Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE odpowiada na pytania dotyczące przeniesienia usług stacjonarnych do nowej lokalizacji

UKE odpowiada na pytania dotyczące przeniesienia usług stacjonarnych do nowej lokalizacji

orson_dzi 29 Lipca 2014 08:43

1 0

Urząd Komunikacji Elektronicznej podpowiada, jakie prawa i obowiązki ma klient, który chce przenieść usługi stacjonarne do nowej lokalizacji. Na pytania odpowiadają eksperci Centrum Informacji Konsumenckiej.

Czy można wnioskować o przeniesienie numeru telefonu stacjonarnego przy zmianie miejsca zamieszkania - przenieść numer do nowej lokalizacji?
Zmieniając miejsce zamieszkania lub siedzibę abonent telefonii stacjonarnej ma prawo do przeniesienia numeru telefonicznego do nowej lokalizacji. Wniosek abonenta powinien mieć formę pisemną i zostać rozpatrzony przez operatora oraz zrealizowany w terminie 21 dni od złożenia wniosku. Operator może odmówić przeniesienia jedynie w określonych przypadkach - kiedy w nowej lokalizacji nie posiada możliwości technicznych do świadczenia usługi lub gdy nowa lokalizacja znajduje się poza zasięgiem sieci albo na obszarze innej strefy numeracyjnej - nastąpiła zmiana numeru kierunkowego. Pisemnej informacji o odmowie przeniesienia numeru w każdym przypadku towarzyszyć powinno uzasadnienie.

Jakie mogą być następstwa odmowy przeniesienia numeru w tym przypadku?
W przypadku odmowy przeniesienia numeru telefonu, dotychczasowa Umowa zachowuje swoją ważność, a usługi będą nadal świadczone w dotychczasowej - starej lokalizacji, o ile strony nie postanowią inaczej. Abonent może oczywiście wypowiedzieć taką umowę, ale wówczas musi się liczyć z konsekwencjami w postaci kosztów związanych ze zwrotem przyznanych ulg - karą umowną lub opłatą wyrównawczą. Istnieje możliwość rozwiązania umowy za porozumieniem stron, bez konieczności wnoszenia dodatkowych opłat, ale takie rozwiązanie wymaga indywidualnej zgody dostawcy usług telekomunikacyjnych. Zgoda ta nie jest obligatoryjna i zależy od dobrej woli dostawcy.




Czy Operator ma obowiązek, w przypadku zmiany miejsca zamieszkania abonenta, przeniesienia innych usług takich jak np. Internet czy telewizja do nowej lokalizacji?
Pamiętajmy - obowiązek przeniesienia usług dotyczy jedynie telefonii stacjonarnej!
Umowa o świadczenie usługi internetowej i telewizyjnej jest ściśle powiązana z konkretną lokalizacją. Dostawca może umożliwić nam świadczenie usług w nowej lokalizacji, jeżeli posiada takie możliwości techniczne. Związane jest to jednakże z konicznością zawarcia nowej umowy lub aneksu. Dostawca może w takim przypadku na przykład zaproponować zmianę technologii. Należy jednak pamiętać, że jest to decyzja dostawcy i nie ma on obowiązku zrealizowania naszego wniosku o przeniesienie usług do nowej lokalizacji. Zawierając umowę o świadczenie usługi internetowej czy telewizyjnej na czas określony, zobowiązujemy się do korzystania z usług przez czas obowiązywania umowy, w precyzyjnie określonej lokalizacji wskazanej w umowie. Zobowiązanie dostawcy dotyczy tej właśnie lokalizacji. W sytuacji gdy operator poinformuje nas, że usługi nie zostaną przeniesione na przykład z powodu braku możliwości technicznych, a umowa zostanie przez nas pochopnie wypowiedziana, może się to wiązać z naliczeniem przez operatora kary umownej, zgodnej z warunkami podpisanej przez nas umowy. Reasumując, pamiętajmy w przypadku korzystania z usług sieci kablowych oraz dostępu do sieci Internet zmiana miejsca zamieszkania lub siedziby w takcie trwania umowy zawartej na czas określony, nie nakłada na naszego dostawcę obowiązku przeniesienia usług. I co najważniejsze, wypowiedzenie przez nas na tej podstawie umowy może wiązać się z nieprzyjemnymi konsekwencjami finansowymi.


