Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE: jak złożyć reklamację usługi telekomunikacyjnej?

UKE: jak złożyć reklamację usługi telekomunikacyjnej?

sirmark 7 Listopada 2013 22:56

11 0

UKE zaprezentował kolejny film edukacyjny, w którym przybliża m.in. zasady zgłaszania reklamacji oraz uprawnienia konsumentów usług telekomunikacyjnych.

W przypadku wystąpienia problemów z realizacją połączeń telefonicznych, transmisją danych lub dostępem do Internetu:
  • Skontaktuj się z operatorem świadczącym daną usługę i przedstaw mu problem. W większości przypadków problem udaję się rozwiązać na tym etapie.
  • Jeśli problem nie zostanie rozwiązany zgłoś reklamację u operatora.

Zobacz: inne filmy z kategorii


Zgłoszenie reklamacji Reklamację usługi telekomunikacyjnej można złożyć w ciągu 12 miesięcy od dnia zdarzenia (np. wystąpienia przerwy w świadczeniu usługi lub jej nienależytego wykonania usługi).
Składając reklamację można skorzystać z dogodnego dla nas sposobu kontaktu z operatorem:
  • telefonicznie,
  • osobiście w punkcie obsługi klientów,
  • wysyłając list lub wiadomość email.

Dane kontaktowe do operatora (adres na jaki należy przesłać reklamację) znajdziemy na stronie internetowej operatora, w regulaminie usługi lub punkcie obsługi klienta.

Wymagane elementy

Składana reklamacja musi zawierać wszystkie wymagane elementy:
  • Imię i nazwisko abonenta (lub nazwę firmy),
  • Adres zamieszkania abonenta (lub siedziby firmy) ,
  • Określenie przedmiotu reklamacji i reklamowanego okresu ,
  • Nasz numer ewidencyjny - dostępny na rachunku lub w umowie,
  • Datę zawarcia umowy i rozpoczęcia świadczenia usługi telekomunikacyjnej, jeżeli reklamujemy termin rozpoczęcia świadczenia usług,
  • W przypadku gdy ubiegamy się o odszkodowanie należy określić jego kwotę i sposób wypłaty np. wskazać numer rachunku bankowego,
  • Podpis - jeżeli reklamację składamy na piśmie.

Pamiętać należy także, że niezależnie od wybranego sposobu złożenia reklamacji (reklamacja złożona na piśmie, telefonicznie lub drogą elektroniczną (e-mail) ) operator zobowiązany jest potwierdzić jej przyjęcie w ciągu 14 dni od dnia jej złożenia, za wyjątkiem sytuacji gdy udzieli odpowiedzi przed upływem tego terminu.

Odpowiedź na reklamacje




Operator ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację. Jeżeli nie udzieli jej w tym terminie, uważa się ją za uwzględnioną.
W przypadku odmowy uznania reklamacji, odpowiedź operatora zostanie doręczona przesyłką poleconą, a jej treść powinna zawierać wyczerpujące uzasadnienie.
W przypadku uznania reklamacji związanej z odszkodowaniem, operator przyznaje je, zgodnie z obowiązującym regulaminem świadczenia usług.

Jeżeli uważamy, że w wyniku braku łączności czy też nieprawidłowego świadczenia usług, ponieśliśmy wymierne straty, których wysokość będziemy w stanie udowodnić, wówczas możemy zażądać od operatora odszkodowania w innej wysokości niż określona w regulaminie świadczenia usług.

Pamiętaj!

Reklamację można zgłosić, gdy stwierdzimy:
  • że operator nie dotrzymał terminu rozpoczęcia świadczenia usługi
  • bądź wykonał usługę nienależycie, lub też w ogóle jej nie wykonał
Powodem do złożenia reklamacji jest także nieprawidłowe obliczenie przez operatora należności z tytułu świadczenia usług.

