Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE niezadowolony z usług prepaid

UKE niezadowolony z usług prepaid

WitekT 2 Czerwca 2010 11:34

0 0

UKE przyjrzał się długości ważności kont w ofertach prepaid i polityce przepadania środków. Najlepiej wypadł Orange i Play, najgorzej - Mobilking i tuBiedronka. Urząd ubolewa, że operatorzy nie wdrażają jego zaleceń.

Rok temu UKE krytykował ograniczenia swobody korzystania z ofert prepaid i praktykowane przez operatorów potrącanie dostępnych środków na koncie po wygaśnięciu ważności na połączenia wychodzące. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Wyniki tego raportu dowodzą, że tylko nieliczni operatorzy dokonali istotnych zmian na korzyść użytkowników w powyższym zakresie. Świadczy to o tym, iż w większości przypadków operatorzy z własnej woli nie dokonują korzystnych dla użytkownika usług prepaid zmian warunków oferty, w tym w zakresie długości ważności konta oraz reguł odnoszących się do niewykorzystanych środków na koncie prepaid po okresie jego aktywności. Takie postawy operatorów nie odpowiadają oczekiwaniom Prezesa UKE - napisano w komunikacie.




UKE stwierdza, że choć ostatnia nowelizacja Prawa Telekomunikacyjnego, która wprowadza zmianę definicji abonenta, rozszerza i wzmacnia prawa użytkowników ofert prepaid, to nie wprowadzaja możliwości egzekwowania przez Prezesa UKE od operatorów korzystnych zmian dotyczących warunków ofert prepaid w omawianym zakresie.

Rozważyć należy wprowadzenie takich zmian w kolejnej nowelizacji, związanej z Nowym Pakietem Regulacyjnym - podsumowuje Urząd.

Zobacz: pełny raport UKE dotyczący usług prepaid (plik .pdf; 103 kB).

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 78
  • 1

    61. ~Poll  2010-06-02 22:36:43  host: tr1-97.netfala.pl

    @60 no dokładnie tak powinno być. Nie dość,że udzielasz operatorowi nieoprocentowanego kredytu, nie dość, że nie zużywasz im sprzętu nie rozmawiając to oni jeszcze rekwirują kasę.

  • 0

    62. ~antago  2010-06-02 22:54:44  host: cable194106211-024.astral.lodz.pl

    @Sethai Hmm.. Przekonales mnie, ze prepaid stanowi wielkie obciazenie finansowo-technologiczne operatorow. Wczesniej zas, ze wolny rynek, to mozliwosc zmiany operatora. Czy wolny rynek, nie umozliwia rezygnacji operatorow z prepaid?

  • 0

    63. ~antago  2010-06-02 23:00:33  host: cable194106211-024.astral.lodz.pl

    @Sethai To nie tylko nasz regulator wtraca sie w "konstrukcje biznesowe" telekomunikacji. Regulator europejski tez sie wtraca i to akurat w GSM. Nie po to operatorzy otrzymali koncesje, by tworzyc oligopole. Tu nie ma wolnego rynku poniewaz ten sam regulator i specyfika sieci nie daja dostepu do swiadczenia uslug wiekszej ilosci podmiotow, a wiec nie do konca istniej normalna konkurencja.

  • 0

    64.  2010-06-03 00:38:44

    @antago - tak umozliwia opkom rezygnacje z prepaid, ale po co rezygnowac z czegos co przynosi zyski? Dodatkowo jest sporo osob, ktore nie wezma abonamentu nawet jesli abonament jest jedynym wyborem. Nie mówilem nigdzie ze stanowi wielkie obciazenie - ale ze jest wieksze niz dla prostej taryfy postpaidowej. Co do wtracania sie - niech sie oczywiscie wtraca i regulator krajowy i europejski, a nawet i regulator wszechswiata tyle, ze niech wtraca sie w takie rzeczy do jakich powstalo/ma zapisane uprawnienia. Na razie to w tym przypadku (i kilku innych) jest to niepotrzebne wydawanie sporej kasy (podatnikow) i zajecie zasobow ludzkich w UKE (ktore moglyby wykonywac w tym czasie analizy rzeczy na ktore UKE ma wplyw i moze cos wyegzekwowac od OPkow)

