DAJ CYNK

Treści w Internecie nie są darmowe

orson_dzi

Wydarzenia

25 lipca startuje kampania edukacyjna skierowana do Internautów. Przypomina ona, że bez reklam nie ma "darmowego" Internetu i że to dzięki nim użytkownicy mogą korzystać z zasobów sieci bez ponoszenia dodatkowych kosztów.



25 lipca startuje kampania edukacyjna skierowana do Internautów. Przypomina ona, że bez reklam nie ma "darmowego" Internetu i że to dzięki nim użytkownicy mogą korzystać z zasobów sieci bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

36% (7,6 mln) Internautów w Polsce blokuje reklamy online (dane IAB Polska z sierpnia 2016 roku). W 2015 roku było to 29% (5,9 mln użytkowników), a w 2014 roku - 25% (4,9 mln). Najczęstszymi powodami skłaniającymi Polaków do korzystania z adblocków są agresywne kampanie reklamowe (78%), problemy techniczne (np. wydłużenie czasu ładowania strony - 45%) oraz potrzeba ochrony prywatności i poczucia bezpieczeństwa (42%). Jednocześnie aż 78% polskich użytkowników adblocków dopuszcza różne formy działań reklamowych i marketingowych. 27% z nich stosuje białe listy oraz akceptuje nienatrętne formaty reklamowe, 33% instaluje dodatkowe przeglądarki bez włączonych adblocków, 38% wyłącza adblocki po komunikacie z prośbą, a 50% ustawia wyjątki od reguł blokowania.

Te informacje były punktem wyjścia do przygotowania kampanii edukacyjnej skierowanej do Internautów. Akcja wyjaśnia, jak działa rynek reklamy i uzmysławia, że to dzięki niej użytkownicy mogą korzystać z ciekawych treści i usług bez konieczności płacenia - robią to reklamodawcy, którzy zyskują w ten sposób możliwość promowania swoich produktów. Tak działający rynek reklamy online, wart w 2016 roku 3,6 mld zł, jest coraz ważniejszym elementem naszej gospodarki. Pozyskiwane z reklam środki pozwalają finansować działalność serwisów internetowych i podwyższać jakość ich usług, generują przychody dla Skarbu Państwa, dają zatrudnienie tysiącom specjalistów w przedsiębiorstwach tworzących kampanie reklamowe - w firmach technologicznych, agencjach reklamowych i kreatywnych czy firmach badawczych.

Kampania została przygotowana w ramach prac Grupy Roboczej Komunikacja Adblocków w IAB Polska. Inaugurują ją: Grupa Wirtualna Polska, Grupa Onet-RAS Polska, Grupa Interia, Polska Press, Gazeta.pl, Sprzedajemy.pl, Burda Media, Ströer Digital Media oraz Cloud Technologies.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IAB Polska