Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE o sprawie regulaminu Orange

UKE o sprawie regulaminu Orange

sirmark 9 Maja 2008 01:38

0 0

Wojewódzki Sąd Administracyjny wstrzymał wykonanie decyzji Prezesa UKE nakazującej PTK Centertel zmianę treści umów i regulaminu świadczenia usług. UKE złożył zażalenie na postanowienie sądu.

Postanowieniem z dnia 24 kwietnia WSA wstrzymał wykonanie decyzji Prezesa UKE z dnia 31 stycznia. O sprawie pisaliśmy już w tej wiadomości.

W uzasadnieniu sąd stwierdził, że wykonanie decyzji UKE może spowodować dla PTK Centertel niebezpieczeństwo wyrządzenia znacznej szkody lub trudne do odwrócenia skutki finansowe istotne dla dalszego prowadzenia działalności gospodarczej. Abonenci mieliby możliwość wypowiadania umów bez ponoszenia kar.




5. maja na powyższe postanowienie zostało złożone zażalenie UKE. Jednak wniesienie zażalenia nie powoduje wstrzymania wykonania postanowienia sądu. Oznacza to, że PTK Centertel nie ma obowiązku wykonywania decyzji UKE. W konsekwencji nie jest możliwe egzekwowanie od spółki obowiązku nałożonego decyzją UKE, nakazującego dostosowanie zapisów regulaminów i wzorów umów do przepisów Prawa telekomunikacyjnego.

Niezależnie od wydanego postanowienia WSA, sprawa odwołania PTK Centertel od decyzji Prezesa UKE nadal jest w toku rozpatrywania przez Sąd. Wyrok w tej sprawie nie został jeszcze ogłoszony.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 23
  • 0

    4. ~do PARANOJA  2008-05-09 07:32:09  host: nat-go2.aster.pl

    Do PARANOJA: Człowieku - pogieło Cię - podpisujesz umowę z operatorem ... a po 3 miesiącach stwierdzasz, że jest oszust i chcesz zrywać umowę .... kto tu jest oszust - operator czy Ty. Zerwanie umowy to oszustwo. A jak Ci się w Orange nie podoba to trzeba było nie podpisywać umowy z Orange - idź do innych firm ... wg. Ciebie pewnie nie są oszustami ...

  • 0

    5. ~m  2008-05-09 07:46:13  host: abfd201.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A czy UKE nie mogło nakazać zmiany w nowo podpisywanych umowach? Było by, wilk syty i owca cała, a za paręnaście miesięcy nowy regulamin byłby już u wszystkich klientów. Oczywiście UKE równocześnie nakładało by karę za to, że Orange samodzielnie tego wcześniej nie zrobił.

  • 0

    6. ~  2008-05-09 07:57:25  host: gsl130.internetdsl.tpnet.pl

    W końcu żyjemy w państwie prawa. #do Paranoja: "zrywanie" czyli wypowiadanie umowy to normalna sprawa, uregulowana w prawie cywilnym, a nie oszustwo.

  • 0

    7.  2008-05-09 08:18:53

    Po prostu makabra UKE nakazuje Orange "dostosowanie zapisów regulaminów i wzorów umów do przepisów Prawa telekomunikacyjnego", a WSA wstrzymał ten nakaz. Nie chce mi się wierzyć co się dzieje. Rozumiem, że Prawo telekomunikacyjne nie obowiązuję Orange. Załamka.

  • 0

    8. ~mila  2008-05-09 08:28:33  host: cyl114.internetdsl.tpnet.pl

    popieram "5"... drobni cwaniaczkowie, którzy szukali możliwości korzyści będą zawiedzeni... i to w moim rozumieniu Ci co czekali na możliwość zerwania umów są oszustami... ale cóż jak to w Polsce - tylko czekamy aby zakombinować...

