Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE planuje kalkulator taryfowy

UKE planuje kalkulator taryfowy

sirmark 15 Października 2008 15:19

0 0

UKE rozpoczął prace zmierzające do powstania internetowego kalkulatora umożliwiającego porównywanie opłat stosowanych przez poszczególnych operatorów za oferowane przez nich usługi.

Działanie to jest realizacją jednego z celów określonych w strategii regulacyjnej Prezesa UKE na lata 2008-2010, którym jest poprawa przejrzystości i zgodności z prawem ofert na usługi telekomunikacyjne.

Kalkulator internetowy UKE ma ułatwiać użytkownikowi dokonanie świadomego wyboru oferty najlepiej odpowiadającej jego potrzebom. W związku z tym, iż warunki korzystania z usług (warianty taryfowe, regulaminowe) są coraz bardziej złożone, pojawiła się potrzeba stworzenia kalkulatora taryfowego, jako narzędzia skupiającego w sobie oferty operatorów oferujących najbardziej popularne usługi telekomunikacyjne w Polsce. Tego rodzaju przedsięwzięcie Prezesa UKE z pewnością służyć będzie zwiększaniu przejrzystości, która jest jednym z podstawowych warunków właściwego funkcjonowania konkurencji.




Prezes UKE zdając sobie sprawę ze złożoności przedmiotowego projektu, rozpoczyna konsultacje mające na celu poznanie opinii operatorów oraz innych uczestników rynku telekomunikacyjnego na temat przedstawionych w załączniku założeń i wytycznych stworzenia kalkulatora internetowego UKE - głównie w zakresie sposobu współpracy z operatorami w przedmiocie dostarczania i aktualizacji danych, które miałyby zostać umieszczone w kalkulatorze.

Zobacz: założenia dotyczące kalkulatora internetowego.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 33
  • 0

    14.  2008-10-15 17:32:38

    ~jojo - a czemu Ty się czepiasz? ~Boj podał? A może mówi o super biznesowej ofercie?

  • 0

    15.  2008-10-15 17:33:39

    Dokładnie to samo - co Ciebie zdenerwowało - stanowisko zająłem co ~Boj - ogólnie porównałem ;-)

  • 0

    16.  2008-10-15 17:37:05

    Jako przedstawiciel jednej z porównywarek http://www.skrzydelko.pl podchodzę do tego pomysłu trochę sceptycznie. Porównywarki - TAK, ale uważam, że UKE nie jest właściwym podmiotem do tworzenia takiej porównywarki. W moim przekonaniu UKE zamiast tworzyć całkiem nowe rozwiązania, powinno wesprzeć/promować te, które już są obecne na rynku. Od UKE spodziewałbym się nie tworzenia kolejnej porównywarki, ale podjęcia takich działań na rynku telekomunikacyjnym, które sprawiłyby, że oferty stałyby się bardziej "przejrzyste" dla klientów. Co z tego, że będzie porównywarka, która skupi się wyłącznie na kilku elementach ofert, jak pozostanie masa rzeczy dopisanych drobnym druczkiem. Zresztą UKE w swoich założeniach pozostawia to bez wątpliwości: "w przypadku skomplikowanych obniżek, rabatów lub promocji stosowanych przez operatora byłaby podana informacja, gdzie można dowiedzieć się więcej na ich temat (np. link do strony operatora, numer telefonu do BOK)" czyli kliencie dowiedz się sam.

  • 0

    17. ~jojo  2008-10-15 17:39:01  host: een194.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wlo gdzie szczegóły, czemu nie piszesz, że żeby skorzystać z tej super oferty jaką masz w Plusie, trzeba być kilkuletnim, biznesowym klientem tej sieci. Może mam zakładać firmę, żeby korzystać z tak wspaniałej oferty? Podniecasz się swoją super taryfą jednoczenie dobrze wiedząc, że jest ona trudno dostępna dla przeciętnego użytkownika komórki.

  • 0

    18.  2008-10-15 18:03:14

    @wlo - Boj mówi o ofercie "Zawsze taniej z najbliższymi 100". Może z niej skorzystać każdy z marszu, nie potrzeba Regonu. Co do tematu, to fajnie, że taka porównywarka powstanie, tylko ciężko jest porównywać taryfy ze sobą, bo wszystko zależy od potrzeb klienta. Nie wiem, czy automat potrafi dać jednoznaczną odpowiedź na pytanie, jakiej oferty klient potrzebuje. Zależy jak bardzo rozbudowany będzie ten kalkulator i czy będzie na bieżąco uaktualniany.

  • 0

    19.  2008-10-15 18:23:09

    @Tomek_19 Masz rację - nie da się zrobić uniwersalnego narzędzia dla wszystkich. Porównywarka to tylko podpowiedź i sprawy nie załatwi. Głównym problemem jest stopień skomplikowania ofert operatorów - różne kruczki itp.

  • 0

    20. ~haha  2008-10-15 18:37:02  host: chello089079000054.chello.pl

    Cokolwiek powstanie będą korzystali z tego głównie ludzie z "branży", po 6 miesiącach zaczną być opóźnienia w aktualizacjach, po roku nikt o tym projekcie nie będzie pamiętał

  • 0

    21.  2008-10-15 18:43:18

    ~jojo - i powiedz... czemu chrzanisz jak nie wiesz? To co ja mam jutro możesz dostać przychodząc z ulicy ;-)

  • 0

    22.  2008-10-15 18:44:31

    Tomek_19 - ano właśnie - czyli promocja okresowa... I po co to porównywać wyrwane z kontekstu?

