Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE: Orange Polska musi obniżyć opłatę za WLR

UKE: Orange Polska musi obniżyć opłatę za WLR

msnet 4 Lipca 2017 19:39

7 0

uke

Według UKE obecnie obowiązująca stawka za usługę WLR nie spełnia wymogu zapewnienia konkurencyjności na rynku stacjonarnych usług głosowych.

Urząd Komunikacji Elektronicznej, zobowiązując operatora pomarańczowej sieci do obniżenia opłaty za usługę WLR POTS, uwzględnił stanowiska firmy Novum S.A. (wnioskodawca) oraz Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji, które zostały przedstawione w toku postępowania.

Zdaniem Prezesa UKE, opłata hurtowa za usługę WLR ma zapewnić konkurencyjność tej usługi, umożliwić operatorom alternatywnym kreowanie konkurencyjnych usług telekomunikacyjnych, co niewątpliwie przełoży się na korzyści dla użytkowników końcowych - czytamy w komunikacie UKE.




W celu zapewnienia efektywnej współpracy międzyoperatorskiej, a tym samym wspierania rozwoju skutecznej konkurencji na rynku stacjonarnych usług głosowych, decyzji z 26 czerwca 2017 r. Prezes UKE nadał rygor natychmiastowej wykonalności.

Przypominamy, że chodzi o dostęp innych operatorów do sieci telekomunikacyjnej będącej własnością Orange Polska. Obecnie opłata miesięczna za jedną linię abonencką wynosi 20,05 zł netto. UKE chce, aby cena ta zmniejszyła się o 30%, do 13,95 zł za linię.

Zobacz: Decyzja DHRT.WORK.6082.24.2016.100

Źródło tekstu: UKE, wł     

Dodaj do:

Tagi: wlr | orange polska | uke

w sumie: 26
  • -1

    7. ~Jaro  2017-07-04 21:11:51  host: public-gprs393352.centertel.pl

    Wydaje mi się ze te śmieszne pseudo firmy telekomunikacyjne typu Novum i inne takie żerują głównie na osobach starszych. Sam się dziwie kto to jeszcze kupuje ale widocznie jeszcze jakiś w tym biznes jest skoro skarżyli się do UKE na praktyki Orenzowych.

  • 0

    8. ~Stachu żem ku.rde jest  2017-07-04 21:26:05  host: n10-03-08.opera-mini.net

    Nawet u mnie na zadupiu słupki z ziemi wyłażą z napisem orange

  • -1

    9.  2017-07-04 21:36:16

    @4 Przecież 2G jest na każdym zadupiu w Polsce. Można mieć rozmowy bez limutu za 19-29 zł w kilkunastu sieciach. Po co jeszcze coś tu regulować?

  • 2

    10.  2017-07-04 21:43:40

    @9, słoneczny - i tu się mylisz. Wbrew zapewnieniom telekomów, nadal są w Polsce miejsca (i to wcale nie bezludne), gdzie o sygnał sieci komórkowej nawet w standardzie 2G jest trudniej, niż o miedziany kabelek od pomarańczowych.

  • 1

    11. ~gość  2017-07-04 21:45:46  host: public-gprs180930.centertel.pl

    @9 Chyba nie bywasz w rejonach górskich/podgórskich. Są miejsca gdzie jest zero nawet 2G.

  • 0

    12. ~Jaro  2017-07-04 21:49:19  host: public-gprs393352.centertel.pl

    @9 wytłumacz to starszej części naszego społeczeństwa. Tak jak pisałem w poście powyżej to jest główny target tych firemek telekomunikacyjnych poza tym nie jestem pewny ale chyba jest sztywny podział na sieć stacjonarną i mobilną. UKE raczej nie patrzy czy tam jest 2G, 3G czy LTE.

  • 0

    13.  2017-07-04 21:52:19

    @10/11 To niech regulują te rejony, a nie całość. Jak ro jest, że operatorzy chwalą się zasięgiem na poziomie 96-99%, a zasięgu nie ma aż tyle ludzi, że trzeba reguliwać pel-owską miedź?

  • -1

    14.  2017-07-04 21:58:11

    @12 Przecież telefonów stacjonarnych ubywa co roku od lat. Chyba kilkaset tysięcy na kwartał odłączają. Czyli jakoś ludzie starsi potrafią?

  • 3

    15. ~StaryiMoze  2017-07-04 22:08:11  host: user-94-254-133-193.play-internet.pl

    Ubywa bo starsi ludzie umierają:-P

  • 0

    16. ~Krzysiek87  2017-07-04 22:28:45  host: aagn244.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ceny abonamentów telefonii stacjonarnej są niezmienne od 2012 roku,czyli no limit na POTS za 49 zł,a UKE twierdzi,że Orange modyfikuje swoje oferty.przez co operatorzy alternatywni przestali być konkurencyjni.Tak to jest jak się patrzy przez oko urzędnika,a nie klienta który co miesiąc płaci tą sama kwotę abonamentu w Orange od paru lat a na dodatek nie dostaje w zamian nic na przedłużenie umowy ponieważ UKE nie pozwala.