  • -1

    65.  2010-06-03 00:45:47

    Sethai (64) - No popatrz! A jednak potwierdzasz, że przez te kilkanaście lat pre-paid również przynosił zyski operatorom z W3 i nie za bardzo opyla im się teraz pozbywanie tej formy płatności. Widzisz, nawet Play to zważył, że pre-paid też nie gryzie i jakoś zaledwie po trzech latach bytności na rynku i to w dość trudnych warunkach dał rok na wychodzące. Także jakby reszta się spięła, to też by coś wydukali w tej kwestii. Ale jak nie muszą, to po co się wysilać? Dla dobra użytkownika... ;-)

  • 0

    66.  2010-06-03 03:49:14

    @65 eh lapiecie sie tylko czesci wypowiedzi, ktora Wam pasuje, a o reszcie juz nie wygodnej zapominacie. A mi sie po raz kolejny tego samego nie chce pisac bom ja nie automat... A co do Play to zapominacie o tym, ze Play wchodzil jak juz rynek byl spory i jesli by Play nie zaoferowal czegos nowego to by nie przezyl - a latwiej zaoferowac (i chetniej to jest widziane przez wiekszosc konsumentow) tansze ceny niz innowacyjne produkty to zaczeli od tego. Ale tutaj jest to co mowilem - w Play jest lepiej?nic nie zabrania przeniesc numeru do Play..Zaczna sie porzadne masowe przenosiny to zapewne inni OPkowie zmienia terminy-i nie potrzeba do tego UKE czy innego organu.

  • 1

    67. ~antago  2010-06-03 13:23:24  host: user-109-243-175-183.play-internet.pl

    @Sethai To nie jest tak, ze nie zgadzam sie z wszystkimi Twoimi argumentami. Naprawde czytam i analizuje. Pozwol, ze jednak odniose sie do czesci Twojej wypowiedzi dotyczacej regulatora, z ktora sie absolutnie nie zgadzam. Zapewne zapoznales sie z raportem UKE. Tym, ktory omawiamy, ale rowniez wczesniejszym. Regulator dostrzega sytuacje, ktore jego zdaniem sa zbyt niekorzystne dla klientow, zwraca sie z tym do operatorow, ale jednoczesnie zauwaza iz obecny stan prawny nie pozwala na ingerencje typu nakazowego.

  • 1

    68. ~antago  2010-06-03 13:29:00  host: user-109-243-175-183.play-internet.pl

    @Sethai Wez jednak pod uwage, ze zycie pisze scenariusz, ktore nie zawsze mozna bylo przewidziec tworzac prawo. UKE to dostrzega i sygnalizuje. Uwazam (jako podatnik), ze nie stanowi to marnotrawienia publicznych pieniedzy, poniewaz celem nie jest przejecie kontroli nad operatorami, ale obrona moich interesow.

  • 1

    69. ~antago  2010-06-03 13:35:01  host: user-109-243-175-183.play-internet.pl

    @Sethai Tam, gdzie wolny rynek jest koncesjonowany i ograniczony innymi wzgledami, czesto dochodzi do naduzyc. Operatorzy mimo wszystko znajduja sie na pozycji uprzywilejowanej, gdyz otrzymali zgode na budowe swojego imperium w sytuacji, przy jednoczesnym braku realnej konkurencji. To jednak wymaga kontroli..

  • 1

    70. ~antago  2010-06-03 13:40:19  host: user-109-243-175-183.play-internet.pl

    @To nie jest problem tylko PL. Regulator "prawiewszechswiata" z Brukseli kilka lat temu zlikwidowal oligopol operatorow holenderskich. Od kilku lat nadzoruje ceny w roamingu. Chyba zauwazyles, ze spadly znaczaco. Nie byl to nakaz w stylu Putina w sklepie, ale poparty analiza rynku. I o to wlasnie w tym wszystkim chodzi.

  • 0

    71.  2010-06-03 18:20:55

    No to pora zmienić prawo na takie,które zakazywałoby konfiskaty środków z konta,jak to ma obecnie miejsce.Też nie za bardzo rozumiem stanowisko w sprawie Orange.Co prawda,umożliwiają transfer środków przez przelew SMS,ale to półśrodek,w dodatku niedostępny dla wszystkich /ZETAFON/.Ale generalnie oceniam UKE bardzo pozytywnie.Dobrze,że istnieje instytucja hamująca monopolistyczne zapędy operatorów.To służy przede wszystkim klientom.Śmieszą mnie argumenty niektórych,broniące opów,co z rocznym zestawieniu ich zysków zakrawa na kuriozum.Ale,co tam,niech UKE dalej robi swoje.

