Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE chce, żeby TP konkurowała z kablówkami

UKE chce, żeby TP konkurowała z kablówkami

WitekT 28 Grudnia 2009 10:08

0 0

Są takie miejsca, w których Telekomunikacja Polska ma 7% udziałów w rynku szerokopasmowym. UKE chciałoby zachęcić telekom, być może poluzowaniem obowiązków regulacyjnych, do ostrzejszejszego konkurowania z sieciami telewizji kablowej - pisze Rzeczpospolita.

Wszystkie kablówki nie mają tylu abonentów, co TP (około 2 mln), w skali regionów konkurują jednak z dużym powodzeniem, dając usługi o wyższej przepustowości po konkurencyjnej cenie. Mało gdzie jednak sieci kablowe się dublują (bo to nieopłacalne), więc klienci skazani są na ogół na jednego operatora, któremu TP często nie potrafi rzucić wyzwania, bo ma sieć zbyt niskiej jakości.




UKE obiecuje TP: podejmijcie rywalizację, a lokalnie zdejmiemy z was obowiązki regulacyjne. Wcześniej jednak urząd chciałby wiedzieć, co TP chce zaoferować na rynkach, na których przestałyby obowiązywać regulacje. UKE zamierza, jeżeli TP będzie się wywiązywać ze swoich deklaracji dotyczących inwestycji wynikających z niedawnego porozumienia, zaproponować nowy układ, którego celem ma być ostrzejsza rywalizacja z kablówkami.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita     

Dodaj do:
w sumie: 19
  • 0

    1. ~czief  2009-12-28 10:11:19  host: dvk114.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wreszcie cos sie zaczyna dziac, ruszac przynajmniej narazie na papierze :)

  • 0

    2. ~Speditione  2009-12-28 10:13:49  host: ath128.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Podejmijcie rywalizacje napewno posłuchają. Jak patrze na TP to mam wrażenie że oni nigdy nie wymienią tych miedzianych lini...

  • 0

    3.  2009-12-28 10:14:36

    hmm, jeżeli częściowo uke zdjąłby z tepsy "obowiązki regulacyjne", to może i rzeczywiście miałaby szanse na rywalizacje z kablówkami. Bez tego trudno oczekiwać, że firma zejdzie cenowo do poziomu, który jej się zwyczajnie nie będzie opłacał...

  • 0

    4. ~adi  2009-12-28 10:37:07  host: 212.160.150.162

    ja mam chyba Neostradę na LLU, bo łącze jest takie: http://www.speedtest.net/result/664847749.png czyli konkuruje już z kablówkami.

  • 0

    5.  2009-12-28 10:41:40

    adi: TP nie ma LLU, bo byłoby to masło maślane - przecież ona sama ma dostęp do własnych kabli... A wyniki to raczej na neostradę nie wyglądają, bo żadna nie ma takiego uplinku. ;-)

  • 0

    6. ~beznick  2009-12-28 10:44:34  host: 212.160.172.70

    Może by tak w tych rejonach BSA-bis w TVK?

  • 0

    7.  2009-12-28 10:48:51

    beznick: kiedyś byłem klientem kablówki TP w Olsztynie (aktualnie Multimedia). Pamiętam, że problemem było revDNS przyporządkowany z jakiejś starej, nortelowskiej półki dial-upowej, co dawało mi +r na IRC-u. ;-) Ciekawe czy TP żałuje teraz, że wyszła z kablówek - a BSA-bis to pewnie nietrudna rzecz do zrobienia, ale LLU-bis to byłby wypas. ;-)

  • 0

    8. ~beznick  2009-12-28 11:13:55  host: 212.160.172.70

    Witku, dałeś mordkę i nie powinienem dyskutować, ale... BSA to dostęp do "transmisji" a LLU wywodzi się z telefonicznej pętli (loop) miedzianej i do niej daje się dostęp. Należałoby wyregulować, że kabel współosiowy to też pętla (linia) a i tak dostęp byłby jedynie przed węzłem optycznym (od strony abonenta). Jakoś nie widzę przepinania kabli do konkurencyjnej ONU.

