Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Trzy oferty na budowę GSM-R

Trzy oferty na budowę GSM-R

LuiN 9 Września 2010 23:14

0 0

9. września w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe otworzono trzy oferty w przetargu dotyczącym budowy infrastruktury systemu GSM-R w Polsce.

Przetarg dotyczy zaprojektowania, wybudowania, skonfigurowania i przetestowania infrastruktury ERTMS/GSM-R dla potrzeb radiołączności kolejowej i systemu ERTMS/ETCS. Zamawiający wycenił to zadanie na 108,1 mln zł.

W przetargu stanęli wspólnie Nokia Siemens Networks i Alcatel - Lucent z ofertą 56,43 mln zł, Kapsch z Austrii z ofertą 44,2 mln zł i Huawei Polska z ofertą 79,54 mln zł.




W ramach projektu powstanie centralna część systemu składająca się z dwóch jednostek: podstawowej w Warszawie i rezerwowej w Poznaniu (z uwagi na konieczność zapewnienia wyższego poziomu bezpieczeństwa niż w przypadku tradycyjnego GSM), zapewniających obsługę połączeń głosowych, transmisję danych (GPRS) oraz SMS-ów. System ten jest przewidziany dla obsługi sieci GSM-R w całym kraju.

Lokalnym elementem pilotażowego systemu będzie podsystem radiowy składający się ze sterownika stacji bazowej (we Wrocławiu) oraz kilkunastu stacji bazowych na odcinku 84 km linii kolejowej E 30 (Berlin - Moskwa) na odcinku Legnica - Węgliniec - Bielawa Dolna.

Głównym zadaniem działań pilotażowych będzie uzyskanie właściwego pokrycia sygnałem radiowym terenu wzdłuż linii kolejowej, niezbędnego dla świadczenia usług głosowych i transmisji danych dla potrzeb ETCS. Maksymalna prędkość pociągów na odcinku wdrożeniowym wynosi odpowiednio: dla osobowych 160 km/h, a dla towarowych 120 km/h.

Źródło tekstu: PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji     

Dodaj do:
w sumie: 12
  • 1

    1.  2010-09-10 00:17:07

    Huawei najdrozszy? A to ciekawe...

  • 0

    2. ~ala  2010-09-10 00:18:17  host: 93-181-162-129.as.kn.pl

    to na 450 czy 900Mhz "kwiczy"????

  • 0

    3. ~flanelek  2010-09-10 00:33:27  host: evdo-78-30-87-188.subscribers.sferia.net

    na 1800 :-)

  • 0

    4.  2010-09-10 07:23:42

    Huawei najdroższy bo tak działa - wstawia ofertę za dużą kwotę, a później jak się okazauje, że przesadził to sam ją zmniejsza np o połowe ;)

  • 0

    5.  2010-09-10 07:52:20

    Jak może Huawei zmniejszyć raz złożoną ofertę? Ciekawą teorię masz na ten temat.

  • 0

    6. ~Pan Vacek  2010-09-10 08:56:34  host: t15-01.opera-mini.net

    Moze normalnie zmniejszyć wysokość ceny. Podczas rozmów komercyjnych. Bo to nie jest przetarg publiczny.

  • 0

    7. ~gros1k  2010-09-10 09:02:46  host: 91-193-208-106.eimperium.pl

    Na pewno ceny będą jeszcze negocjowane, zważywszy że wszyscy znają oferty oponentów. BTW rozwalił mnie tekst: "Maksymalna prędkość pociągów na odcinku wdrożeniowym wynosi odpowiednio: dla osobowych 160 km/h, a dla towarowych 120 km/h. (LuiN)" Ten odcinek wdrożeniowy to może w naszym kraju w laboratorium jednak budują?

  • 0

    8. ~  2010-09-10 09:30:17  host: t03-16.opera-mini.net

    A co dziwnego, że 120 i 160? Czemu to robią na tak krótkim odcinku? Pilotaż, pilotaż...

  • 0

    9. ~Halo  2010-09-10 22:59:51  host: public-gprs105647.centertel.pl

    A nie mogą tego oprzeć na już istniejących sieciach GSM? Czy nie jest marnotractwem budowanie sieci mobilnych wzdłuż linii kolejowych w przestarzałym standardzie?

  • 0

    10. ~  2010-09-10 23:04:32  host: host-217-170-162-166.cable.net-inotel.pl

    To był przetarg publicznym z ceną jako jedynym kryterium wyboru ofert. Jedyne co się może teraz zdarzyć to odrzucenie oferty Kapscha, nie będzie negocjacji.

  • 0

    11. ~jom  2010-09-11 14:18:19  host: 87-205-137-216.adsl.inetia.pl

    Taaa, sygnalizacja miedzy pociagami na istniejacej sieci kogos z W3. Po tygodniu nie bylo by w Polsce sprawnego skladu; wszystko wykolejone.

  • 0

    12. ~Koko-MO  2010-09-13 20:24:52  host: public-gprs86403.centertel.pl

    GSM-R chyba mówi samo za siebie. To 900MHz. Nie DCS-R ;) Dziwi mnie tylko że w dobie dzisiejszego oszczędzania - TK rzuca się na taką inwestycję. Nie wiem, może rzeczywiście sprawna komunikacja jest im potrzebna. Niestety istniejąca infrastruktura W3 nie była optymalizowana w oparciu o pokrycie linii kolejowej, ponadto trzeba mieć na uwadze ogromną sygnalizację związaną ze znaczną prędkością terminali. Istniejąca infra nie podoła wymogom. Pewnie najrzadziej co 50km-ów trzeba postawić maszcik. Dwa sektroty i po sprawie Dwie - najwyżej 3 częstotliwości. Jedno BSC. Bajka :)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-179-232.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.