Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE odrzuca zarzuty TP ws. inwestycji

UKE odrzuca zarzuty TP ws. inwestycji

sirmark 17 Września 2008 23:07

0 0

Prezes UKE Anna Streżyńska odrzuca zarzuty prezesa Telekomunikacji Polskiej, że regulator wyznaczył zbyt niską stopę zwrotu z inwestycji infrastrukturalnych. Jej zdaniem TP od lat już nie inwestuje w nowe rozwiązania służące poprawie infrastruktury.

W środowym wywiadzie dla PAP prezes TP Maciej Witucki zapewnił, że kierowana przez niego spółka może wyłożyć miliardy euro na poprawę infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce, ale oczekuje gwarancji, że inwestycje te przyniosą jej 14-15% zwrotu. Według niego, obecna stopa zwrotu na poziomie 10% nie jest wystarczająca i dopóki nie zostanie zwiększona, to TP w dalszym ciągu będzie przeznaczać nadmiar gotówki np. na wykup własnych akcji.




Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej wątpi jednak w deklaracje prezesa TP.
To są niestety gruszki na wierzbie i kompletna nieprawda. Po pierwsze, TP doskonale wie, że sieci dostępowe nowej generacji, sieci światłowodowe, nie są obecnie objęte regulacją. Czemu ich zatem nie buduje tylko stale mówi, że zbuduje? - powiedziała Streżyńska. Po drugie: Jeżeli w przyszłości taka infrastruktura powstanie i zostanie objęta regulacją, to Prezes UKE nigdy nie wypowiadał się, jakim WACC obejmie tę infrastrukturę. WACC 10% dotyczy obecnej, starej infrastruktury, bo od lat TP nie prowadzi żadnych istotnych nowych inwestycji.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 18
  • 0

    1.  2008-09-17 23:51:10

    jak podzielą TP to kasa zacznie się zgadzać.

  • 0

    2. ~  2008-09-18 00:02:59  host: 77-254-132-212.adsl.inetia.pl

    Pani ANiu niech Pani dzieli ta zlodziejska firme. Ze zlodziejami trzeba ostro!

  • 0

    3. ~zenio  2008-09-18 00:13:57  host: adsh91.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Taa, jak zwykle nawiedzona streżynska. Niech się w końcu weźmie do normalnej roboty zamiast bycia osobistym niszczycielem TP. To jest chyba Urząd Komunikacji Elektronicznej, a nie Urząd Zwalczania TP - bo na razie to raczej w ten sposób wygląda. Słyszał ktokolwiek, żeby pani S. karała jakiś innych operatorów itp?

  • 0

    4. ~aster  2008-09-18 00:16:38  host: 86-54-n1.aster.pl

    zgadzam sie z zenio P. Strzeżyńska za bardzo przygląda się TP a przecież telekomunikacja to nie tylko TP... widac TP nie chce sypać słomy do partyjnego żłoba to się czepiają hehehe

  • 0

    5. ~Kruszon  2008-09-18 00:20:47  host: public35780.xdsl.centertel.pl

    zenio.... Tylko, że TP jest monopolistą i z prawa nic sobie nie robi, woli nawet kary płacić niż ugiąć się pod prawem, a inwestycje, które być powinny zapełniaja straty France TELECOM. W tym miejscu chciałbym dodać, że tutaj nie jest Francja, tutaj na szczęście nadal jest POLSKA...

  • 0

    6. ~  2008-09-18 01:01:19  host: lanet-cz-39-2.etop.pl

    akurat do pracy Uke ciezko miec zastrzezenia - TP jest najwieksza a to wiaze sie z proporcjonalnie duza kontrola roznych aspektow dzialania firmy , olewa kary - nawet jesli placi - podstawa kar UKE jest zapobieganie i korygowanie nieprawidlowosci a nie sam przyplyw gotowki , do tego jest realizacja uslugi powszechnej - o ktorej TP swietnie pamieta przy doplatach by potem szybko zapomniec. Kary UKE dla innych opow sa (vide kilka niusow z ostatnich 10 dni tutaj ) - jednak wiekszosc stara sie ich unikac nie tylko za pomoca sztabu prawnikow. Wyglada jakby wlasciciele TP znalezli sobie maszynke do robienia pieniedzy - wogole nie przejmujac sie co stanie sie z polskim rynkiem.

