Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Udostępnianie treści online - nowy raport Ericssona

Udostępnianie treści online - nowy raport Ericssona

orson_dzi 23 Września 2015 09:48

1 0

Zagadnienie prywatności regularnie staje się tematem rozmów, ponieważ coraz więcej osób ujawnia dane osobowe online. Konsumenci nie tylko obserwują siebie nawzajem, ale również firmy i instytucje rządowe - i udostępniają to, co widzą.



Udostępniając rosnącą ilość informacji, konsumenci coraz częściej działają jako dziennikarze obywatelscy. Ponad połowa badanych użytkowników smartfonów wierzy, że udostępnianie informacji i opinii w Internecie zwiększyło ich wpływ na firmy. Konsumenci uważają, że mogą wywierać nacisk na przemysł i władze, by spowodować korzystne zmiany.

Ponad połowa właścicieli smartfonów, z którymi przeprowadzono wywiad, wierzy, że Internet zwiększył możliwość ujawniania nieuczciwego lub niedozwolonego działania firm i organizacji. Postrzegane jest to jako pozytywne zjawisko. Jednak istnieją obawy dotyczące prywatności i Internetu, a 64 procent użytkowników smartfonów chciałoby uniemożliwić umieszczanie w sieci negatywnych informacji na swój temat - mówi Rebecka Cedering ?ngström, senior advisor w Ericsson ConsumerLab.




20% młodszych użytkowników smartfonów przyznaje, że regularnie udostępniają zdjęcie nieznanej im osoby. Problem równowagi między blokowaniem udostępniania informacji o nas samych i chęcią udostępniania informacji o innych musi zostać rozwiązany przez nadchodzącą kulturę udostępniania.

Konsumenci chcą, by ochrona danych osobowych stała się priorytetowym zagadnieniem w działaniach legislacyjnych.

Raport pokazuje również, że gdy ilość udostępnianych informacji i wpływ konsumenta rośnie wraz z liczbą osób posiadających dostęp do Internetu, coraz ważniejsze jest stworzenie kultury zrównoważonego udostępniania informacji, z którego skorzystają wszyscy zainteresowani, równocześnie chroniąc swoją prywatność.

Źródło tekstu: Ericsson     

Dodaj do:

Tagi: ericsson

w sumie: 4
  • 0

    1.  2015-09-23 13:07:48

    "Ponad połowa badanych użytkowników smartfonów wierzy, że udostępnianie informacji i opinii w Internecie zwiększyło ich wpływ na firmy" Ja kiedyś wierzyłem w Króliczka Wielkanocnego...

  • 0

    2. ~Punk  2015-09-23 13:19:29  host: apn-37-249-52-180.dynamic.gprs.plus.pl

    Coś w tym musi być, bo jak jechali po HTC za aktualizacje i gorszą jakość produktów to teraz HTC ledwo zipie.
    To samo dzieje się ze Sony że ludzie jaką po nich jak psy i Sony też ma coraz więcej strat na rynku smartfonów.
    Ciekawe że Samsung za swoje produkty jeszcze nie oberwał bo jakoś mało się piszę o stratach Samsunga chyba mają na razie ich mało.

  • -1

    3.  2015-09-23 13:24:49

    negatywne informacje o mnie - oj tak, miałem na to wpływ
    :-D

  • 0

    4. ~  2015-09-23 18:03:24  host: google-proxy-66-249-81-248.google.com

    No nowego :(

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-198-71.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet