stanowisko Prezesa UKE wobec ofert prepaid (plik .pdf; 139 kB).

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 89
  • 1

    70.  2009-04-09 06:15:13

    Skończy się wreszcie okradanie nas w biały dzień. To nasze pieniądze ciężko zarobione i wystarczyć im powinno że płacimy za połączenia. PRECZ Z WYMUSZANIEM DZWONIENIA !!!

  • 0

    71. ~Spinner  2009-04-09 08:06:10  host: cqb17.neoplus.adsl.tpnet.pl

    NIe podniecajcie sie - gadanie UKE nie ma zadnego znaczenia. Operatorzy jak chca to beda Was cyckac. Rozpaczacie, ze utracicie 20 groszy. Cieszycie sie jak macie internet max 2MB na kablu dajecie sobie wmowic ze Play Orange i inni daja wam 7,2 Mb bezprzewodowo. Dzieki niezliczonym przetargom UKE mamy Wimax w kazdej wsi... Zenada! W UK Virgin modernizuje siec na 50 MBa za 2 lata chce dac 100 MB we francji 3 sieci buduja swiatlowody a co w Polskim zachcianku? ERA pokazala jak Was kocha "uzupelniajac regulamin" Ceny stacjonarnych polaczen lokalnych ani drgna, w osiedlu marina w Wawie UKE wspiera monopol Dialogu (probowali i jak zawsze nic nie udalo sie z tym zrobic) ale mamy UKE, ktore nie wspiera inwestycji i rzesze slepych wyznawcow... nie wpominajac o pewnym ministerstwie ktore nie ma fantazji kolegow z Korei Poludniowej, no ale kolezanka zostala minister wiec jest Git. Zamiast narzekac na pre-paidy kupcie sobie abonament :D

  • 0

    72.  2009-04-09 10:28:41

    junopl - w kontekście jakim to mówisz? Jeśli komuś nie przeszkadza, ze to Wyborcza, moze zagłosować ;-) http://wyborcza.pl/0,98552.html

  • 0

    73. ~Grzesiek  2009-04-09 10:47:53  host: 212.160.172.70

    Witku, może warto przypomniec czytelnikom informację ze stron UKE (nota bene podpisana przez milosciwie panujaca Pania Minister): "W związku z powyższym należy wskazać, iż dezaktywacja kont użytkownika nie narusza zapisów regulaminu oraz powszechnie obowiązujących zasad dotyczących usług o charakterze przedpłaconym. Z analizy regulaminów oraz cenników usług operatorów działających na terenie Europy wynika, iż świadczą oni usługi pre-paid na zasadach analogicznych do zasad obowiązujących w Rzeczpospolitej Polskiej." Widać orwellowskie Ministerstwo Prawdy nie zdolalo jeszcze wybielic wlasciwie wlasnej historii.

  • 0

    74.  2009-04-09 10:53:18

    Grzesiek: po pierwsze - zostało to jasno napisane, co nie zawsze oponentom UKE się udaje. Po drugie - dokument ma bardziej naturę dyskusyjno-refleksyjną niż zapowiadającą jakieś decyzje administracyjne.

  • 0

    75.  2009-04-09 11:09:21

    WitekT - taką naturę powinny mieć teksty w gazetach - branżowych szczególnie (a więc i na Telepolis) a nie stanowiska organów państwa ;-) Przepisy mówią wyraźnie, że one mają stać na straży porządku prawnego. Jesli więc prawo nie jest łamane, w [...] niech sobie wsadzą stanowiska. Mnie dziwi, czemu takiego stanowiska nie zajmują organizacje konsumenckie? To one bardziej są do tego powołane chyba? One bardziej niż UKE mają obowiązek chronić interesy konsumentów, nawet działać na ich rzecz, jeśli prawo nie jest łąmane! Ale po co? Stołek ciepły jest, pensyjka, od czasu do czasu jakaś wygrana "aferka" i się kręci...

  • 1

    76. ~ert  2009-04-09 14:00:47  host: host-81-190-146-79.olsztyn.mm.pl

    Dla przykładu SIMPLUS mnie ostatnio straszył kilkakrotnie,że zabiorą mi kasę bo była na moim numerze jeszcze.Po jakichś 2 tyg. napisali ,że zgodnie z "regulaminem" zabierają ( z tym,że NIGDY wcześniej takiego czynu nie było! Numer ten mam od 9 lat!) Co lepsze po 3-ech dniach napisali, że już nie ma kasy i, że mam jeszcze 10 dni na "odzyskanie pieniędzy". Troszkę przeginają nieuczciwością i naciskiem. Przykre...Pcha to tym bardziej do konkurencji w P4...

  • 0

    77. ~  2009-04-09 14:38:05  host: duc50.internetdsl.tpnet.pl

    @73: Zwróć uwagę, ze dyskusja dotyczy przepadania środków z konta, a nie jego dezaktywacji! I o ile notatka na stronach UKE w jakiś sposób sankcjonuje dezaktywację konta, to bynajmniej nie usprawiedliwia przepadania środków z konta, gdyz zgodnie z Kodeksem Cywilnym, przedsiębiorca jest zobowiązany ZWRÓCIĆ NALEŻNOŚĆ pobraną za usługi, które nie zostały wykonane! Czyli operator ma prawo zawiesić aktywność konta, ale wówczas jednocześnie powinien klientowi zwrócić niewykorzystane przez niego środki!