  • 0

    7. ~EURO  2008-09-18 06:27:39  host: nat-mo5.aster.pl

    ad.5. Kruszon, na szczęście tutaj jest Europa i każdy podmiot operujący na rynku powinien mieć zapewnione równe warunki działania. Niezależnie, czy jego właścicielem jest Polak, Francuz czy inny Niemiec. TP nie jest monopolistą już bardzo bardzo długo. Są nawet rejony w tym kraju, w których TP ma niewielki udział w rynku, czym jej konkurencja bardzo chętnie się chwali - vide Dialog. ad.6 co to znaczy, że TP olewa kary? Czy jakiejś nie zapłaciło - jeśli wyczerpane zostały wszystkie (przewidziane prawem) środki odwoławcze? Podstawą kar nie może być zapobieganie czemukolwiek. Do zapobiegania są inne środki zaradcze przewidziane prawem, a kara administracyjna może być jedynie skutkiem nierealizowania decyzji (przy założeniu, że decyzja była zgodna z prawem - co nie zawsze w przypadku obecnego kierownictwa UKE się zdarza, ale na to jeszcze musimy w wielu przypadkach poczekać, aż zostanie wyczerpana całkowita ścieżka odwoławcza). Nie sądzę, że właściciele TP nie przejmują się co się stanie z polskim rynkiem. Zarabiają tutaj niezła kasę i biorąc pod uwagę ile w tę firmę włożyli to bardzo ich interesuje, czy będa mogli tutaj nadal zarabiać na wyłożonej kasie. Nie zapominajmy, że z FT przyjechała do budżetu Polski za TP kasa, którą wszyscy (nawet o tym nie wiedząc) przejedliśmy. A hamowanie inwestycji wynika po prostu z tego, że obecnie UKE zahowuje się nieprzewidywalnie i podejmuje decyzje krzywdzące dla TP, które zgodnie z najśmielszymi nawet przewidywaniami prawników kilka lat temu nie byłyby możliwe. Stąd FT nie chce ładować ogromnej kasy w niepewny interes, który za chwile będzie musiała poniżej kosztów udostepniać innym operatorom, bo tak się Pani Prezes UKE zechce i to poniżej kosztów. A mieszanie inwestycji (a juz szczególnie w siec nowej generacji) z parametrami świadczenia usługi powszechnej. Tylko przypomnę, że to na świadczenie usługi powszechnej jest konkurs i żaden inny operator po te łatwe pieniądze się nie zgłosił.

  • 0

    8. ~mirekb  2008-09-18 08:16:04  host: hii126.internetdsl.tpnet.pl

    widac ze lobbysci FT niezle arumentują brak inwestycji..nic nie robia bo infrastruktura wystarcza na bsa i wrl i kasa z tego tez wystarcza,kasa idzie do prezesow i po trosze do FT i jest dobrze.to jedno z wyjasnien,ktore tlumaczy taka tendencje

  • 0

    9. ~EURO  2008-09-18 09:53:53  host: 78.133.158.230

    ad.8 Pisząc o lobbystach FT miałeś na myśli mnie? Bo jeśli tak, to może powinienem się do nich zgłosił powołując się na ten wpis i upomnieć o jakieś pieniądze :)