  • 0

    17. ~AppleFan  2017-07-04 22:35:39  host: 178-37-58-70.adsl.inetia.pl

    Obniżają opłatę, a ci narzekają... Wy jesteście normalni czy nie?

  • -1

    18. ~Krzysiek87  2017-07-04 22:49:15  host: aagn244.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @AppleFan Obniżają ale dla operatorów alternatywnych,a Ci którzy zostali w Orange,ponieważ są zadowoleni z usług dalej będą płacić 32 zł za pusty abonament albo odpowiednio drożej za no limit,chyba,że Orange będzie mógł zaproponować no limit na stacjonarne oraz kom za np 30 zł to wtedy będzie dobrze. Przypominam ,że w UPC telefon stacjonarny z no limit w pakiecie z internetem kosztuje 10 zł.

  • -1

    19. ~Artur  2017-07-04 23:05:07  host: 136.next.zicom.pl

    Jest jakiś fajny tani voip, którego polecacie?

  • 1

    20. ~PZ  2017-07-04 23:19:44  host: user-94-254-178-7.play-internet.pl

    Każdy voip w zasadzie jest dobry, (ja korzystam z HaloNet'a i PLFona) ale tego nie można porównywać do PSTN, ze względu na dużo większą awaryjność VoIp'a. Jeżeli Orange zrealizuje tą decyzję powinna, też spaść opłata za utrzymania łącza, a to jest dobra wiadomość dla użytkowników ADSL'a

  • 1

    21. ~AjWaj  2017-07-05 00:33:22  host: 088156090185.wroclaw.vectranet.pl

    @up - Zgadza się. VoIP dużo częściej pada, bo to amatorskie centratrale są, a do tego zabija go również brak internetu, prądu czy kaprysy routera. Dno i 5 metrów mułu.

  • -1

    22. ~Triest  2017-07-05 00:36:34  host: public-gprs377918.centertel.pl

    Ciemnota w tym UKE skoro nie zauważają, że stacjonarne usługi głosowe, po tak zwanym kablu to od lat wymierający gatunek telekomunikacyjny i tu przede wszystkim należy mieć na uwadze jego przerwanie, a nie mrzonki o zapewnianiu tam konkurencyjności !

  • -1

    23. ~Triest  2017-07-05 00:38:23  host: public-gprs377918.centertel.pl

    Korekta:
    wcześniej miało oczywiście być - "...jego przetrwanie"

  • 0

    24. ~  2017-07-05 01:03:46  host: public-gprs165037.centertel.pl

    Do 21. Awaryjność voipa zależy od tego jakiego operatora używasz. Jeśli masz od porządnego operatora usługi, voip obecnie jest tak samo niezawodny jak zwykła linia od operatora. Voip posiadam od 2005 roku, przez kilka lat równolegle ze zwykłą linią stacjonarną. Co ciekawe przez te lata było kilka awarii linii stacjonarnej, gdzie sam internet działał i voip także a linia do rozmów była głucha. W moim przypadku voip był bardziej niezawodny. Argumenty że voip zbija brak internetu, prądu, czy kaprysy rutera są dla nie śmieszne. U większości operatorów gdy mamy usługi połączone z tv i internetem, telefon idzie przez voip i gdy nie ma internetu nie ma też telefonii stacjonarnej. Gdy nie ma prądu większość stacjonarek też leży bo ludzie korzystają z telefonów bezprzewodowych DECT. A kaprysy ruterów są chyba w najtańszych wersjach z przed kilu lat. Moje Fritzboxy były zawsze niezawodne.

  • 1

    25. ~PZ  2017-07-05 02:39:39  host: user-94-254-177-129.play-internet.pl

    @24 Statystyki UKE dotyczące awaryjności operatorów jasno pokazują że najbardziej niezawodne są linie stacjonarne PSTN , potem komórki a na końcu VoIP. Na tą ogólną awaryjność usług po stronie operatora nakłada się jeszcze możliwa awaria po stronie abonenta (urządzenie, brak prądu, brak internetu itp.) Klasyczny Voip jest dobry gdy trzeba tanio zadzwonić za granicę, albo bardzo dużo dzwoni się na stacjonarne, ale jako substytut PSTN w domu odpada. W przypadku firmy oczywiście może być inaczej, ale tam zwykle robi się dedykowaną i dość kosztowną infrastrukturą VoIp, opłaca się to jednak tylko dużym przedsiębiorstwom.

  • 0

    26.  2017-07-05 10:18:15

    Byłaby to stawka dla operatora a nie użytkownika końcowego, z tej obniżki klient *** by zobaczył

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-107-22-30-57.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.