Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE o wynikach rozmów z operatorami ws. opóźnień w BSA

UKE o wynikach rozmów z operatorami ws. opóźnień w BSA

WitekT 6 Marca 2007 17:21

0 0

W fazie wdrażania usługi BSA przez GTS Energis, Netię i Telekomunikację Polską występują utrudnienia, które odczuwają abonenci podejmujący decyzję o rezygnacji z usług TP i przejściu do innych operatorów. UKE przedstawiło wynik rozmów z trzema operatorami oraz środki, które zostaną przez nich podjęte, aby wyeliminować nieprawidłowości.



Prezes UKE, jak napisano w komunikacie, na bieżąco monitoruje proces wdrażania i 28. lutego wezwał operatorów do usunięcia nieprawidłowości w obsłudze klientów usługi BSA. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Prezes UKE podjął również rozmowy z operatorami mające na celu ustalenie procedur pozwalających na niezwłoczne usunięcie problemów i zakończenie niezrealizowanych aktywacji. Jak zadeklarowali wszyscy operatorzy, do 7. marca, a w nielicznych przypadkach najpóźniej do 15. marca, zostaną nadrobione wszystkie zaległości związane z przechodzeniem abonentów TP do innych operatorów w ramach BSA. Po tym terminie wnioski będą obsługiwane już na bieżąco.

Masowy proces przechodzenia w ramach BSA abonentów TP szczególnie do Netii przerósł oczekiwania i prognozy operatorów. Podczas spotkania 1. marca w UKE, Netia poinformowała Prezesa UKE, iż podjęła następujące działania, które powinny w trybie natychmiastowym wyeliminować zaistniałe problemy w obsłudze klientów:
28. lutego podpisane zostało porozumienie TP/Netia, w którym TP zobowiązała się do zrealizowania wszystkich zaległych zamówień ze strony klientów przechodzących do Netii do 15. marca (szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości,
począwszy od 1. marca Netia wystosowała do wszystkich klientów, którzy zdecydowali się na skorzystanie z jej usług dostępu do Internetu, pisemną informację z określeniem statusu złożonego zamówienia a także przewidywanym terminem jego realizacji przez TP,
umożliwiono każdemu klientowi uzyskanie bieżącej informacji o statusie jego zamówienia, zarówno na stronie internetowej, jak również telefonicznie u konsultantów,
wydzielono stanowisko do składania skarg związanych z implementacją usługi BSA uruchamiając adres skrzynki kontaktowej infoBSA@netia.pl oraz infolinii 0801 802 803,
znacząco zwiększono zasoby konsultantów, co powinno wyeliminować skargi klientów na brak możliwości kontaktu z Netią,
udzielono klientom, u których wystąpiły opóźnienia, rabatu w wysokości 90% jednomiesięcznego abonamentu za usługę stałego dostępu do Internetu.

Spotkanie z GTS Energis w UKE odbyło się 2. marca. GTS Energis, w razie dodatkowych pytań lub wątpliwości abonentów, prosi o kontakt na adres multimo@multimo.pl lub numer infolinii 0801 080 801 lub 022 483 0 801. Firma deklaruje, że wszystkie problemy zostaną rozwiązane do 15. marca.




Spotkanie z TP 2. marca doprowadziło do ustalenia, że co do zasady wszystkie problemy zostaną rozwiązane do 7. marca, zgodnie z wezwaniem UKE, pojedyncze przypadki mogą być rozwiązane do 15. marca. Odbędzie się to dzięki wydłużeniu przez TP pracy zespołu zajmującego się wdrożeniem BSA po stronie spółki.

Spółka zapewniła także, że klienci BSA są objęci odrębnym procesem realizacji usługi i wobec nich TP nie stosuje działań marketingowych, polegających na namawianiu do rezygnacji z usług alternatywnego operatora i powrotu do usług TP. Zarzuty konsumentów, które są ujęte w skargach skierowanych do UKE, co do czynów nieuczciwej konkurencji ze strony TP, są zdaniem spółki niesłuszne - działania sprzedażowe mogą dotyczyć tylko tych klientów, którzy osobno złożyli zamówienie na BSA, a osobno rezygnację z usług TP (wówczas standardowo kierowane są do nich zabiegi w celu utrzymania klienta). Obecnie stosowane są jednolite formularze, zawierające zarówno rezygnację jak i zamówienie, więc problem ten powinien zostać wyeliminowany. Prezes UKE zainteresuje prezesa UOKiK skargami wskazującymi na nieuczciwą konkurencję.

