DAJ CYNK

UKE i klient silniejsi, operatorzy słabsi

WitekT

Wydarzenia

Interesy klientów firm telekomunikacyjnych są słabo chronione, a rozstrzyganie sporów firm z abonentami nie jest ani szybkie, ani skuteczne. Zmienić ma to przygotowywana przez resort transportu i UKE nowelizacja Prawa Telekomunikacyjnego.

Interesy klientów firm telekomunikacyjnych są słabo chronione, a rozstrzyganie sporów firm z abonentami nie jest ani szybkie, ani skuteczne. Zmienić ma to przygotowywana przez resort transportu i UKE nowelizacja Prawa Telekomunikacyjnego.

Znowelizowana ustawa ma wejść w życie na początku 2007 roku. Oprócz zmian, które lepiej chronić będą interes klientów, drugi ważny cel nowego prawa to wzmocnienie UKE. Urząd musi sprawniej egzekwować od operatorów wykonywanie decyzji administracyjnych, co powinno przyśpieszyć liberalizację rynku telekomunikacyjnego.

Projekt zmian proponuje m.in., że usługi o podwyższonej płatności (numery premium) można zaoferować klientowi tylko wtedy, gdy zgodzi się na to na piśmie. Dziś sytuacja jest odwrotna – to klient musi występować do operatora o zablokowanie takich usług.

Autorzy projektu chcieliby, aby prezes UKE mógł rozstrzygać spory między operatorem a konsumentem wydając decyzję administracyjną. Operatorzy woleliby, aby to jednak sądy rozstrzygały takie spory. Nie podoba im się także zwiększenie uprawnień UKE.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Rzeczpospolita