Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE odzyskał na rzecz konsumentów w 2014 roku prawie 1,5 mln zł

UKE odzyskał na rzecz konsumentów w 2014 roku prawie 1,5 mln zł

LuiN 13 Marca 2015 18:59

3 1

Dzięki prowadzonym przez UKE interwencjom i postępowaniom mediacyjnym w 2014 roku urząd odzyskał na rzecz konsumentów 1 434 670,69 zł.

W 2014 roku urząd otrzymał 5474 wnioski o interwencję prezesa UKE, z czego 3857 wniosków (70,46%), zostało zakończonych na korzyść użytkowników końcowych. Prowadzone postępowania wymagały m.in. uzyskania szczegółowych wyjaśnień od dostawcy usług telekomunikacyjnych, zbadania stanu faktycznego i prawnego. Za każdym razem eksperci UKE kierowali się interesem użytkownika usług telekomunikacyjnych, dążąc do pełnego wyjaśnienia okoliczności sprawy.




Spór pomiędzy konsumentem a dostawcą usług telekomunikacyjnych może być zakończony polubownie w drodze postępowania mediacyjnego. Prezes UKE w ubiegłym roku przeprowadził 2878 postępowań mediacyjnych, z czego 1365 postępowań (47,43%), zostało zakończonych na korzyść konsumenta.

Najczęstszymi problemami, na które napotykali abonenci korzystający z usług telekomunikacyjnych w 2014 roku, były m.in.:
  • nieuczciwe praktyki handlowe stosowane przez przedstawicieli handlowych przy zawieraniu umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych,
  • problemy lub brak zasięgu sieci mobilnej,
  • SMS-y Premium Rate - aktywacja subskrypcji bez zgody użytkowników,
  • wprowadzanie w błąd przez dostawców usług internetowych poprzez wskazywanie na brak limitów, które w rzeczywistości występują,
  • kwestia automatycznego przedłużania umów na kolejny czas określony,
  • przeniesienie numerów przy zmianie dostawcy usług i przy zmianie lokalizacji.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:

Tagi: uke

w sumie: 10
  • 1

    1. ~  2015-03-13 19:48:51  host: user-94-254-198-135.play-internet.pl

    Żeby urzędy chciały coś podziałać trzeba wyczerpać ścieżkę reklamacyjna z operatorem. A co gdy operator nie chce przyjąć reklamacji?

  • 3

    2. ~Pgpg  2015-03-13 20:41:58  host: user-46-112-19-18.play-internet.pl

    @1 jak moze nie chciec przyjac reklamacji? Nie chca przyjac telefonicznie to wysylasz mailem, poczta, faxem albo skladasz w punkcie. Kazdy ma prawo do zlozenia reklamacji. Co innego jesli np. infolinia nie chce przyjac bo uwaza ja za bezzasadna. Sam pracujac u pewnego operatora odmowilem na infolinii przyjecia reklamacji bo klient nie mogl sie pogodzic z tym, ze jest miesieczny termin wypowiedzenia i zadal pominiecia terminu wypowiedzenia. Sorry ale mial to napisane w umowie i podpisal sie pod tym. Potem i tak wyslal mailem i dostal negatywa.

  • 3

    3. ~misk  2015-03-13 21:13:33  host: host-81-190-146-89.olsztyn.mm.pl

    @2 Złożyć reklamację to święte prawo, twoja odpowiedź nie jest jednoznaczna z odpowiedzią na reklamację, bo ta zgodnie z przepisami wymaga formy pisemnej.

  • -2

    4. ~Waldek  2015-03-13 21:16:24  host: user-46-113-59-215.play-internet.pl

    "wprowadzanie w błąd przez dostawców usług internetowych poprzez wskazywanie na brak limitów, które w rzeczywistości występują,"

    Przypominam że dotyczy to $olorzowego Srałer Lte. Pamiętajcie by bojkotować plusa i polszmat!

  • 1

    5. ~oloa  2015-03-13 23:02:36  host: ip-37-248-255-252.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    czyli kto nakapował na wyłączanie kart sim bo za długo gadał o tyłku Maryni?

  • -2

    6. ~jo  2015-03-14 05:38:00  host: 89-76-20-150.dynamic.chello.pl

    Z calym szacunkiem ale podana kwota neie pokrywa nawet kosztow dzialana samego uke, to smieszne. Wiekszosc olewa taki proces via uke, po prostu zmienia operatora i tyle . wstyd uke. Prseciez przycinanie pasma, blokowanie dostepu, pobieranie oplat za cos z czego uzytkownik nie korzysta jest nagminne .. I co uke ? 1,5mln ... Smiech od odry do bugu.

  • 2

    7. ~mirekb  2015-03-14 11:05:56  host: public-gprs515174.centertel.pl

    ciekawe ile poszlo na podroze w 2014 i ile zaplanowano na 2015

  • 1

    8. ~  2015-03-14 12:47:04  host: apn-46-77-88-28.dynamic.gprs.plus.pl

    @2: Możesz wysłać reklamację mailem, faksem lub listem poleconym, a po 30 dniach zgłaszasz do UKE brak odpowiedzi (brak odpowiedzi negatywnej traktowany jest właściwie jak uznanie reklamacji).

  • -2

    9. ~jarek  2015-03-14 13:59:40  host: apn-77-114-24-250.dynamic.gprs.plus.pl

    Zgłaszałem w sprawie pałer lte do UKE i w moim przypadku wykazali się mierną lub wręcz zerową skutecznością, nie rozumiem po co utrzymywać pierdziliard urzędników.

  • 1

    10.  2015-03-14 18:01:54

    "w ubiegłym roku przeprowadził 2878 postępowań mediacyjnych, z czego 1365 postępowań (47,43%), zostało zakończonych na korzyść konsumenta." - czyli niecałe 48% na korzysć konsumenta a ponad 52% było bezzasadnym biciem piany przez osoby jakie nie umieja czystać co podpisywały, standard.

    @2 To - mówie tu o postawie klientów - norma...
    "-Ja nie wysyłałem tych smsów!
    - Proszę pana, moze w takim razie wysyłał je ktoś inny z tego telefonu? Są wyszczególnione w biling: dnia tego i tego o godzinie tej i tej
    -Ale ja nie wysyłałem, nie zapłacę wam tej faktury! Ja chcę złożyć reklamację!"
    Ile razy ja potem takie rozmowy muszę odsłuchiwać :P

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-120-181.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.