Prezes UKE zwrócił uwagę operatorów na istnienie problemu kilkuset linii, dla których nadal nie ustalono, jakie problemy techniczne powodują brak możliwości świadczenia usługi w ramach BSA. TP zadeklarowała, że wspólny międzyoperatorski zespół techniczny będzie szukał wyjaśnienia problemu tych linii. Będzie to również przedmiotem dalszych działań ze strony UKE.

Prezes UKE przyjął wyjaśnienia złożone przez operatorów z nadzieją, że współpraca stron doprowadzi w krótkim czasie do sytuacji, w której okres przerwy w świadczeniu usługi na rzecz użytkowników przejmowanych przez operatorów nie będzie dłuższy niż 12 godzin, co jest zgodne z zasadami świadczenia usług BSA przez TP dla operatorów, ustalonymi w decyzji regulacyjnej zatwierdzającej ofertę ramową świadczenia usług BSA przez TP.

Jednocześnie Prezes UKE informuje, iż na bieżąco będzie oceniał efekty działań podjętych przez Netię, GTS Energis i TP mających na celu współpracę na zasadach dających gwarancję zachowania praw klientów. W szczególności podejmie działania kontrolne po upływie terminu, w którym zobowiązał operatorów do usunięcia nieprawidłowości.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 21
  • 0

    2.  2007-03-06 17:29:07

    Nig: a jakby uzgodnili, że do 15. lipca to mogłoby zainterweniować czy nie? Czas jest rzeczą względną... Akurat w tym wypadku wydaje mi się, że lepiej, jeżeli UKE pokontroluje cały ten proces. Zaproszenie poszczególnych firm na rozmowy to też niegłupia sprawa - dzięki temu można wszystkich jasno poinformować o wynikach i wspólnych wnioskach, a klienci wiedzą na czym (w najgorszym przypadku) stoją.

  • 0

    3. ~None  2007-03-06 18:18:34  host: cie217.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "...i wobec nich TP nie stosuje działań marketingowych, polegających na namawianiu do rezygnacji z usług alternatywnego operatora i powrotu do usług TP" "... działania sprzedażowe mogą dotyczyć tylko tych klientów, którzy osobno złożyli zamówienie na BSA, a osobno rezygnację z usług TP (wówczas standardowo kierowane są do nich zabiegi w celu utrzymania klienta)" ja zamowilem usluge na samym poaczatku lutego, okolo 7 byl u mnie listonosz, 16 wylaczyli mi neo, spodziewany termin reazlizacji zamowienia w moim przypadku to 28 lutego. Jak do tej pory nie mam jeszcze netii, a co najciekawsze dwa dni temu dzwonila do mnie Pani tpsa czy nie chce podpisac umowy na neo z nowymi promocjami :) Jednak te zarzuty są podstawne.

  • 0

    4. ~mirekb  2007-03-06 18:52:22  host: apn-99-86.gprspla.plusgsm.pl

    FRANCE TELEKOM zawsze wykozystuje okazje;-)a po2 ma dobrych prawnikow i silne lobby wiec moze z klinetami alternatywnych robic co chce..