Na pytania odpowiadali Andrzej Płachecki, konsultant departamentu detalicznego rynku telekomunikacyjnego oraz Beata Jurkun, starszy specjalista wydziału polityki konsumenckiej.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:

Tagi: andrzeh płachecki | beata jurkun | uke

w sumie: 13
  • 1

    1. ~Longman  2014-07-29 08:59:37  host: ehn49.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Innymi słowy - należy sobie założyć telefon u niezależnego operatora VoIP i mieć wszystko w nosie, telefon można sobie przenieść nawet do Honolulu, bo na UKE liczyć nie można. Aby było "zabawniej" duzi operatorzy mają "kłopoty" z przeniesieniem numeru nawet w technologii VoIP właśnie (dla niewgłębionych - to te, dla których funkcjonowania musi działać FunSpot czy inny router). Zjazd UKE od czasu Anny Strzeżyńskiej jest nadto widoczny.

  • 0

    2. ~prosta sprawa  2014-07-29 09:30:07  host: 77-253-128-232.adsl.inetia.pl

    Jeżeli chcemy przenieść usługę w nową lokalizację, ale nie ma tam możliwości technicznych do jej świadczenia, to albo wypowiadamy umowę (płacąc karę, lub bezkarnie jeżeli jest już na czas nieokreślony), lub (i to jest najlepsze wyjście) robimy cesję na nowego właściela lokalu. O ile chce, ale zazwyczaj chcą, bo i tak z reguły ludzie mają najlepszą opcję dostępu do internetu w danej lokalizacji - nie że najdroższą, po prostu od najlepszego dostawcy w danym miejscu.

  • 0

    3. ~  2014-07-29 09:30:58  host: 77-253-128-232.adsl.inetia.pl

    @1- USŁUG stacjonarnych, tu chodzi głównie o internet, bo numer to sobie można (o ile ktoś chce) zabrać do VoIP bezproblemu przecież.

  • 0

    4.  2014-07-29 09:51:38

    Niech lepiej załatwią sprawę przenośności numerów w VoIP...

  • 0

    5. ~olek  2014-07-29 10:00:53  host: 91.231.83.9

    Czyli z braku możliwości przeniesienia numeru z winy operatora (Operator może odmówić przeniesienia jedynie w określonych przypadkach - kiedy w nowej lokalizacji nie posiada możliwości technicznych do świadczenia usługi lub gdy nowa lokalizacja znajduje się poza zasięgiem sieci albo na obszarze innej strefy numeracyjnej - nastąpiła zmiana numeru kierunkowego) ja mam płacić karę za zerwanie umowy albo płacić za brak korzystania z usług stacjonarnych.
    Wniosek. Jeżeli jest to możliwe uciekać jak najdalej od sieci stacjonarnych.

  • 0

    6. ~  2014-07-29 11:35:08  host: 77-253-128-232.adsl.inetia.pl

    @5 - zły wniosek. Najlepiej dopuścić do tego, że umowę mamy na czas nieokreślony, a jak na określony - istnieje szansa, że nowy nabywca będzie chciał mieć internet i dokonujemy cesji... Problemu nie widzę.

  • 0

    7. ~do 4  2014-07-29 12:27:27  host: host31-42-29-169.tvkdiana.pl

    Przenoszenie w voip numerów jest już uregulowane. Przeniosłem ostatnio numer z Freeconet (z ich puli) do Plfon bez problemów.

  • 0

    8. ~Punk  2014-07-29 12:41:14  host: apn-95-41-98-74.dynamic.gprs.plus.pl

    Przenoszenie numerów do VoIP działa bardzo dobrze i na dodatek nie jesteśmy skazani na jednego dostawce, bo w razie lepszej oferty u konkurencji można pójść do innego i nie ma terminowej umowy.
    Mi doładowanie za 10 zł w VoIP starcza na 2 do 3 miesięcy gdyż i tak mam telefon komórkowy, a VoIP to w sumie jest używany do połączeń za granice po niskich stawkach.