Złożenie reklamacji dotyczącej wysokości rachunku nie zwalnia z obowiązku terminowego uregulowania (opłacenia) rachunku.
Przed każdym złożeniem reklamacji należy sprawdzić czy zawiera ona wszystkie wymagane elementy.
Użytkownik ma 12 miesięcy na złożenie reklamacji.

W razie wątpliwości lub problemów skontaktuj się z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:

Tagi: uke

w sumie: 28
  • 0

    12. ~  2013-11-08 08:12:24  host: n12-07-07.opera-mini.net

    ja na uke nie narzekam, pomogl mi - przyznano mi racje i rekompensate, w zmaganiach z matolami z netii

  • -1

    13. ~Ty  2013-11-08 08:16:00  host: n14-01-05.opera-mini.net

    Ja w swoim życiu składałem tych reklamacji dużo. Na początku istnienia numeru tzw na kartę. Do praktycznie teraz. Np za brak bonusu w weekend do zasilenia przez internet. Średnio Na 10 reklamacji przeważnie sieć nie uznała 2. Reklamace tyczyły się rozmów to na początku jakieś 8lat temu, potem sms gdzie mając pakiety rozliczali mnie z konta. Potem internet gdzie w trakcie istniejącej sesji rozłączano mnie kilka razy i za każde połączenie pobierało z pakietu. I do teraz gdzie przy promocja % więcej do zasilenia nie przychodzą bonusy. Ale okres czekania na rozpaczenie jest za długi aż 30dni. Gdy sprawa tyczy się bonusu to kilka dni, ale jeśli tyczy się minut, sms to już może to trwać kilkanaście dni. Z tego co mi wiadomo dużo znajomych nie pisze reklamacji. Po prostu wolą darować.

  • 4

    14.  2013-11-08 08:39:08

    @13 jeżeli pisałeś te reklamacje taką piękną polszczyzną to nie dziwne że większość "rozpaczyli" :)

  • 1

    15. ~  2013-11-08 09:02:42  host: agv83.neoplus.adsl.tpnet.pl

    11, nie cwaniakuj, bo "do 10 Mb" od jakiegoś czasu nie oznacza, że 100 Kb tez jest OK. Są określone minimalne parametry, stosowny dokument jest na stronie Orange'a. Nie będę teraz szukał tego PDF-a, ale przy "do 10Mb" minimalna prędkość powinna być większa niż 1 Mb.

  • 0

    16.  2013-11-08 09:03:40

    Nie można całego obowiązku edukacyjnego zwalać na rzeczników konsumentów. Są regulatorzy branżowi i oni powinni prowadzić tego typu edukację, tak jak UKE. Czy podobne akcje planuje URE, Rzecznik Ubezpieczonych, Arbiter Bankowy?

  • 0

    17. ~ja  2013-11-08 09:14:11  host: igp122.internetdsl.tpnet.pl

    15, ok, ale 10 napisał, że ma 1Mb, a nie 100Kb, czyli by się mieścił... niestety nie mam dostępu do strony orange, żeby to sprawdzić

  • 0

    18.  2013-11-08 09:37:09

    W umowie jest napisane że minimum jest 1Mb/s a max 10Mb/s więc jesli masz 1 mega to wszystko jest w granicach zaakceptowanej przez Ciebie umowy.

  • 1

    19.  2013-11-08 09:40:49

    Reklamacja może zostać złożona w terminie 12 (dwunastu) miesięcy od ostatniego dnia Okresu Rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu Usługi Telekomunikacyjnej lub od dnia, w którym Usługa Telekomunikacyjna została nienależycie wykonana lub miała być wykonana lub od dnia doręczenia Rachunku Telekomunikacyjnego zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności. Reklamację złożoną po upływie powyższego terminu pozostawia się bez rozpoznania, o czym Operator powiadamia Abonenta

  • 1

    20.  2013-11-08 09:42:45

    Wszystkie te informacje dostępne są w regulaminie świadczenia usług. Jeżeli ktoś tego nie czyta to nagle przeczyta informacje od UKE ?

