Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Udana kampania telefonu SonyEricsson K700i

Udana kampania telefonu SonyEricsson K700i

WitekT 29 Października 2004 10:20

0 0

Działania reklamowe Sony Ericsson w Internecie charakteryzuje wiele czynników, ale przede wszystkim są one ciekawe i wyjątkowe – wszystkie wykorzystują niestandardowe rozwiązania reklamowe. Nie inaczej stało się w kolejnej e-kampanii SonyEricsson i promocji modelu K700i, w której wykorzystano nowe sposoby dotarcia do użytkowników Internetu.

Na szczególną uwagę zasłużył spot reklamowy, który został zaadaptowany z telewizji i był emitowany na stronie poczty e-mail. Wcześniejsze nowatorskie działania reklamowe prowadzone dla SE (pierwsza w Polsce na tak dużą skalę kampania wykorzystująca streaming w technologii Flash) potwierdziły skuteczność takich rozwiązań, dlatego też w tej kampanii zdecydowaliśmy się na użycie kolejnego innowacyjnego rozwiązania – mówi Karolina Doberska, Media Manager z domu mediowego mediaedge:cia, który odpowiada za działania mediowe SonyEricsson.

Portalem, który umożliwił przeprowadzenie tak niestandardowych działań promocyjnych, był młodzieżowy portal O2.pl, który udostępnił nowe miejsce reklamowe. Spot reklamowy był emitowany po zalogowaniu się do konta e-mail ponad listą otrzymanych wiadomości. Mając na uwadze dobro Internautów oraz efektywność działań, zdecydowaliśmy się zastosować capping (limit wyświetleń) i reklama mogła być obejrzana tylko jeden raz w trakcie wizyty, zaś w ciągu tygodnia tylko dwa razy. Pomimo takich ograniczeń kampania osiągnęła doskonałe rezultaty – mówi Tomasz Piątkowski z CR Media Consulting.




Niewątpliwym atutem tak umieszczonej reklamy jest przede wszystkim skupienie uwagi Internauty poprzez uczynienie ze spotu centralnego elementu oglądanej strony. Zarówno ten fakt, jak również pewność dotarcia do targetu (reklama była targetowana wg kryteriów demograficzno-społecznych) oraz element zaskoczenia sprawiają, że mamy do czynienia z bardzo konkurencyjną formą reklamy: emitowaną tylko w grupie docelowej, wielkoformatową i multimedialną, będącą w oczach Internauty novum, bawiącą go i zachęcającą do śledzenia rozwoju akcji.

W kampanii K700i wyemitowano ok. 800 tys. odsłon. Film miało szansę zobaczyć ponad 400 tys. użytkowników poczty O2. Oprócz niskich kosztów dotarcia, dużego zasięgu grupy celowej, reklama charakteryzowała się bardzo dużym wskaźnikiem kliknięć. Co 10 odsłona reklamowa skutkowała przekierowaniem na stronę klienta. Średnio skuteczność statycznych form reklamy umieszczanych w treści strony (np. boks śródtekstowy) nie przekracza 2-3%. Oczywiście duża w tym zasługa atrakcyjnej kreacji, lecz przede wszystkim należałoby podkreślić efekt świeżości, jaki uzyskano poprzez połączenie dwóch elementów: dość nowej technologii, jaką jest emisja spotów reklamowych w Internecie i nowego, wcześniej nie wykorzystywanego miejsca reklamowego. Osoby, które widziały reklamę, szczególnie przedstawiciele branży, mogą żywić pewne wątpliwości, czy aby nie jest to zbyt daleko idąca ingerencja reklamy w prywatność użytkowników Internetu. Jednak praktyka nie potwierdziła tych wątpliwości – mówi Tomasz Piątkowski. Zapytany o negatywne skutki kampanii SE przedstawiciel portalu O2. Michał Brański (szef portalu) powiedział: Z przekazem kampanii dotarliśmy do ponad 400.000 Internautów w targecie, a liczbę negatywnych komentarzy można zliczyć dosłownie na palcach jednej ręki, czyli na poziomie nie odbiegającym od skutków reklamy emitowanej w takich formach, jak powszechnie wykorzystywane interstitiale, brandmarki i pop-upy.

Źródło tekstu: Sony Ericsson     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-90-112.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.