DAJ CYNK

UKE niezadowolony z usług prepaid

WitekT

Wydarzenia

UKE przyjrzał się długości ważności kont w ofertach prepaid i polityce przepadania środków. Najlepiej wypadł Orange i Play, najgorzej - Mobilking i tuBiedronka. Urząd ubolewa, że operatorzy nie wdrażają jego zaleceń.

UKE przyjrzał się długości ważności kont w ofertach prepaid i polityce przepadania środków. Najlepiej wypadł Orange i Play, najgorzej - Mobilking i tuBiedronka. Urząd ubolewa, że operatorzy nie wdrażają jego zaleceń.

Rok temu UKE krytykował ograniczenia swobody korzystania z ofert prepaid i praktykowane przez operatorów potrącanie dostępnych środków na koncie po wygaśnięciu ważności na połączenia wychodzące. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Wyniki tego raportu dowodzą, że tylko nieliczni operatorzy dokonali istotnych zmian na korzyść użytkowników w powyższym zakresie. Świadczy to o tym, iż w większości przypadków operatorzy z własnej woli nie dokonują korzystnych dla użytkownika usług prepaid zmian warunków oferty, w tym w zakresie długości ważności konta oraz reguł odnoszących się do niewykorzystanych środków na koncie prepaid po okresie jego aktywności. Takie postawy operatorów nie odpowiadają oczekiwaniom Prezesa UKE - napisano w komunikacie.

UKE stwierdza, że choć ostatnia nowelizacja Prawa Telekomunikacyjnego, która wprowadza zmianę definicji abonenta, rozszerza i wzmacnia prawa użytkowników ofert prepaid, to nie wprowadzaja możliwości egzekwowania przez Prezesa UKE od operatorów korzystnych zmian dotyczących warunków ofert prepaid w omawianym zakresie.

Rozważyć należy wprowadzenie takich zmian w kolejnej nowelizacji, związanej z Nowym Pakietem Regulacyjnym - podsumowuje Urząd.

Zobacz: pełny raport UKE dotyczący usług prepaid (plik .pdf; 103 kB).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UKE