Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Tylko Polkomtel ociągał się z przenośnością

Tylko Polkomtel ociągał się z przenośnością

WitekT 20 Sierpnia 2009 19:50

0 0

Od 6. do 14. sierpnia UKE przeprowadził kontrolę realizacji przez infrastrukturalnych operatorów komórkowych obowiązującego od 6. lipca nowego rozporządzenia w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych.

Rozporządzenie to m.in. nakłada na operatorów i dostawców usług obowiązek przeniesienia przydzielonego numeru telefonicznego na wyraźne żądanie abonenta w ciągu jednego dnia.

W trakcie kontroli stwierdzono, że trzech spośród czterech operatorów wypełnia obowiązek i przenosi oraz przyjmuje numery zainteresowanych tym abonentów według nowych zasad. Są to P4, PTC oraz Centertel, przy czym Centertel wypełniał obowiązek, mimo że złożył do Prezesa UKE wniosek o wydanie decyzji o zawieszeniu uprawnienia abonentów do 31. lipca, o czym szerzej pisaliśmy w tej wiadomości.




Jedynym operatorem, który do dnia zakończenia kontroli nie realizował przenośności numerów w relacjach z P4 i PTC (Centertel w związku ze złożeniem wniosku do Prezesa UKE o zawieszenia obowiązku przyjął sposób procedowania Polkomtela) był Polkomtel. Spółka złożyła do Prezesa UKE wniosek o zawieszenie realizacji obowiązku przenośności i przesłała do pozostałych operatorów pismo informujące, że będzie przenosić numery na starych zasadach. W związku z tym wobec klientów chcących przenieść numer z oraz do tej sieci, stosowana była procedura przewidziana w nieobowiązującym już rozporządzeniu.

W ten sposób Polkomtel uniemożliwiła szybką zmianę operatora kilku tysiącom abonentów - podkreślił UKE w komunikacie.

Zwrócenie się do Prezesa UKE o zawieszenie realizacji obowiązku, zwalnia wnioskującego z tego obowiązku do czasu rozpatrzenia wniosku. 31. lipca Prezes UKE odmówił Polkomtelowi i Centretelowi zawieszenia realizacji uprawnień abonentów i użytkowników końcowych w zakresie przenośności numerów, a decyzjom tym nadał rygor natychmiastowej wykonalności. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 49
  • 0

    30.  2009-08-20 22:48:02

    @20,25: To samo u mnie. Simplus. Dziwne, że inny numer, jeszcze przed wejsciem w życie rozporządzenia z 6 lipca udało mi sie, w taki sam sposób, przenieść w 1 tydzień... Zaczynam się już denerwować.

  • 0

    31. ~r  2009-08-21 00:12:52  host: ecl58.internetdsl.tpnet.pl

    Jaki jeden dzień? Przenoszę numer z Ery do Plusa, złozyłem odpowiednie dokumenty i w odpowiedzi dostałem że numer zostanie uwolniony przez Erę 7.10.2009 , czyli za ok. 50 dni. Dodam, że umowa skończyła się już w zeszłym roku. Czy UKE wie jakie są terminy w Erze?

  • 0

    32.  2009-08-21 01:26:36

    Ja próbuję przenieść numer z Orange do Play od 30 czerwca. Po prawie 2 miesiącach cisza... szkoda gadać

  • 0

    33.  2009-08-21 08:20:41

    r: Ty mówisz o czymś zupełnie innym. Owszem, jak masz 50 dni, to nie zapłacisz ani kary, ani nie zostawisz niewykorzystanego abonamentu za okres wypowiedzenia. Możesz sobie na wniosku jak najbardziej zaznaczyć i zażyczyć, żeby było w 1 dzień.

  • 0

    34.  2009-08-21 08:38:26

    Pasuje zrobic w Telepolis drugi test przenosnosci po 2 miesiacach od wprowadzenia obowiazku 24h.

  • 0

    35. ~kiko  2009-08-21 09:46:40  host: dos235.neoplus.adsl.tpnet.pl

    czyli potwierdziły się opinie klientów - Plus zdecydowanie najgorzej, orange w mairę ok, play i era najlepiej

  • 0

    36. ~moonlight  2009-08-21 10:53:01  host: apn-77-113-88-82.dynamic.gprs.plus.pl

    wielka kontrola i wielka ku..., dla mnie tego nic nie wynika, bo to wszyscy wiedzieli. ciekawi mnie tylko co uke kontrolowało; czas faktycznego przeniesienia numeru, czy termin kiedy opy zaczynały przenoszenie od momentu zgłoszenia? to jednak różne sprawy, a z tego tekst wynika, że u 3 opów można było przenieść numer w jeden dzień, a wszyscy wiemy, że tak nie było, bo wszędzie były z tym opóźnienia

  • 0

    37.  2009-08-21 10:59:11

    uke niech lepiej zajmie się playem i horrendalnymi karami, jakie nakłada na klientów za niedoładowanie konta przez 2 miesiące. pisała o tym wczoraj chyba gazeta krakowska - 2 tysiące kary dostała babka, bo nie doładowała po 10 zł! dobre

  • 0

    38.  2009-08-21 11:38:36

    Znow Plus wyskoczyl przed szereg, ciekawe czy juz przeniesli klientom wiszace w prozni od lipca 5 tysiacy numerow do Play.

