DAJ CYNK

UKE analizuje ceny mobilnego Internetu

WitekT

Wydarzenia

Systematyczny wzrost zainteresowania konsumentów usługami mobilnego Internetu wymusza na operatorach aktywną walkę o potencjalnych klientów. W ciągu 12 miesięcy, do czerwca 2009 roku, na krajowym rynku podwoiła się liczba modemów bezprzewodowego Internetu, a nasycenie usługami osiągnęło blisko 5% - wynika z analizy opublikowanej przez UKE.

Systematyczny wzrost zainteresowania konsumentów usługami mobilnego Internetu wymusza na operatorach aktywną walkę o potencjalnych klientów. W ciągu 12 miesięcy, do czerwca 2009 roku, na krajowym rynku podwoiła się liczba modemów bezprzewodowego Internetu, a nasycenie usługami osiągnęło blisko 5% - wynika z analizy opublikowanej przez UKE.



Rosnące zainteresowanie usługami nie przekłada się jednak na jakość obsługi klienta. W trakcie zbierania danych na potrzeby niniejszej analizy, napotkano na wiele problemów związanych z uzyskaniem wiarygodnych informacji. Zdarzało się, iż na stronach operatorów dostępne były nieaktualne już cenniki a nawet oferty w detalach zdające się wzajemnie wykluczać. Co więcej konsultanci z infolinii często nie byli w stanie udzielić wiarygodnych wyjaśnień, niekiedy przyznając się do niewiedzy w zakresie nowej oferty, której "jeszcze nie zdążyli się nauczyć - napisano w dokumencie.

W najpopularniejszym przedziale transferu, czyli od 1 do 5 GB miesięcznie, najtańszym operatorem jest Play. Kolejne miejsca zajął Plus, Era, a ostatnie - Orange. W segmencie prepaid prowadzi z kolei Era, kolejne miejsca zajmuje Play i Orange, a ostatnie - Plus.



Pełną metodologię badania oraz inne przedziały limitu transmisji można znaleźć w dokumencie UKE.

Zobacz: analizę cen mobilnego Internetu (plik .pdf; 188 kB).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UKE, wł