Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Transmisja danych w polskich sieciach w 2015 roku

Transmisja danych w polskich sieciach w 2015 roku

WitekT 15 Lipca 2016 15:41

16 1

W 2015 roku użytkownicy sieci komórkowych przetransferowali 635 petabajtów danych, czyli o 117% więcej niż rok wcześniej - wynika z danych i szacunków TELEPOLIS.PL. Odpowiada to 141,7 mln płyt DVD (4,7 GB), które ułożone jedna na drugiej tworzyłyby słup o wysokości 170 km.



Najwięcej transmisji danych w 2015 roku wygenerowali klienci Cyfrowego Polsatu (razem ruch w sieciach Midasa i Polkomtela). Telekom ten zanotował także największy roczny wzrost na poziomie 150%. Dzięki swoim użytkownikom drugi w kolejności operator - P4 - zanotował z kolei najniższy wzrost transmisji, bo jako jedyny nie podwoił ruchu w porównaniu z 2014 rokiem.




Klienci sieci Orange i T-Mobile ciągle transferują w sumie dwa razy mniej danych niż Cyfrowego Polsatu i P4. Tegoroczne wyniki mogą być ciekawe szczególnie w przypadku T-Mobile, który wprowadził kilka ciekawych (choć krótkich) promocji w tym segmencie (10 GB po doładowaniu w prepaidzie, 1 TB dla klientów indywidualnych, 100 GB i no limit na 4 miesiące za 10 zł).

Patrząc od strony sieci trzeba pamiętać, że około 5% ruchu związanego z transmisją danych generowaną przez użytkowników P4, przechodzi w roamingu krajowym. To znaczy, że około 11 z 221 PB danych należałoby rozdzielić pomiędzy trzy pozostałe sieci, z czego zdecydowana większość przypadnie na T-Mobile.

Klienci operatora (petabajty) 2014 2015 Wzrost
Cyfrowy Polsat 94,5 236 150%
P4 117,6 221 88%
Orange 40,2 95 136%
T-Mobile 39,7 83 109%
Razem 292 635 117%

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: cyfrowy polsat | polkomtel | orange | t-mobile | p4 | midas

w sumie: 95
  • 1

    80. ~Jakub  2016-07-16 19:53:49  host: public-gprs361537.centertel.pl

    @up Hahahahahahhaah

  • -1

    81.  2016-07-16 20:42:43

    @62: akurat agencja i wsadzanie w usta korelują ze sobą ;)

  • 2

    82. ~Nicolas  2016-07-16 22:00:27  host: 188.146.65.18.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Tyko ze u nas nie ma zasiegu z plusa a T Mobile ma LTE :)

  • 1

    83.  2016-07-16 23:17:24

    @75 A na czym miał się oprzeć? Na forumowych domysłach? Ja rozumiem, że w komentarzach często się gdyba gdy nie ma dostępu do źródeł, ale tu masz to podane na tacy. Może jeszcze zakwestionujesz ilość danych podanych przez innych operatorów?

  • -2

    84. ~  2016-07-17 13:43:37  host: 89-69-208-98.dynamic.chello.pl

    @75 To są moje szacunki i obliczenia. Nie łykam papki marketingowej operatorów. Play więcej korzysta z voice i data po roamingu niż sam podaje. To wszystko można samemu na spokojnie sobie obliczyć i oszacować. Wystarczy tylko chcieć ;)

  • -2

    85. ~  2016-07-17 13:46:02  host: 89-69-208-98.dynamic.chello.pl

    To samo z ilością kart SIM w Play oraz ich ARPU. To nawet Telko pisało, że P4 podaje ARPU tylko z kart aktywnych a to całkowicie zmienia wielkość ARPU w stosunku do wszystkich kart (chodzi o prepaid)

  • 1

    86.  2016-07-17 14:07:35

    Halset widzę dalej swoje bajki produkuje. Sam sobie policzył. Masakra.

  • 1

    87.  2016-07-17 15:46:51

    84: podasz te wyliczenia? Bo jestem ciekawy.

  • 2

    88.  2016-07-17 15:50:01

    I jeszcze jedno - te 5% to z raportu giełdowego sporządzanego pod określonymi rygorami. Jeżeli przedstawisz wiarygodne wyliczenia, to ja temat bardzo mocno pociągnę. Opieranie się nas ilości stacji jest słabe, bo one robią różnicę tylko terytorialnie, a nie ludnościowo. Po prostu P4 nie na stacji tam, gdzieś nie ma ludzi i ruchu.

  • 0

    89. ~nmn  2016-07-17 15:57:21  host: 8.37.237.212

    Widzę, że pan Witold wybiera się na urlop w sierpniu ;-) Udanego wypoczynku :-)

  • 0

    90.  2016-07-17 15:58:02

    nmn: a skąd te informacje? :-)

  • 0

    91. ~pabloki  2016-07-17 19:01:11  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    a wiecie że do 19 .07 w play coś zmieniają w systemie billingowym i dlatego możecie mieć dziwne taktowanie transmisji danych. tak mi w playbok powiedzieli .