  • 0

    10. ~Chrome_TP  2008-09-18 10:12:50  host: abuf70.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tak to już jest, że jeśli znajdzie się ktoś z sensownymi argumentami to od razu musi to być lobbysta :P Do tego pani prezio ma coś krótką pamięć bo nie tak dawno temu TP zaproponowało że zacznie robić next gena ale zaproponowane warunki które miałybyby ochronić w przyszłości tę inwestycję przed strzałem w plecy od strony UKE jakoś jej do gustu nie przypadły... Zatem niech teraz krokodylich łez nie leje, że nikt nie inwestuje na poważnie a zwłaszcza TP... bo alt opy to w skali porównawczej śmiech na sali. Bardziej w tym momencie duże sieci szkieletowe budują prywatne firmy i udostępniają po nich przesył a budują dlatego, bo wiedzą że są za mali by przyciągnąć uwagę UKE i że póki co jeszcze prawo regulacyjne za bardzo ich nie szturcha pod tym kątem ...

  • 0

    11. ~  2008-09-18 10:17:07  host: lanet-cz-39-2.etop.pl

    Olac kare mozna na wiele sposobow - TP poniewaz jest w stanie poniesc takie koszty bez wiekszego uszczerbku - placi kare i nie zmienia swojego dzialania. Jak to nazwiesz? > Jeszcze przepisow nie ma - a brak inwestycji juz sie tlumaczy tym ze regulacja moze byc ponizej oczekiwan. > Popatrz na firme w skali kraju, bo to jest strefa dzialania TP , a nie poszczegolne rejony - wystarczajaca duza roznica miedzy 1 a 2 opem na rynku? Moze juz nie da sie nazwac TP monopolista ale w podejsciu nic sie nie zmienilo.

  • 0

    12. ~Kruszon  2008-09-18 11:45:20  host: public39918.xdsl.centertel.pl

    €O.... Niestety, ale kasa, która wpłynęła do Polski od FT bardzo szybko z niej wypłynęła, a to wszystko ze względu na kiepską kondycję finansową FT, która u siebie generuje straty. Monopolistą jest niestety nadal, a regiony w których nie jest to miejsca o małym zaludnieniu. Chciałbym tutaj przypomnieć, że to właśnie TP jest spadkobiercą całej infrastruktury i to właśnie TP pomimo działań UKE utrzymała śmieszne opłaty za utrzymanie łącza przy internecie bez telefonu. A jeśli chodzi o ustalanie stawek hurtowego dostępu do internetu - sprawy chyba nie trzena tłumaczyć. Takie praktyki stosowane są wszędzie i gdyby nie były zgodne z prawem to instytucje unijne juz by się odezwały....

  • 0

    13. ~Chrome_TP  2008-09-18 15:15:46  host: 212.160.172.70

    nigdzie nikt nie pisał że bsa itp jest bezprawne - niemniej taka polityka pomiędzy innymi czynnikami siłą rzeczy wpływa na stopień inwestycji. każdy normalnie myślący inwestor strategizny się natychmiast pohamuje przy takich regulacjach a naiwniacy myślą że im TP zbuduje za swoje a oni sobie tam od tak na luzaka na nowe łącza wejdą i swoje pieniążki oszczędzą na inwestowaniu - taka panuje obecnie mentalność na rynku i naprawdę nikt normalnie myślący nie będzie w takiej sytuacji inwestował na wyrost. Raz jeszcze wychodzi na wierzch że UKE chce budować sieci rękami TP i wpuszczać tam innych - a TP mówi terefere... zatem skoro TP pokazała znak "a takiego wała" niech się lepiej UKE zajmie wspieraniem rozwoju sieci alternatywnych bo znacznie dalej już po TP nie pojadą :>

  • 0

    14. ~ukenamuniu  2008-09-18 22:10:30  host: 86-59-n1.aster.pl

    Chrome: już samo wejście Pani Prezes miała dobre: uniewazniła przetarg na WiMAXA rozstrzygnięty przez URTiP, bo w większości powiatów TP go wygrała. Teraz zabiera następne rezerwacje i pozwolenia. I bardzo dobrze, gdyż dostęp radiowy został objęty WLR. Nie ma żadnej gwarancji, że UKE nie zrobi "uwalniania" na dostępie światłowodowym (FTTx).