  • -1

    21. ~Ty  2013-11-08 09:58:54  host: n12-09-03.opera-mini.net

    Kwestią nie jest polszczyzna. Tylko jak się sprawę opisze, odpowiednie uzasadnienie. Pisze jak pisze bo robię to przez telefon. Ten i wcześniejszy też. Dlatego może brakować kilku znaków.

  • 0

    22. ~  2013-11-08 10:52:37  host: public-gprs409851.centertel.pl

    Ciekawe, czy w UKE wiedzą, że Play odrzuca reklamacje dot. niezarejestrowanych numerów prepiad, nawet jeśli spełnia wszystkie "ustawowe" wymagania uznające zgłoszenie za reklamację...

  • 0

    23. ~  2013-11-08 12:10:38  host: n13-08-06.opera-mini.net

    "Skontaktuj się z operatorem świadczącym daną usługę i przedstaw mu problem. W większości przypadków problem udaję się rozwiązać na tym etapie" Powodzenia z takim nastawieniem. Proponuję spróbować w Orange reklamować internet mobilny:)

  • 0

    24. ~Namakon  2013-11-08 13:12:33  host: 81.219.84.18

    @8 Kamil... napisałeś coś co kołacze mi się w głowie od kiedy w play muszę toto czytać, najzabawniejsze są i tak teksty pełne epitetów a potem, cytuję "óważam że powinniście to rozpatrzyć pozytywnie!" ze wskazaniem na pierwsze słowo :)

  • 0

    25. ~  2013-11-08 13:53:36  host: public-gprs710803.centertel.pl

    @23, co Ty chcesz od Oranża? Znikający pakiet wakacyjny 6 GB za 6 zł przywrócili w całości, chociaż połowa była wykorzystana, a także przedłużyli ważność do końca roku. To się nazywa pozytywne rozpatrzenie reklamacji :)

  • 0

    26. ~MADMAX  2013-11-08 18:16:45  host: adaf15.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Do 22. Play przyjmuje także reklamacje od niezarejestrowanych użytkowników. Masz błędne informacje :)

  • 0

    27. ~  2013-11-08 18:37:37  host: ip-93-154-223-200.free.aero2.net.pl

    do 26 nie prawda bo ode mnie nie przyjeli

  • 0

    28. ~  2013-11-09 09:30:32  host: 81.219.84.18

    Play przyjmuje reklamacje od niezarejestrowanych użytkowników, jedyny wymóg to podanie imienia i nazwiska oraz adres do korespondencji użytkownika, po odpowiedz reklamacyjna powinna być udzielona również w formie pisemnej (listownie) ;-)

  • 0

    29. ~  2013-11-14 02:45:27  host: apn-37-7-58-70.dynamic.gprs.plus.pl

    Może jeszcze do szkoły wprowadzą naukę składania reklamacji? Jakie państwo taki obywatel, jakie kształcenie taka mentalność. Jeśli w dzisiejszych czasach ktoś nie umie złożyć prostej skargi to jest wyjątkowym betonem.

  • 0

    30. ~zopo990  2014-12-18 08:17:00  host: user-94-254-129-91.play-internet.pl

    Doładowałem konto za 50 i po chwili nie mam środków na koncie !!!
    Poniżej wykaz połączenia.
    17.12.2014 09:27:07 Połączenie wychodzące Internet 40267 kB 48,36 zł Transfer danych w strefie taniego internetu w Play.
    Koszt 1,20 zł za 1 MB Taniego Internetu - SKANDAL
    Reklamacja na play24.pl bez skutku

  • 0

    31. ~majs  2016-10-05 15:51:28  host: apn-31-1-198-245.dynamic.gprs.plus.pl

    stracony czas i pieniądze na telefon, najpierw podobno wszyscy konsultanci zajęci, potem sygnał wolny długo a potem ktoś rzucił słuchawką bez słowa, to skandal !!!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-156-58-187.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.