  • 0

    5.  2007-03-06 21:52:14

    Po kolei FAKTY: 1) Umowę z Netią podpisałem 31.01. NIE MIAŁEM wcześniej neostrady. A komunikat dotyczy tylko tych co mieli. A co ze mną i innymi podobnymi?!? 2) Chciałbym, żeby jutro 7.03, które to "jutro" za 2 godziny się rozpoczyna, internet mi działał. Ale stawiam 10:1, że nie będzie - jak do 15.03 to się będę cieszył. 3) Sprawdzanie statusu w Netii to FIKCJA! Zamydlanie oczu!!! Na dowód tego cytuję DZISIEJSZY(!) status: "Spodziewany termin podłączenia to 18 LUTY(!!). Po tym terminie Netia rozpocznie eskalację problemu w TPSA" - cytat niedosłowny, bo z pamięci. W tej chwili strona Netii... nie działa! SKANDAL! 4) Netia telefonicznie twierdzi, że "TP SA nie odpowiedziała na ich pismo". Nie odpowiada (nic!) również na ponaglenia. Netia czeka. TP twierdzi - wpierw (BLinia) - że "nie dostała żadnego zlecenia od Netii". A potem przyciśnięta do muru, że "nie ma obowiązku udzielania ŻADNYCH informacji w tej sprawie". W MOJEJ SPRAWIE!!! SKANDAL!!! NO I CO UKE NA TO?!?

  • 0

    6. ~Oszukany przez Netię  2007-03-06 22:28:50  host: host-217-172-247-220.lodz.mm.pl

    NETIA TO ZŁODZIEJE I OSZUŚCI!!!

  • 0

    7. ~andi  2007-03-06 23:03:16  host: acmp72.neoplus.adsl.tpnet.pl

    POpieram kredek . Mam identyczną sytuację !!! Kpiny !!! UKE to fikcja ...

  • 0

    8. ~corner  2007-03-06 23:22:47  host: 2.76.classcom.pl

    kredek - no przecież to jasne - zamówiłeś usługę w Netii, BL nie będzie przecież informować o usługach innych firm. Netia musi się dogadać SAMA z &tp i udzielić ci informacji. PS: Czy nie przewidywałem takich cyrków w którymś z komentarzy? Nagle okazało się, że Netia to oszuści. A jeszcze niedawno to &tp oszukiwała... :-P

  • 0

    9. ~Nigga  2007-03-07 02:14:24  host: 217.153.142.138

    Witek: nie sprowadzaj argumentacji ad absurdum. W tej konkretnej sytuacji kiedy dwoch konkurentow rynkowych oglasza ze rozwiaza problemy do 15 marca a UKE narzuca termin 7 dni szybszy to jest to dzialanie na pokaz. Czy UKE ma prawo narzucac jakikolwiek termin? Skoro moze z urzedu nakazywac polaczenie sieci i narzucil TP umowe ramowa o BSA to zapewne moze. Pytanie w jaki sposob skorzysta z tegoiuprawnienia. Czy wystosuje propagandowe oswiadczenie pod publiczke jak to zrobila pani Prezes czy podejmie realne dzialnia (ktore w przypadku Netii akurat nie byly potrzebne - widac jak na dloni ze nie bylo tu obstrukcji ze strony TP a po prostu niewydolnosc Netii i problemy techniczne obu stron)

  • 0

    10. ~dt  2007-03-07 03:08:19  host: wap.plusgsm.pl

    Oj tepsa sie nie wyrabia z wnioskami to jest fakt. W moim przypadku byl to maksymalny ich termin plus 3 dni. Po tym czasie netia robi wszystko blyskawicznie i po 2-3 dniach (zalezy od kuriera z modemem) net smiga :)

  • 0

    11. ~wiwan  2007-03-07 08:23:52  host: hakone.magma-net.pl

    ad 9 pewnie ,że ma gdyż umowa ramowa BSA daje termin wielokrotnie krótszy,w stosunku do niego 15 marca to lekko mówiąc przesada.

  • 0

    12.  2007-03-07 10:15:02

    Mam taka sama sytacje jak kredek, nie wiem wlasnie co robic, watpie ze do 15 cos sie zmieni, napisalem nawet maila do UKE, na razie czekam.

  • 0

    13. ~nigga  2007-03-07 11:49:36  host: 212.160.172.70

    ad 11: i co termin na wyjasnienia dany od UKE cos zmienil? Chyba tylko tyle ze zamiast siedziec z Netia i rozwiazywac problemy czesc ludzi z TP musiala pisac wyjasnienia dla UKE :)

  • 0

    14. ~nigga  2007-03-07 11:50:50  host: 212.160.172.70

    ad 10: ciekawe to co piszesz. Netia przeciewz _sama_ przyznala ze nie wyrabia sie z przetworzeniem zamowien. TP oczywiscie tez. A do tego sa problemy wspolne, operatorzy nie do konca potrafia przelaczac abonentow.