  • 0

    15. ~ukenamuniu  2008-09-19 21:05:07  host: 86-59-n1.aster.pl

    Komisja Europejska prowadzi konsultacje ( materiał IP/08/1370 z 18 września) nt NGN: „Aby konsumenci – gospodarstwa domowe lub przedsiębiorstwa – mogli czerpać korzyści ze wzrostu konkurencji między podmiotami świadczącymi usługi dostępu za pomocą sieci światłowodowych, Komisja musi dostarczyć wskazówek co do uregulowań prawnych, jakich potrzebuje rynek” – stwierdziła Viviane Reding, unijny komisarz ds. telekomunikacji. „Dążąc do zapewnienia pewności prawnej, chcemy ograniczyć prawdopodobieństwo rozbieżnych podejść do uregulowań w tej dziedzinie. Brak koordynacji lub sprzeczne działania krajowych organów regulacyjnych w odniesieniu do sieci nowej generacji mogą bardzo zaszkodzić konkurencji i mieć negatywny wpływ na europejski jednolity rynek. Komisja proponuje przede wszystkim zastosowanie specyficznych dla każdego projektu premii od ryzyka, dzięki czemu konkurencja mogłaby się rozwijać, a inwestorzy mogliby czerpać korzyści proporcjonalne do podejmowanego ryzyka.” Tak więc Pani Ania np. uwolni FTTx, jeśli p.Viviane tak ustali.

  • 0

    16. ~zwykła dziewczynka  2008-09-26 16:54:25  host: abpq181.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wszyscy tylko potrafia narzekać na Tp a ile osób posiada telefon, poza tym nikt nie rezygnuje a jeśli juz ktoś postanowi przejść do innego operatora zaraz wraca spowrotem nawet wola ludzie kar4y płacic do tele2 neti czy dialogu bukle wrócic szybko do tp. W jednym z wywiadów pani Steżyńskan powiedziała ze operator wiodacy nie moze byc tańszy od innych operatorów alternatywnych czy Wy uważacie ze szkodzi ona TP xczy samemu abonentowi???

  • 0

    17. ~ukenamuniu  2008-09-28 13:07:04  host: 86-59-n1.aster.pl

    zwykła dziewczynko: masz rację, już to tutaj ćwiczyliśmy i nie chcę się powtarzać, ale muszę. UKE po otrzymaniu cennika do zatwierdzenia sprawdza, czy "alternatywni" potrafią utworzyć konkurencyjną ofertę- patrz tańszą. Zwykle to długo trwa, kolejne pisma z prośbą o dodatkowe wyjaśnienia, pomoc w liczeniu że inni mogą dać taniej. W efekcie wprowadzenie "czegoś" się opóźnia. Przy planie 2000minut inni już zmałpowali a TP jeszcze nie miała zatwierdzonego.

  • 0

    18. ~zwykła dziewczynka  2008-10-02 15:31:59  host: bag200.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ukenamuniu: Tak dokładnie podobnie było z planem TP60 kieduś klient płacił sam abonament kiedy tp wprowadziła w tym planie 60 min od razu wlepiono jej kare a przecież wszystkim chodziło o to, że jak płacą abonament to niech coś w nim będzie. To wszystko jest do bani każdy tylko kase chce wyciągnąć i to jak najwieksząć byle załatać dziury!!! Dlaczego UKE nie każe innych operatorów jak podaja się za Telekomunikacje Polska przecież TP jest tylko jedna a oni to tylko operatorzy alternatywni,którzy żeby zdobyc klienta porównują swoje ceny z nieaktualnym cennikiem TP którego to już nie ma od kilku lat.To sie nazywa mudlenie oczu zwykłego człowieka.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-245-10.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.