  • 0

    9.  2009-12-28 11:18:50

    beznick: wiem, wiem - śmieję się tylko. ;-)

  • 0

    10.  2009-12-28 12:49:47

    4: możesz konkurować :) ale to na pewno nie Neostrada takiej prędkości upload wielu może pozazdrościć :)

  • 0

    11.  2009-12-28 12:56:46

    A mi tu coś śmierdzi, bo zdjęcie regulacji z konkretnych kabli wg mnie mogłoby zahamować konkurencję. Chyba, że na określony czas, ale nie po to chyba te stawki są teraz zamrożone, aby TP bała się konkurować. Wg mnie pomysł dobry, ale obawiam się o realizację.

  • 0

    12. ~werso  2009-12-28 21:55:15  host: chello087207079218.chello.pl

    Kablówka ma zasadniczą przewagę nad TP - większość teraz ma kilka telewizorów w mieszkaniu i łatwo rozprowadzić sygnał TV (analogowy).

  • 0

    13.  2009-12-28 22:31:59

    @12 TP oferuje tv cyfowa wiec porownanie nie ma sensu z analogiem.

  • 0

    14. ~werso  2009-12-29 08:20:06  host: chello087207079218.chello.pl

    @13 Tak, masz rację. TP oferuje TV cyfrową i kablówki również. Tylko, że kablówka "równolegle" nadaje też sygnał analogowy (mniejsza ilość kanałów ok.60, słabsza jakość), który "domowym" sposobem możesz rozdzielić na kolejny odbiornik TV. Np. żona ogląda „M” jak marmolada ;) a Ty w tym samym czasie Ligę Mistrzów... :) Nie wiem, czy w TP jest „technicznie” możliwe takie rozdzielenie sygnału TV. Czy w ofercie TP są kanały HD?

  • 0

    15.  2009-12-29 09:06:12

    nie bardzo rozumiem tego artykułu. Przecież już od dawna telekomunikacja mówi o tym że jest u nich neostrada z telewizją w skład które wchodzi VOD. Jeszcze jakieś promocje teraz dają na to. Chyba tak źle to jeszcze nie jest.

  • 0

    16. ~~e  2009-12-29 21:39:40  host: host114.opteris.pl

    No i jasno z tego wynika, ze klapki Ani na oczy poszly. Tak, jakby nie bylo juz nic innego, tylko TP... Ech... TP ma budowac swiatlowody w Polsce. Teraz TP ma konkurowac z kablowkami... Pytam sie - gdzie tu walka z oslabianiem TP, skoro tak naprawde ustawami, prosbami, grozbami etc faworyzuje sie ta firme? Dlaczego UKE nie nalozy kar/wymogow/ustaw na innych operatorow, tylko zawsze oglada sie na TP? Smierdzi to... Juz dawno pisalem, ze UKE zamiast oslabiac, wzmacnia pozycje TP, no ale myslenie w dzisiejszych czasach naprawde jest nie lada wyczynem dla wiekszosci ludzi.

  • 0

    17. ~~e  2009-12-29 21:41:47  host: host114.opteris.pl

    Dodam, ze UKE zamiast zajac sie regulowaniem rynku, przejelo kompetencje zarzadu TP. A Ania to taki prezes bis TP.

  • 0

    18.  2009-12-29 21:48:46

    Jak to świat się zmienia - pół roku wszyscy krzyczeli, że UKE jeździ po TP, tylko się przypieprza bez powodu, a teraz na odwrót... I wystarczy tylko pół roku...

  • 0

    19.  2009-12-30 18:02:25

    dokładnie, tak to jest że jak jechano po TP do było ok a jak teraz UKE prosi o włączenie się do gry TP to też źle. To ja już nie wiem jak będzie dobrze. A c do samego artykułu to zastanawiam się tylko nad jednym co z telewizją tepsy? Zwłaszcza tą dawaną w pakiecie z neostradą, przecież cenowo wychodzą lepiej niż kablówki to walka chyba jest.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-141-4.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.