  • 0

    15. ~  2007-03-07 21:44:31  host: cmv204.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Trudna sprawa, mimo wszystko ciezko tu wskazac odpowiedzialna za to instytucje. Netii nie dziwie sie w ogole, TP wali klody pod nogi, do tego tysiace zlecen.. uhh. Licze na szybkie rozwiazanie sprawy, bo sam chce zmienic Neo na lacze netii.

  • 0

    16. ~wiwan  2007-03-08 21:37:50  host: hakone.magma-net.pl

    ad 13 ,termin od UKE nie jest na wyjaśnienia ,a na przyłączenia,co zresztą jest napisane w komentowanym tekście.

  • 0

    17. ~kinia23  2007-03-13 11:56:24  host: fgg98.internetdsl.tpnet.pl

    Ja podpisałam umowę z Netia 29I, 4 lutego była u nich...zapytanie do TP o parametry techniczne linii było w TP już 6II!24II neostrada odłączona, w NETII wciaż brak odp..7 marca wiadomośc głosowa od NETII że Net aktywowany!I co i do dziś dnia Dioda od ADSL na modemie nawet nie miga...5 telefonów do NETII ze zgłoszeniem awarii...Wiem, że ma źle skrosowaną linię no ale cóż jeszcze żaden z techników NETII do mnie nie dzwonił chociaż te 48H minęło tydz temu...Bzdura Totalna!!!a to że do 15III wszystkich podłącza to chyba tylko uspokajanie po 15III znowu będą przepraszac...!!!:(

  • 0

    18. ~waleria22  2007-03-17 13:56:03  host: pc71.opole.cvx.ppp.tpnet.pl

    jest po 15 marca a internetu jak nie było tak nie ma ;/ dzwoniąc do netii otrzymałam informację, że jeśli do poniedziałku nie zostaną przesłane parametry to netia rozwiąże umowę ze mną ;/ ... i co dalej? powrót do tp? ....

  • 0

    19. ~omega  2007-03-18 13:06:08  host: apn-99-84.gprspla.plusgsm.pl

    ja mam to samo - do 19.03 albo mi podłączą albo wypowiedzą umowę! SZOK! wysłałem mail do UKE - i proszę wszystkich o taki sam krok - trzeba tupnąć! Przecież to szczyt chamstwa! mieszkam w centrum Warszawy a mam taki problem z dostępem do internetu jak w lesie na Mazurach! To jest Europa?! Pewnie złożę umowę jeszcze raz i będę składał do skutku - w innej opcji mam albo TP,SA 40 zł drożej [muszę podnieśc abo z socjalnego] albo kablówke - jeszcze drożej!

  • 0

    20. ~gabi112233  2007-07-03 22:47:47  host: chello089078072113.chello.pl

    Netia w perfidny sposób zdobywa klientów. Pracownik dzwoni podając się za przedstawiciela innej firmy i podkłada umowę zasłaniając nazwę. Niby to w celu aktualizacji danych. A biedni ludzie podpisują i płacą za to grube pieniądze, bo samo zostawienie numeru kosztuje 122 zł, to dla niektórych na cały miesiąc na jedzenie. W dodatku w umowie pisze, że można odstąpic od umowy w ciągu 10 dni jeżeli nie jest zawarta w siedzibie firmy, tylko że na umowie nie ma daty!!! Ludzie pilnujcie się i nie wierzcie takim draniom, którzy wykorzystują nieuważne osoby!!! Netia to banda kłmaców i złodziei! Nie dajcie im zarabiac, to bandyci bez serca.

  • 0

    21. ~IKUSEK  2008-03-15 01:50:08  host: akw60.internetdsl.tpnet.pl

    JA TEZ ZOSTALEM OSZUKANY PRZEZ NETIE I TELEKOMUNIKACJE.TO BANDA ZLODZIEJI I OSZUSTÓW

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-244-157.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.