Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE: 50 tys. zł kary dla PTS za nieprawidłowości przy reklamacjach

UKE: 50 tys. zł kary dla PTS za nieprawidłowości przy reklamacjach

WitekT 7 Stycznia 2014 17:25

4 0

Prezes UKE nałożył na PTS S.A. karę pieniężną w wysokości 49,9 tys. zł za naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych, jednocześnie nakazując usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości do 1. lutego.

PTS S.A. została zobowiązana, aby w udzielanych odpowiedziach na reklamację usług telekomunikacyjnych, każdorazowo umieszczać pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym. Dodatkowo, w przypadku gdy reklamującym jest konsument, spółka ma obowiązek poinformować o prawie dochodzenia roszczeń także przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim działającym przy Prezesie UKE, jak również o możliwości skorzystania z postępowania mediacyjnego przed Prezesem UKE.

Przeprowadzone przez Prezesa UKE postępowanie administracyjne jednoznacznie wykazało, iż PTS S.A. nie wypełniała obowiązków informacyjnych względem użytkowników końcowych, naruszając tym samym rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej. Przepisy nakładają na przedsiębiorców telekomunikacyjnych obowiązek umieszczenia w odpowiedzi na reklamację pouczenia o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i innych sposobach dochodzenia roszczeń, o których mowa w art. 109 i 110 ustawy Prawo telekomunikacyjne.




Naruszenie przez PTS S.A. obowiązków wymienionych we wskazanym rozporządzeniu skutkowało bezpośrednio obniżeniem przewidzianego prawem stopnia ochrony konsumentów w relacji z przedsiębiorcą telekomunikacyjnym, poprzez brak zapewnienia informacji o przysługujących im prawach. Brak wymaganego pouczenia został stwierdzony zarówno przed przeprowadzeniem pierwszej kontroli w PTS S.A., w okresie przed wydaniem zaleceń pokontrolnych, jak i w okresie poprzedzającym przeprowadzenie drugiej kontroli w PTS S.A. Stwierdzone naruszenia dotyczyły wszystkich przypadków reklamacji skontrolowanych w toku obu kontroli UKE, co stanowi o stosunkowo dużej wadze nieprawidłowości.

Od decyzji o nałożeniu kary przysługuje Spółce odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, składane za pośrednictwem Prezesa UKE w terminie 2 tygodni od dnia doręczenia decyzji.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:

Tagi: pts | uke

w sumie: 8
  • 0

    1. ~pabloki  2014-01-07 17:37:09  host: apn-31-2-14-73.dynamic.gprs.plus.pl

    czemu tak mało tej kary? jest jakiś przelicznik?

  • 0

    2. ~Squall  2014-01-07 17:58:13  host: 81.219.84.18

    i tak się odwołają :/

  • 0

    3. ~marcellove  2014-01-07 21:58:56  host: 77-92-37-221.cable-modem.tkk.net.pl

    Właśnie przestudiowałem oferte tego operatora.Jednym słowem rozbój w biały dzień!39,99pln za 100 darmowych minut tylko do sieci stacjonarnych,minuta na komórki(W3) 0,49pln,do Play ponad 0,70pln.Oni mają 10tyś klientów????Albo są to osoby starsze i samotne,albo osoby które zgadzaja sie na wszystko co im sie zaproponuje!

  • 0

    4.  2014-01-07 22:15:56

    Dawniej się nazywali "Telekomunikacja Dzień Dobry" i chyba tylko dzięki nazwie i niekoniecznie całkowicie legalnych środkach dodawanych do herbaty/kawy/soku podczas spotkań z abonentami &FTP udało im się oszołomić niemal 10k lemmingów ;-) HTH.

  • 0

    5.  2014-01-07 22:25:09

    Addendum: Dodatkowo jeszcze na swojej stronie łżą jak jamnik: 801 006 026 (całkowity koszt połączenia jak za 1 minutę wg taryfy operatora) - co jest oczywistą nieprawdą - koszt połączenia to zazwyczaj 0,35 zł/minutę przy takcie 60/60... HTH.

  • 0

    6. ~  2014-01-08 00:16:13  host: user-109-243-41-160.play-internet.pl

    @5: W Play/Virgin/RBM są jeszcze wyższe stawki za połączenie z 801 - ponad 0,6zł za minutę (taktowane 60/60)

  • 0

    7. ~mkkot  2014-01-08 00:25:45  host: n07-02-05.opera-mini.net

    To zależy co jest po 1...

  • 0

    8. ~zdenerwowana  2017-10-10 10:35:21  host: atg211.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to ze podszyli sie pod tp zorientowalam sie po kilku dniach ale machnelam reka , coz za niewiedze trzeba placic, bylam ich klientem kilka lat ale wreszcie naszedl dzien w ktorym wygasla umowa miedzy nami w sierpiu 2017 roku wszystko bylo by fajnie gdyby nie rachunki ktore wciaz do mnie przysylaja wraz z odsetkami od sierpnia, telefon z konsultantem niczego nie rozwiazal , pani tam dyzurujaca byla bardzo nie mila , niezadowolona choc potwierdzila moja racje ale nic nie moze pomoc, polecila wyslac pismo do pts we wroclawiu aby zwrocili mi kwote nieslusznie naliczona bo innej drogi nie ma ,,, hm ,, pismo,, slyszac jej nieprzychylnosc smiem twierdzic ze nanie nikt nie odpowie a rachunki wciaz beda do mnie dostarczane a wiec musze wybrac sie na szewska osobiscie , takie sa tam standardy , nie odpuszcze

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-196-2-131.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy dostępny na rynku smartfon to:

10 najlepszych smartfonów (październik 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (14)

Archiwum Ankiet