  • 0

    23.  2008-10-15 18:45:00

    ad 21 - oczywiście jeśli masz regon ;-)

  • 0

    24.  2008-10-15 19:01:09

    @wlo - czytając Twoje komentarze, odnoszę wrażenie, że zachowujesz się Prezydent

  • 0

    25.  2008-10-15 19:21:23

    @wlo - nie rozumiem, co przeszkadza w tym, że w Erze są promocje okresowe. Jak podpiszesz umowę na 12/24 miesiące, to masz te same warunki przez cały okres umowy. Nie wiem też, o co chodzi z wyrwaniem z kontekstu. W Plusie też co jakiś czas są promocje, nowe taryfy, też się coś zmienia i dlaczego nie wolno tego porównywać?

  • 0

    26.  2008-10-15 19:35:22

    Tomek_19 - kompletnie nic mi nie przeszkadza... Ale proszę zawsze - dobrze by było, gdyby każdy pisał w jakiej ofercie ma to czym się chwali - będzie to dla każdego lepsze i nie będzie budzić kontrowersji. Czy nie?

  • 0

    27.  2008-10-15 19:38:06

    Kiedy ja napisałem o 290 minutach za niecałe 100 zł (a dokłądniej za nieco ponad 90 zł" jojo larum podniósł o jakimś stażu, Bóg wie jak trudno dostępnych ofertach itd. Ja po prostu chciałbym wiedzieć do czego się odnosimy. Ja już nie piszę, ze mam biznesową taryfę (wystarczy, że jojo o tym przypomina) - bo wszystkim to przeszkadzało... A nagle staje się to problemem - wieć proszę - piszmy w jakiej ofercie chwalimy się tymi tysiącami minut ;-)

  • 0

    28. ~mirekb  2008-10-15 19:39:03  host: apn-77-112-103-160.gprs.plus.pl

    pomysł bylby dobry ale gdy byla 3 nie juz 4 do podzialu rynku..zauwazymy ze po wejsciu p4 i jego atrakcyjnej ofercie(DO WSZYSTKICH PO RÓWNO, LUB U NAS NIE LICZYSZ PRZYJACIOL 1,2,3,LUB NIBY TO OCZYWISTE A TYMCZASEM W PLAY SAM DECYDUJESZ NA CO PRZEZNACZYSZ SWOJ PAKIET ZLOTOWEK,POROWNAWCZA OFERTA ABO POWYZEJ 50PLN,1ZA2 OD INNYCH DO WSZYSTKICH..)wtedy 3 zaczela ostro promowac min w sieci a p4 wygral w raporcie uke za 2007 rok ze ma najtaniej na rynku..DO WSZYSTKICH.od kwietnia tego roku cennik stal sie inny(to sedno,op ktory zmienia cennik i regulamin zawsze udowodni ze zmiana oznacza ze "jest taniej" to ze juz dla innego profilu niz DO WSZYSTKICH,to inna kwestia)nie bedzie mozliwe aby zmieniajace sie srednio co 2-3 tygodnie cenniki telefonow szczegolnie play i obowiazujące regulaminy zamieszczac na bieząco.to nic nie da.3 i tak spokojnie sobie poradzi

  • 0

    29.  2008-10-15 19:47:19

    ~mirekb - ale miejmy nadzieję, ze kalkulator będzie porównywał oferty cennikowe a nie non stop zmieniające się oferty promocyjne!? Z tymi wszystkimi pakietami, dodatkami, ulgami w abonamencie? Jeśłi z tym, to bez sensu - bo jak w tym kalkulatorze oferty lojalnościowe będą uwzględniane - niejednokrotnie indywidualnie ustalane dla danego klienta? Jak mam porównać po 2 latach ofertę lojalnościową z ofertą promocyjną inego operatora? Dlatego sceptycznie podchodzę do tego całego kalkulatora.

  • 0

    30.  2008-10-15 19:52:38

    Zresztą i w oparciu o cenniki, biorąc pod uwagę mnogość róznych opcji w każdej taryfie, nie będzie możliwe porównanie. Jeśli kryterium ma być - po pierwsze kwota jaką planujemy wydać, potem opcja abonament/prepaid to w efekcie mamy otrzymać co? ilość minut? Jak podzielone na sieć/poza/stacjonarne? Czy może to będzie następny etap kalkulowania? W sytuacji gdy mamy kalkulować kiedy każdy już korzystał z komórki, nie kryterium ceny a ilości minut powinno być podstawą kalkulacji. NIe rokuję powodzenia przedsięwzięciu.

  • 0

    31. ~jojo  2008-10-15 20:26:56  host: een194.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie wlo, nie chcę REGON-u, nie jest mi do niczego potrzebny. Najbardziej odpowiadającą formą płatności jest dla mnie pre-paid. Czy w Simplusie dostane taką ofertę jak Twoja? Z tego co wiem, to obecnie stawki cennikowe w Simplusie nie są lepsze od tych w Tak Tak-u.

  • 0

    32.  2008-10-15 21:30:00

    w starej Play Karcie za 100 zł. jest 400 minut. Zawsze zamiast regonu można się wybrać na allegro ;)

  • 0

    33.  2008-10-16 08:21:41

    ~jojo - podobno nawet lepszą! ponoć biznes namiętnie korzysta z prepaid, bo jest lepszy, tańszy i w ogóle... ;-) A powiedz, co znaczy, że nie są lepsze?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-200-51.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.