Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Trochę statystyk o mobilnej telewizji z badań Ericssona

Trochę statystyk o mobilnej telewizji z badań Ericssona

WitekT 30 Maja 2007 14:24

0 0

Telewizja w komórce to świetny sposób na nudę, uważają jej użytkownicy. Przeciętnie oglądają programy mobilnej TV ponad 100 minut tygodniowo. Miesięcznie płacą za tę możliwość około 14 euro - wynika z badań Ericssona przeprowadzonych na przełomie 2006 i 2007 roku na próbie 721 użytkowników mobilnej telewizji w USA, Wielkiej Brytanii, Korei, Włoszech i Francji.

Kraje te zostały wybrane spośród tych, które miały największa grupę użytkowników mobilnej telewizji. Respondenci mieli od 15 do 34 lat i reprezentowali 10-milionową rzeszę użytkowników mobilnej TV na świecie. Badacze chcieli wiedzieć, jak oceniają oni nowe usługi, w jaki sposób z nich korzystają. A wszystko po to, by wiedzieć, jak można ulepszyć tę technologię i dopasować ją do oczekiwań odbiorców.

Z badań wynika, że użytkownicy telewizji to przeważnie mężczyźni (stanowią 70% całej grupy). Większość z nich to studenci i osoby pracujące. Większość rozpoczęła korzystanie z telewizji mobilnej niedawno. 60% badanych mniej niż 6 miesięcy temu, a 30% najwyżej rok temu. Większość uznaje nową technologię za ekscytującą i używa jej tak często, jak tylko to możliwe.

Prawie 40% badanych używa telewizji mobilnej codziennie. Okazało się, że najczęściej usługa ta pozwala zagospodarować czas podczas dojazdów do pracy, na uczelnię czy spotkanie. Wiele osób włącza komórkowy telewizor podczas przerw w codziennych zajęciach lub czekając na kogoś. Mobilna telewizja służy też do śledzenia na bieżąco ważnych wydarzeń politycznych lub sportowych. Najrzadziej komórkową telewizję włącza się w domu, jednak gdy przeliczono to na minuty wyszło na jaw, że właśnie wtedy ogląda się ją najdłużej.




Najwięcej telewizji komórkowej oglądają Koreańczycy - prawie 170 minut tygodniowo. Najmniej Francuzi (69 minut). Światowa średnia wynosi 102 minuty.

Ceny mobilnej TV są na świecie bardzo zróżnicowane. Usługa najtańsza jest w Japonii, gdzie średnio kosztuje 6 euro miesięcznie. Najdroższa jest we Włoszech - 25 euro. Światowa średnia wynosi 14 euro.

Ponad połowa użytkowników płaci za telewizję w abonamencie za swój telefon komórkowy. 30% badanych twierdzi, że w ogóle nic za nią nie musi płacić. Wskaźnik ten zawyża Japonia, gdzie aż 60% badanych korzysta z bezpłatnej TV. Inne metody płatności poza abonamentem to opłata za konkretny obejrzany program, czy konieczność oglądania reklam w zamian za korzystanie z TV.

Okazuje się jednak, że czy usługa jest bezpłatna, czy też płaci się za nią w jakiś sposób, nie ma właściwie wpływu na czas oglądania telewizji. Spośród osób, które płacą za mobilną TV, ok. połowa uważa, że jej cena odpowiada wartości usługi. Jednak 45% postrzega ją jako drogą lub zbyt drogą.

Źródło tekstu: Ericsson     

Dodaj do:
w sumie: 4
  • 0

    1.  2007-05-30 16:25:25

    Telewizja przez koma to tylko dla młodych i mających dużo czasu ludzi. Stary musi pracować a gdy ma wolne, to jest w domu, i woli pooglądać TV na LCD lub na Plaźmie.

  • 0

    2. ~JOml  2007-05-30 20:51:33  host: abhy132.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ale nudno tu ostatnio....

  • 0

    3. ~TVman  2007-05-30 21:03:11  host: 87-205-162-130.adsl.inetia.pl

    Absolutna propaganda i manipulacja. To są odpowiedzi jakie chcieliby dostawcy otrzymać...

  • 0

    4.  2007-05-31 00:37:19

    "Większość uznaje nową technologię za ekscytującą i używa jej tak często, jak tylko to możliwe." A ja głupi myślałem że można ogłądać non stop. A z artykułu wynika, że technologia raczkuje i jest dozowana dla użytkownika i trzeba na nią polować żeby skorzystać z usługi:)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-232-51.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.