  • 0

    9. ~mb  2014-07-30 09:52:45  host: 46.205.226.162.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Ja miałem taką sytuację z UPC ze zmianą miejsca zamieszkania po roku od zawarcia 2 letniej umowy.
    Straszyli mnie karą za zerwanie umowy, a ja ich zgłoszeniem do UKE. Ja nie chciałem rezygnować tylko przenieść usługę w inne miejsce. Ostatecznie nie naliczyli mi kary nie podając uzasadnienia takiej decyzji :-)

  • 0

    10. ~aisha  2014-07-30 10:46:02  host: 212.160.172.84

    Ale z tego co wiem to numery VoIP są już przenoszone od Operatora do Operatora. Problem jest z Voip-em na WLR

  • 0

    11. ~WW  2014-07-31 00:03:27  host: 78-10-186-32.static.ip.netia.com.pl

    Marzenie..
    Chciałem przenieść numer z ulicy Focha na Gersona. W Częstochowie. Centrum miasta w linii prostej ok 3 km. Na Gersona linia w ziemi wzdłuż płotu, co 4 budynek słupek z rozdzielnica. Dwa razy przecięta przy robotach- elektrycy, potem gazownicy. I co?? NIC. Niema możliwości technicznych. Co kwartał biorę promocje- Neostrada, TV, telefon. Zawsze wybieram opcje"brak linii telefonicznej" Przychodzą fanty, podpisuje umowy,. Przychodzi monter i ZAWSZE pyta gdzie uruchomić i gdzie jest telefon. I ZAWSZE jest zdziwiony że nie mam linii bo on dostał zlecenie na URUCHOMIENIE.
    Wychodzi, za miesiąc przychodzą pisma z pogróżkami że nie uruchomiłem neostrady i mam płacić kary.. A na pytanie jak mam uruchomić skoro tepsa nie wykonała umowy i nie podłączyła linii są zdziwieni.
    Zabawa trwa 6 taaak sześc lat>> Ostatnio nie biorę modemów , TV i innych zabawek, bo nie chce chodzić na pocztę do odsyłania.. . Jutro ma przyjść monter, kurier z umowa juz był...

  • 0

    12. ~WW  2014-07-31 18:09:52  host: 78-10-186-32.static.ip.netia.com.pl

    Zabawa trwa. Przyszedł monter, żeby URUCHOMIĆ Neostradę. A ja na to- na czym?? przecież wyraźnie zamawiałem i gadałem z osobą z serwisu że NIE MAM linii telefonicznej.... A ten swoje że ma zlecenie na URUCHOMIENIE. I sobie poszedł. Po godzinie wysłuchiwania koncertu udało mi się dodzwonić na 801 505 505. A tam zdziwienie.. To linii pan nie ma ??? a jak napisałem we wniosku- ŻE NIE MAM!!! a wyście to potwierdzili i nawet umowę spisali...
    W międzyczasie dostał meila że usługa nie do wykonania "z powodu braku warunków technicznych" czyli linii telefonicznej...
    Wygląda na to że TPSA a teraz Orange przyjmuje zamówienie na telefon , internet, TV i co tam jeszcze u kogoś kto nie ma linii telefonicznej potem przysyła montera który pisze że nie można zainstalować telefonu z powodu braku linii telefonicznej. A klient dostaje informacje że z powodu braku warunków technicznych nie można przenieść telefonu, założyć Neostrady itp. KPINA NA CAŁY ŚWIAT>
    To kto w końcu ma instalować linie telefoniczną??
    Dzisiaj złoże zamówienie że chce sobie zrobić linie telefoniczną. Samą, bez żadnych usług .W końcu za utrzymanie linii tez trzeba płacić- 24 i coś tam miesięcznie.

  • 0

    13.  2014-07-31 18:34:57

    @12
    ja przy zamawianiu neostrady musiałem sobie sam znaleźć i wykopać kabel pod domem, bo inaczej by nie założyli. monter myślał, że kabel jest u mnie w piwnicy. to po co monter by mi był potrzebny? żeby kabel mi przeciągnął piętro wyżej? tyle to sobie sam mogłem zrobić.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-68-140.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy skorzystałbyś z opcji logowania na podstawie wzorca oka?

Comarch: będzie biometria w rozwiązaniach dla banków

 

Zobacz wynik | Opinie (1)

Archiwum Ankiet