  • 0

    72. ~testix  2010-06-03 23:36:46  host: drx117.neoplus.adsl.tpnet.pl

    nie muszą dziadować z doładowaniem za 5zł, ale wystarczy jak doładowanie za 50zł będzie ważne rok na połaczenia wychodzące i przychodzące, dotyczy to Orange Pop, Ery Tak Tak, Heyah, Simplusa i GaduAir.

  • 0

    73. ~draw  2010-06-04 09:04:29  host: public7935.xdsl.centertel.pl

    Orange wypadł najlepiej- niezłe- przecież środki przepadają po terminie ważności!!! Co z tego,że przez parę dni mozna je odzyskać, po tym terminie przepadają bezpowrotnie. Nie wiem kto to pisał, ale umieszczenie orange w tym aspekcie na pierwszym miejscu to kompletna pomyłka. W moim prywatnym rankingu orange zajmuje przedostatnie miejsce w tej kategorii.

  • 0

    74.  2010-06-04 14:51:54

    draw (73) - "UKE przyjrzał się długości WAŻNOŚCI kont w ofertach prepaid i polityce przepadania środków. Najlepiej wypadł Orange i Play", a nie kwestii przepadania środków. Rozumiesz?

  • 0

    75.  2010-06-04 14:52:39

    Miało być a nie tylko kwestii przepadania środków.

  • 0

    76. ~nokia 6310i cudeńko  2010-06-04 15:54:13  host: 212.160.239.131

    IDEA kilka lat temu było dla użytkowników kart tym czym teraz jest Play, niestety pod postacią pOręcz PTK Centertel straciło swoją atrakcyjność i nawet przelew SMS jak napisał toms jest tylko półśrodkiem - nie zawsze musimy mieć komu przelać i przelew też kosztuje 20gr... podatek od odbierania własnych pieniędzy - Orżnąć? together we can do more.

  • 0

    77. ~none  2010-06-04 17:57:47  host: user-109-243-74-150.play-internet.pl

    I. Play - ważność konta 12 mcy, II. Era - sumowanie ważności konta do 12 mcy, III. orange - 12 mcy ważności na przychodzące.

  • 0

    78. ~need4speed  2010-06-05 18:35:25  host: dtr50.neoplus.adsl.tpnet.pl

    none77 czy to znaczy że ważnośćkontato na wszystko, a ważność orange to tylko do przyjmowania bez możliwości dzwonieniai i bez SMS/MMS??? ale sieczka:=[

  • 1

    79. ~Simplusowiec  2010-06-07 19:58:07  host: apn-77-112-39-58.dynamic.gprs.plus.pl

    No nie dziwne ze UKE nie jest zadowolony z prepaid. Ja też nie jestem zadowolony z simplusa. Zrobił to się najdroższy prepaid w prestiżowej sieci:) Nie dość że pół na pół zabrali to jeszcze myślą że ktoś głupi 20zł/m-c wyda tylko na połączenia do Plusa.Sms 3 razy droższy niż w Gadu Air, okres ważności konta 3 razy krótszy niż w Gadu Air po takim samym doładowaniu,żadnych gratisów po doładowaniu w simplusie, pakiety internetowe w simplusie 3 razy droższe, taktowanie gorsze, brak billingu w simplusie, brak tanich rozmów na stacjonarki- a w Gadu Air to wszystko jest -nawet za 10zł/min. mozna dzwonić na wszystkie stacjonarki w Europie bez pakietów!!! (poprzez nr 133-VoIP). Simplus w tyle. Namawiam wszystkich do przejścia do Gadu Air działającego na infrastrukturze Plusa.

  • 0

    80. ~exSimplusowiec  2010-06-08 20:25:21  host: apn-77-114-124-79.dynamic.gprs.plus.pl

    Ad.79 miało być 10gr/min. na wszystkie stacjonarki w Polsce i większość w Europie prosto z komórki w Gadu Air;)dzięki usłudze VoIP , połączenie z numerem 133.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-226-132-197.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.