DAJ CYNK

Udział iPada w rynku tabletów coraz mniejszy

Q!

Wydarzenia

W IV kwartale 2011 roku udział iPada w rynku tabletów zmniejszył się o ponad 10 pkt. proc. Obecnie wynosi on niewiele ponad 50% - wynika z danych przedstawionych przez Strategy Analytics.

W IV kwartale 2011 roku udział iPada w rynku tabletów zmniejszył się o ponad 10 pkt. proc. Obecnie wynosi on niewiele ponad 50% - wynika z danych przedstawionych przez Strategy Analytics.

W IV kwartale 2011 iPad zagarnął dla siebie 57,6% rynku tabletów. Oznacza to spadek o 10,6 pkt. proc. względem analogicznych danych sprzed roku. Udział ten w ogromnej większości został przejęty przez Google i jego system Android.

W ciągu roku Android mógł się pochwalić wzrostem udziałów na poziomie 10,1 pkt. proc. Oznacza to wzrost względem wcześniejszych danych aż o jedną trzecią. Na trzecim miejscu znalazł się Microsoft ze swoim Windowsem, zagarniając dla siebie 1,5% rynku tabletów.

Udział poszczególnych systemów w rynku tabletów w 4Q2010 przedstawia się następująco.

 System  4Q2010  4Q2011
 Apple iOS  68,2%  57,6%
 Google Android  29,0%  39,1%
Microsoft Windows 0,0% 1,5%
Pozostali 2,8% 1,9%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Strategy Analytics