  • 0

    9. ~bigman  2008-05-09 08:50:10  host: net.op.waw.pl

    A ja bym z checia skorzystal z prawa do rozwiazania umowy ale tylko na jednym z moich abonamentow Orange. Chodzi o Orange Free. Place co miesiac 120 zl za usluge ktora nie dziala. Mieszkajac w Warszawie gdzie wg. map Centertela (tak, wiem ze nie sa one czescia umowy i maja charakter orientacyjny) zasieg UMTS/HSDPA powinienem miec w kazdym miejscu. Niestety, nawet mimo anteny zewnetrznej net zarywal a wieczorami transmisja osiagala predkosci bliskie zera.. Wpakowalem sporo kasy w anteny zewnetrzne (ktore tylko nieznacznie poprawialy zasieg - z 3 zakupionych tylko 1 jakos sie sprawowala), kupilem nawet inny modem poza promocja i mimo kombinacji alpejskich nie udalo sie nigdy osiagnac stabilnego lacza. O pobraniu wiekszego pliku bez Flashgeta mozna bylo zapomniec. Kto tu wiec postepuje nie fair? Mogli wziac ode mnie spowrotem ten modem i rozwiazac umowe skoro nie dziala, a tak musze placic za cos co nie dziala. Dodam ze z uslug glosowych jestem zadowolony. Z transmisja danych Orange jednak mi podpadl i nie przewiduje z nimi dluzszej wspolpracy w tej kwestii.

  • 0

    10. ~Krzysiek  2008-05-09 08:53:06  host: ejq154.internetdsl.tpnet.pl

    UKE jest śmieszne, nakazali Orange zmienić regulamin, aby dodać parę linijek w sprawie warunków reklamacji niby istotne to jest, ale w końcu ludzie to podpisali co nie ?? A Era rok temu otwarcie złamała prawo, zmieniła regulamin, nie poinformowała o ludzi, że można wypowiedzieć umowę, straszyła tych co chcieli to zrobić a UKE śpi , PARANOJA

  • 0

    11. ~mila  2008-05-09 08:56:02  host: cyl114.internetdsl.tpnet.pl

    "10" tu akurat jakieś możłiwości manewru być powinny - zgadzam się... Choć sam spotykam wiele osób które mówią że im internet bezprzewodowy nie działa - ztn działa tylko wolno, bo... "w domu mają 2mb/s i nie ma porównania".... pewnie, że nie ma bo to inny rodzja łącza ale ciężko to każdemu wytłumaczyć....

  • 0

    12. ~mirekb  2008-05-09 09:58:57  host: hii228.internetdsl.tpnet.pl

    @12 dopóki rzeczywista mapka zasiegu nie bedzie czescia umowy o swiadczenie uslug telekunikacyjnych oraz w wypadku gdy lacze bezprzewodowe nie bedzie spelniało minimalnych wymagan dla danych technologii transmisji danych z bezprzewodowym internetem nie zmieni sie nic.(W Erze uwzgledniaja bardzo słabo chodzacy net i nie placi sie kary za zerwanie umowy-kwestia negocjacji,w orange i plusie sie tak nie da)a co do regulaminu wiem tyle ze librałowie zawsze pomoga bogatym.nie biedniejszym

  • 0

    13. ~sb  2008-05-09 10:27:56  host: public-gprs54128.centertel.pl

    czemu w Polsce ludzie szukaja tylko darmochy,jak ktos podpisuje umowe z operatorem to chyba wie co robi

  • 0

    14. ~krzychu_d  2008-05-09 10:39:51  host: 84-38-25-36.metrolink.pl

    Jak ktoś opracowuje Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych to chyba wie, co robi.

  • 0

    15. ~nigger  2008-05-09 11:03:26  host: 212.160.172.70

    vinc: oczywiscie, ze prawo obowiazuje. Tylko, ze dopoki sad nie zakonczy sprawy zmiany umowy to Orange nie musi jej zmieniac, gdyz gdyby umowe zmienil a potem wygral w sadzie to straty spowodowane niewazna prawnie decyzja UKE bylyby nie do naprawienia

  • 0

    16. ~Dina  2008-05-09 12:02:42  host: p05-08.opera-mini.net

    A ja proponuję najpierw kupić sobie pre-paida danej sieci i potestować,zanim się podpisze umowę. Ja tak robię i nie mam później do nikogo pretensji o zasięg. :)

  • 0

    17. ~ukenamuniu  2008-05-09 12:52:13  host: 212.160.172.70

    Prawo nie znaczy sprawiedliwość. Wolę sprawiedliwość

  • 0

    18. ~m  2008-05-09 16:40:24  host: abeq146.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ~ukenamuniu, popieram, ale z drugiej strony prawo musi być bo niektórzy idioci, w życiu nie pojmą co to jest sprawiedliwość. A i jeszcze jedno, im większe pieniądze tym bardziej zdradzają symptomy nie rozumienia co to jest sprawiedliwość. :(

  • 0

    19.  2008-05-09 17:24:13

    A czemu myślicie, że od razu wszyscy będą zrywać umowy?? Część zapewne tak ale skoro mają 13mln. klientów to są klienci zadowoleni!!!

