Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Uber oferuje 3 mld dolarów za Nokia Here

Uber oferuje 3 mld dolarów za Nokia Here

LuiN 8 Maja 2015 10:18

1 3

O tym, że Uber jest zainteresowany przejęciem Nokia Here wiemy od kwietnia. Teraz dowiadujemy się, że jest skłonny zapłacić za dział nawigacyjny Nokii 3 mld dolarów.

Uberowi w czasie polowania na Nokia Here przyjdzie się zmierzyć z szeregiem firm, w tym z Facebookiem, konsorcjum niemieckich producentów aut łączącym marki BMW, Audi i Daimler czy z amerykańską firmą Hellman & Friedman. Póki co znana jest jedynie oferta Ubera.

Choć wartość księgowa Nokia Here to około 2 mld euro (2,2 mld dolarów), analitycy w kwietniu szacowali wartość sprzedaży na od 4,4 do 6,9 mld euro. Oferta Ubera nie jest więc przesadnie wysoka, ale i tak istotnie przekracza wartość księgową.




Nokia zaznacza, że pozbycie się Here nie jest dla Finów koniecznością i jedynie rozważa różne scenariusze. Nie da się jednak ukryć, że dodatkowe wpływy mogą pomóc w sprawnym w sfinansowaniu przejęcia Alcatela-Lucenta za łącznie 15,6 mld euro. Nieoficjalnie mówi się, że Nokia wybierze ofertę jeszcze w maju.

Zobacz: Facebook chętny na Nokia Here
Zobacz: Nokia Here na sprzedaż

Źródło tekstu: Reuters, wł     

Dodaj do:

Tagi: nokia | nokia here | uber | facebook

w sumie: 7
  • 0

    1.  2015-05-08 11:00:47

    Przy okazji takich informacji warto czytelnikom przypominać czym ten cały Uber jest. Ja wiem, ale nie sądzę, żeby byli powszechnie znani.

  • 0

    2. ~Spajro  2015-05-08 11:09:08  host: 81.219.84.18

    @1 Ja nie wiem i jakos specjalnie nad tym nie ubolewam :)

  • 1

    3.  2015-05-08 11:31:04

    Tylko nie konsorcjum niemieckich producentów, wtedy koszt aktualizacji wydanej z łaską raz do roku to będzie koszt flagowca.

  • 0

    4. ~emil....  2015-05-08 12:06:18  host: 89-68-117-132.dynamic.chello.pl

    Wielka szkoda, jedna z nielicznych nawigacji pieszych offline na Androida. Ech .....

  • 0

    5.  2015-05-08 20:00:16

    To ci od apki niszczącej rynek taksówkarzy? Pojęcia nie miałem, że mogą dysponować aż taką kasą na inwestycje.

  • 0

    6. ~tatkoo  2015-05-09 15:06:36  host: ip-89-161-74-152.tel.tkb.net.pl

    @5 nikt nie niszczy zadnych taksowkarzy, swiat idzie do przodu, kto nie nadaza ten wysiada :)

  • 1

    7.  2015-05-09 23:52:25

    @6: Postęp powiadasz? Postęp to mają taksówkarze w postaci dokładnych map GPS i aplikacji mobilnych. A Uber działa na granicy prawa, z ciekawości poczytałem co nieco, bo sprawa jest rozwojowa. Jeśli odłożymy na bok tzw. usługę premium świadczoną przez zawodowych taksówkarzy, okazauje się, że kierowcy nie mają żadnego ubezpieczenia OC od działalności przewozowej i działają niezgodnie z przepisami skarbowymi, bo nie wystawiają paragonów. To sprawia, że usługa UberPop (ridesharing) spotyka się z działaniami władz miejscowych w Belgii (tam Uber jest całkiem nielegalny), niektórych prowincjach Kanady, Chinach (!), Danii, Francji (delegalizacja), Niemczech (tam kara za korzystanie z UberPop wynosi skromne 250 000 euro), Holandii, Portugalii (całkowity zakaz działania firmy), RPA, Hiszpanii (całkowity zakaz działania firmy) i w USA. W tym ostatnim kraju kierowca bez licencji w 2013 r. zabił 6 latkę, bo jadąc dziubał w aplikacji Uber w swoim smarkfonie. Podsumowując, sprawa z Uberem wcale nie jest taka jednoznaczna i nie mam pewności, czy to postęp, czy niszczenie rynku taksówkarzy.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-198-71.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.