DAJ CYNK

Trochę statystyk o lojalności polskich klientów sieci komórkowych

WitekT

Wydarzenia

66,5% wszystkich ankietowanych Polaków przez firmę ContactPoint deklarowało, że korzysta z telefonii komórkowej, wśród nich ponad 20% podjęło decyzję o zmianie operatora.

66,5% wszystkich ankietowanych Polaków przez firmę ContactPoint deklarowało, że korzysta z telefonii komórkowej, wśród nich ponad 20% podjęło decyzję o zmianie operatora.

23,3% klientów telefonii komórkowej, którzy nadal nie zmienili dostawcy, nie robi tego z przyzwyczajenia, a 10% pozostało w danej sieci ze względu na obecność w niej rodziny lub znajomych.

Ponad 1/3 lojalnych klientów zwróciła uwagę na korzystną cenowo ofertę i bogaty wybór usług i produktów. Promocje, pakiety dodatkowych usług, darmowe minuty i smsy zatrzymały kolejne 13% klientów.

Jako najczęstsze powody zmiany operatora podawano złą jakość obsługi klienta, długi czas obsługi spraw, liczne problemy z zasięgiem oraz zbyt wysokie ceny usług i produktów. Najwięcej klientów straciła PTC - 43% badanych, którzy zmienili operatora, zdecydowało się na rezygnację z usług tego operatora. Polkomtel opuścił co trzeci ankietowany klient, a Centertela co piąty.

Po podjęciu decyzji o zmianie operatora 37% klientów wybrało Plusa (abonament bądź prepaid), 33% wybrało Erę, 24% Orange, a 6% przeszło do Heyah.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CATI na losowo selekcjonowanej bazie danych 4,5 tys. osób prywatnych z obszaru całej Polski.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Wirtualne Media