  • 0

    39. ~zawszezimna_ryba  2009-08-21 11:54:29  host: public-gprs23688.centertel.pl

    moja siostra przeniosła się z plusa do ery - bez problemów. za to problem ma teraz z zasięgiem... he he chyba wróci do plusa

  • 0

    40. ~get  2009-08-21 12:18:42  host: host-81-190-84-109.gdynia.mm.pl

    ja uważam że konsumenci których dotknęło to łamanie prawa przez polkomtel, powinni tych ćwoków z polkomtela po prostu podawać do sądu ! a UKE mam nadzieje że za to świadome i celowe łamanie prawa dowali najwyższą możliwą w polskim prawie karę polkomtelowi !

  • 0

    41. ~get  2009-08-21 12:24:11  host: host-81-190-84-109.gdynia.mm.pl

    @moonlight - nie, wszyscy wiemy że KAŻDY OPERATOR POZA POLKOMTELEM PRZENOSI ZGODNIE Z PRAWEM ! a ty dlaczego uważasz że wszędzie były problemy ??? proszę podać źródło takich informacji, oczywiście mam na myśli źródło z którego bierzesz takie informacje (o ile takie istnieje, a nie jest to tylko twoje wydumane doktrynerskie przekonanie, a pewnie jest bo zawsze tutaj się ośmieszasz fanatyczną obroną polkomtela na telepolis, wszyscy już z tego bekę mają :D) - raportu/badania/kontroli jakiejś niezależnej instytucji która przeprowadzała audyt przenośności...

  • 0

    42. ~andmik  2009-08-21 13:28:33  host: 193.227.131.109

    ~moonlight czytaj prawo.

  • 0

    43. ~noob  2009-08-21 19:34:45  host: 91.146.204.134.ip.abpl.pl

    W Plusie miałem pre-paid. W Playu zlozylem wniosek 3 sierpnia. Dopiero dzisiaj Plus puścił numer z datą przeniesienia 5 sierpnia !!! PRZEKRĘT !!!

  • 0

    44. ~  2009-08-21 20:43:19  host: 63-pra-7.acn.waw.pl

    o widzę, że Wiciu cenzuruje maile, szkoda

  • 0

    45.  2009-08-21 23:18:25

    A moja prywatna wojna z Polkomtelem osiągnęła dziś apogeum - przyszło dziś pismo odmawiające przeniesienia nr, ponieważ my, jako użytkownicy, nie wywiązaliśmy się z 30 dniowej możliwości przeniesienia nr po rozwiązaniu umowy, więc Plus zablokował numer i już nie ma, zgodnie z regulaminem, możliwości przeniesienia, pomimo tego, że wypowiedzenie zostało wysłane wraz z wnioskiem przeniesienia numeru - jak widać Plus twierdzi, że tegoż pisma nie znalazł (pewno wpadło niechcący do kosza przy otwieraniu koperty). Eh szkoda słów. Najlepsze jest to, że numer pracował w sieci Polkomtel od 2000 roku - może Polkomtelowi było żal, że chcę uciec do Play... Stary klient, któremu nie potrafili zaoferować nic oprócz 90 minut do wszystkich oprócz Play w abonamencie za ~25 PLN. W play za 25 mam 170 minut do wszystkich + 2000 minut do Play. W poniedziałek wychodzi skargę do UKE + kopia do redakcji Telepolis, skoro możliwości reklamacyjne po stronie Plusa się skończyły. Plus się jeszcze przejedzie na tej "Największej sieci w Polsce"...

  • 0

    46. ~  2009-08-22 00:37:01  host: c189-28.icpnet.pl

    37. anulkaa_45 Może tak napiszesz, że nie ładowała przez ponad 60 dni i dostała tzw. opłatę specjalną, która jest w regylaminach. U mnie w Minusie ta kara wynosi 1800PLN. Więc OCB?

  • 0

    47. ~  2009-08-22 00:38:00  host: c189-28.icpnet.pl

    43. ~noob Napisz skargę do UKE, żeby Minusa podregulował trochę.

  • 0

    48. ~Gormar  2009-08-22 09:33:11  host: 217.96.62.235

    @46. No niby masz racje, ale Plus nie ma w Mix'ie zobowiązania mniejszego niż 30 zł ;). Czyli za 60 zł zaległości dostajesz 1800 zł kary, a w PLAY za tylko 20 aż nawet 2000 zł w pierwszym półtora roku przy umowie 36 miesięcznej. To sam PLAY na siebie takie gromy ściąga bo nie powinien oferować zobowiązania tak niskiego jak 10 zł ;) a do tego pakietu 50 minut do wszystkich za 9 zł (18gr do wszystkich) na 30 dni. Sprawa została nagłośniona, gdyż 6 lipca weszło nowe Prawo Telekomunikacyjne w którym nakazuje się dostosowanie kar umownych (opłat specjalnych) za zerwanie kontraktu terminowego do wysokości "rzeczywistych" kosztów pozyskania danego klienta proporcjonalnie do pozostałego czasu umowy.

  • 0

    49.  2009-08-22 14:20:59

    44: a tak konkretnie co cenzuruję? Bo rzucasz poważne oskarżenie z pozycji anonimowego klikacza bez podania jakichkolwiek faktów.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-91-38-173.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy smartfon w cenie do 1500 zł to:

10 najlepszych smartfonów do 1500 zł (grudzień 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (9)

Archiwum Ankiet