DAJ CYNK

TrendForce - Samsung liderem sprzedaży, wszyscy tracą kosztem chińskich marek

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

TrendForce zaprezentował statystyki sprzedaży smartfonów w III kwartale 2015 roku. Liderem pozostaje Samsung, ale cały czas rośnie udział chińskich producentów.

TrendForce zaprezentował statystyki sprzedaży smartfonów w III kwartale 2015 roku. Liderem pozostaje Samsung, ale cały czas rośnie udział chińskich producentów.

Samsung sprzedał w III kwartale 2015 roku 24,6% wszystkich smartfonów na światowym rynku. Drugi jest Apple z wynikiem 13,7%. Obie firmy straciły jednak udział w rynku kosztem, okupujących miejsca 3-5, chińskich producentów - Huawei, Xiaomi i Lenovo.

Producent 3Q2015 2Q2015
Pozycja Udział w rynku Pozycja Udział w rynku
Samsung 1 24,60% 1 26,70%
Apple 2 13,70% 2 15,40%
Huawei 3 8,40% 3 7,50%
Xiaomi 4 5,70% 4 5,90%
Lenovo 5 5,70% 6 5,20%
Inni - 41,80% - 39,20%
Łącznie   332,710 mln   305,090 mln


Patrząc na rynek tylko pod kątem chińskich marek, 18,7% sprzedanych smartfonów, to produkty Huawei. Czołową piątkę chińskich producentów zamykają TCL i OPPO.

Producent 3Q2015 2Q2015
Pozycja Udział w rynku Pozycja Udział w rynku
Huawei 1 18,70% 1 17,90%
Xiaomi 2 12,70% 2 14,00%
Lenovo 3 12,70% 3 12,50%
TCL 4 10,40% 4 9,70%
OPPO 5 8,70% 5 9,70%
Inni - 36,80%   36,20%
Łącznie   149,500 mln   128,500 mln

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: TrendForce; wł