Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Trójwymiarowy kod kreskowy

Trójwymiarowy kod kreskowy

sirmark 23 Stycznia 2006 19:55

0 0

Firma Content Idea of Asia opracowała trójwymiarowy kod kreskowy PM Code, w którym można zapisać informacje o objętości od 0,6 MB do 1,8 MB. Wynalazek może znaleźć zastosowanie przy produkcji krótkich reklam wideo dla telefonów komórkowych.

Nowa metoda zapisu informacji składa się z 24 wielokolorowych warstw. Została stworzona w oparciu o dwuwymiarowy kod kreskowy QR, opracowany w 1994 roku przez japońską korporację Denso-Wave.




Firma Content Idea of Asia zapowiedziała stworzenie darmowego oprogramowania do odczytu trójwymiarowego kodu. Ogłosiła również, że pierwsze klipy wideo zapisane w technologii PM Code, powinny pojawić się w Japonii, w połowie roku.

Źródło tekstu: hacking.pl     

Dodaj do:
w sumie: 4
  • 0

    1. ~MiKO  2006-01-23 21:59:28  host: apn-99-87.gprspla.plusgsm.pl

    Jak to? Zrobię zdjęcie kodowi, zapuszczę do programu a on zrobi mi z tego klipa?
    // mobiKAR.net - mobile KARAOKE

  • 0

    2.  2006-01-23 22:57:55

    dobre pytanie jak to działa w praktyce. Jeszcze za tępi na to jesteśmy w polsce to wejdzie pewnie dopiero w 2010:P

  • 0

    3.  2006-01-23 23:34:05

    tez nie za bardzo czaje do czego ma sluzyc ten kod:P

  • 0

    4.  2006-01-24 03:25:14

    np. podchodisz z telefonem odczytujesz kod, a tu dostajesz extra trailer najnowszego filmu ;)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.