  • 0

    20. ~do 5  2008-05-10 17:46:43  host: chello089077180207.chello.pl

    to nie tak ja myślisz .. Podpisuję umowę z Orange - nie chcę jej zerwać .. Jestem nieświadomy tego że umowa zawiera niedozwolone klauzule .. UKE stwierdza że zawiera i nakazuje Orange zmianę wzoru umów. Orange się odwołuje a WSA stwierdza że co prawda Orange oszukuje to .. nie powinna ponieść odpowiedzialności bo .. zbankrutuje. Zbankrutuje bo UWAGA będzie musiało zmienić zapis w umowie a nie dlatego że klienci zaczną wypowiadać umowy !!! I to uzasadnienie mnie zbulwersowało .. Zerwanie umowy która jest niezgodna z Prawem Telekomunikacyjnym nie jest żadnym oszustwem. Ten zapis to bat na takich operatorów jak Orange .. Niestety w naszym kraju można bezkarnie oszukiwać klienta a następnie śmiać mu się w twarz .. A sąd to sankcjonuje .. PS: nie mam abo w Orange :)) Miałem kiedyś w Idei ale to było ładnych 5 lat temu.

  • 0

    21.  2008-05-11 00:16:58

    21# Orange nikogo nie zmuszalo do podpisywania tych umow, a skoro sie podpisalo takowy, nawet jesli zawiera jakies punkty niezgodne z polskim prawem, to ktos byl na tyle swiadomy, by moc pojsc do innego operatora, gdzie regulaminy sa jak najbardziej zgodne z prawem. Inna kwestia jest rowniez to, ze przy takiej zmianie regulaminu nie powinno byc zgody na zerwanie umowy, a to dlatego, ze warunki umowy sie jakby polepszaja i sa na kozysc abonenta, wiec ten nic nie traci i nie ma prawa do zerwania umowy. Cenie sobie w UKE troske o nas, ale sam jestem przedsiebiorca i wiem, ze jakby tak przyszlo mi tracic klientow tylko dlatego, ze jakis urzedas sobie tak wymyslil, bo mu Netia/Play podsmarowaly, to bym do trybunalu to w koncu zaskazryl. Niech UKE nakazuje zmiany regulaminow, ale pod warunkiem, ze jesli takowa zmiana jest wymagana, to niech w kodeksie bedzie napisane, ze w przypadku zmiany przepusow prawa i dostosowania regulaminu do aktualnych norm prawnych abonentom nie przysluguje prawo do odstapienia od umowy, pomimo zmiany tegoz regulaminu. W innych przypadkach jestem jednak za, by mozna bylo rezygnowac, ale nie w tym.

  • 0

    22. ~ukenamuniu  2008-05-11 21:28:51  host: nat-go2-1.aster.pl

    empireus: 1/ W nowej ustawie Pt ma być jak napisałeś, że nie dotyczy zmian wynikających z przepisów prawa. Operatorzy jeszcze proponują: lub gdy zmiany są korzystne dla abonentów. Oponenci twierdzą, że trudno jest określić jaka zmiana jest korzystana (cena minuty, pakiety, promocje itp). 2/ W sporze operatorzy/UKE jest też kwestia: co może/powinno być w regulaminie a co w umowie.

  • 0

    23. ~  2008-05-20 10:43:54  host: 088156019063.ols.vectranet.pl

    Ile to juz razy Orange zrobiło mnie w wała jako klienta, to nie policzę...i kuzwa nie moge nic zrobić, bo mam podpisaną z nimi umowę a jej zerwanie to potężne koszta. I kto tu jest oszust?????

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-159-148-171.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.