  • 0

    78.  2009-04-09 15:10:10

    ~ert - jeśłi jesteś tak długo użytkownikiem, powinieneś znać regulamin... Zawsze zapis o przepadaniu środków był w regulaminie Simplusa. Natomiast po wprowadzeniu ostatniej oferty - Nowego Simplusa czy jak tam się nazywa - zaczęto go "przestrzegać" w tym zakresie ;-) Pewnie, ze lepsze było "nieformalne" przechodzenie kasy - mimo zablokowania wychodzącyh i potem przychodzących, aż do momentu deaktywacji karty. Ale wszystko co dobre się kończy za szybko.

  • 0

    79.  2009-04-09 15:13:09

    77. - właśnie! Jeśli Kc określa zasady świadczenia usług i płatności za nie, jeśli regulaminy świadczenia usług są z ustawą sprzeczne, jest jeden urząd który powinien doprowadzić do porządku ten stan rzeczy... Czyż nie?

  • 0

    80. ~MY_Klienci  2009-04-09 18:12:20  host: net-93-159-132-57.connected.pl

    Do WAS Pijawki! Dyrektorzy polskich ekspozytur telekomunikacyjnych molochów! Nie chcemy być traktowani jako europejczycy II kategorii. Domagamy się nieprzepadalności środków i bezpłatnego, szybkiego przenoszenia numeru.

  • 0

    81. ~dzetex  2009-04-09 21:13:23  host: 106-pra-4.acn.waw.pl

    No dobrze a dlaczego nikt nie zwrocil uwagi na fakt przepadnania minut w ofercie abonamentowej Playa ? tez przepadaja mimo ze w w3 tak nie ma i zawsze przechodza z m-c na m-c.

  • 0

    82. ~  2009-04-09 21:29:10  host: dda140.neoplus.adsl.tpnet.pl

    81. ~dzetex Zawsze przechodzi wszystko? Ile Tobie przejdzie jak przez 2 miesiące nie bedziesz rozmawiać? Bie przepadnie coś przypadkiem? W Play powinni to zmienić. Dlatego ich abo nie biorę pod uwagę.

  • 0

    83. ~dzetex  2009-04-09 21:51:06  host: 106-pra-4.acn.waw.pl

    Na bank jeden miesiac masz przechowywane, w nastepnym ida najpierw minuty te ktore przeszly z m-c na m-c potem dopiero abonament.

  • 0

    84.  2009-04-10 12:31:18

    ~dzetex - zależy od sieci i oferty...

  • 0

    85. ~s1k0r3k  2009-04-10 21:29:46  host: ip-94-42-43-93.multimo.gtsenergis.pl

    W Erze kiedyś najpierw wakorzystywało się minuty z abonamentu, a dopiero po ich wykorzystaniu minuty z poprzedniego okresu. Teraz nie wiem jak jest.

  • 0

    86.  2009-04-16 14:56:48

    @70junopol-popieram!!!Z tym,że wymuszenie dzwonienia to PAKIETY(zwłaszcza w SIMPLUSIE).Natomiast obecne zasady utrzymania kont w prepaidach,oprócz PF,to WYMUSZENIE DOŁADOWANIA!

  • 0

    87.  2009-05-06 11:16:54

    powinno byc wprowadzone: - zmiana terminow waznosci kont - zwrot srodkow niewykorzystanych z konta aktywnego - nieprzepadanie srodkow po wygasnieciu terminow. taka usluga bylaby spolecznie sprawiedliwa dla konsumentow. kazda inna forma swiadczenia tego typu uslug jest moim zdaniem zla i szkodliwa oraz naruszajaca interesy konumentow. obecna sytuacja jest karygodna. co wiecej w przypadku przenoszenia numeru srodki z konta aktywnego przepadaja. co jest niezgodne z kodeksem cywilnym w artykuł 385 ze znaczkiem 3, punkt 12 Kodeksu Cywilnego "W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi postanowieniami umownymi są te, które w szczególności (12) wyłączają obowiązek zwrotu konsumentowi uiszczonej zapłaty za świadczenie nie spełnione w całości lub części, jeżeli konsument zrezygnuje z zawarcia umowy lub jej wykonania" mam nadzieje ze UKE sie tym zajmie bo sytuacja razaco narusza interesy i prawa konsumentow.

  • 0

    88. ~komorra  2011-05-09 11:59:00  host: 178-37-23-23.adsl.inetia.pl

    czas przejść do play fresh. rozmowy wychodzące wazne są przez rok

  • 0

    89.  2011-05-09 12:05:05

    I co ? I nic. Dużo krzyku i ZERO konkretnych działań. Tak to jest w naszym pięknym kraju.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-104-234.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.