  • -3

    92. ~  2016-07-17 19:10:57  host: 89-69-208-98.dynamic.chello.pl

    @Witek - nie mam do Ciebie pretensji. Oparłeś się na danych podawanych przez operatora. i Ok. I pisze ostatni wpis bo nie chce mi się i mam ciekawsze zajęcia. Otóż ARPU, ilość kart SIM itd to też są podawane w raporcie giełdowym i co z tego? Kilka miesięcy temu pisałem, że Tmobile zawyża ilość SIM i jak się okazało miałem rację. Pierwszy pisałem o tym, że w tej sieci jest najmniej SIM (logika, myślenie, widoczna jakość działania sieci). A dookoła wszyscy mi podawali wyniki podawane przez operatora TMobile z zastrzeżeniem, że operator nie ściemnia. To samo pisałem z Play. Znowu hejt. Nie tak dawno Telko napisało, że ok 2,3mln kart SIM w Play jest nieużywanych. I znowu miałem rację. Już nie wspomnę o ARPU.
    Co do ilości stacji. Pojedź na wioskę albo na takie tereny i zobacz ile ludzi ma P4. Poszli za ceną a tak korzystają na co dzień z Tmobile albo Plusa na sztywno. W dużych miastach P4 ma też dziury. U mnie średnio co drugi znajomy zasuwa na roamingu na sztywno, bo go macierzysty Play denerwuje. I na logikę. 14mln kart - 5% to daje tylko 700tys. Gdybyśmy odjęli zawyżone o 2,3 mln to powiedzmy ok 12 mln aktywnych kart w P4. Czyli 5% to 600tys. Dla mnie to nie jest możliwe, że tak mało ludzi tylko nie korzysta z P4. Dlatego też nie wierzę w te 5%. Podobnie z ruchem voice jak i z ruchem data. Pewne obliczenia robiłem na forum i najciekawsze - zawsze miałem rację. Najpierw hejt na mnie a potem się okazało, że miałem rację. Nie wierze w te papki operatorów nie ważne której sieci.
    To tyle z mojej strony. Pzdr!

  • 0

    93. ~nmn  2016-07-17 19:12:14  host: 8.37.237.212

    Witoldzie, Chorwacja? :-) :-) :-)
    (tylko nie odp. gdzie, bo zara wszyscy za Tobą polecą) :-D

  • 2

    94.  2016-07-17 19:59:44

    92: twoje "obliczenia" i twoja "logika" ma i zawsze miała pełno dziur. Dobierasz fakty i je interpretujesz tak jak ci pasuje. Tak aby pasowały do tezy. Widzę, że nie odróżniasz procentu transmisji danych od procentu kart używanych w roamingu. A także kart nieużywanych i tych niedoładowanych w ostatnim miesiącu, czy trzech (nie pamiętam). Ciekawe czy to celowa manipulacja, czy nie używasz tego czo masz pod skalpem.

    I jeszcze nie odróżniasz hejtu od krytyki bzdur. :)

  • -3

    95. ~  2016-07-17 20:41:45  host: 89-69-208-98.dynamic.chello.pl

    @94 Ty tego nie ogarniasz więc uważasz, że dobieram sobie fakty :) Hahaha. Nie moja wina, że brak Ci myślenia. Po prostu nie nadajesz się do takich zadań, jak i matematyki. Ten ma czelność pisać o mojej celowej manipulacji, który to nie wiem ile to jest 50% czyli połowa z 6% :) Chłopie, jak dotrzesz to normalnego poziomu już nie wspinając mojego, to może pogadamy. Bo tak szkoda klawiatury. Ja odróżniam procenty i wiem co napisałem. A jak widać, dalej nie odrobiłeś lekcji. Idź w końcu do szkoły albo tam się skup bo na necie niczego się nie nauczysz.

  • 1

    96.  2016-07-17 20:54:01

    Tego się spodziewałem. Zero konkretów. Tylko mizerne zaczepki. :)

  • 2

    97.  2016-07-18 07:15:37

    nmn: kto i kiedy pisał, że T albo P4 nie mieli "napompowanej" bazy? Zacytujesz? Liczbę martwych prepaidów można wyliczyć z oficjalnych danych. W wypadku transmisji te dane podważasz. No to albo wierzymy tym danym, albo nie. No i jeżeli mamy się opierać na danych dotyczących Twoich znajomych, to najpierw trzeba by zbadać czy to grupa reprezentatywna.

    Nie pokazałeś żadnych konkretnych wyliczeń, co najwyżej jakieś poszlaki. Nie mam żadnego punktu zaczepienia do dalszej dyskusji.

  • -1

    98. ~nmn  2016-07-18 15:05:42  host: 8.37.237.212

    97 Witoldzie, to nie jaaaaaaaa :O

  • 0

    99. ~Macieq  2016-07-28 09:02:35  host: apn-37-7-119-76.dynamic.gprs.plus.pl

    A ja teraz dorzucę do dyskusji o NR w Play.
    Czy te dane w tabelce nie zawierają już całości ruchu dla szkieletu danej sieci - w tym ruch roamingowy?
    Czy są to dane wydzielone tylko dla macierzystych IMSI?
    Jakby to były dane dla szkieletu, z włączeniem wszystkich wirtualnych IMSI czyli roamingowych, to znaczy że trasmisja Playowców w NR jest już zawarta w tramsmisji sieci T-Mobile.

    A w kwestii braku podwojenia transmisji w Play 2015 względem 2014 to jest to oczywiste. W 2014 Play miał zdecydowaną większośc krajowego ruchu LTE ze względu na najniższe ceny - to był boom ofertowy. W 2015 boom trwał i doprowadził to przesycenia wszystkich stacji operatora, to poskutkowało tym, ze 2x więcej userów korzystało z 4x niższego transferu niż userzy w 2014 roku (wielokrotności zmyślone na potrzeby zobrazowania faktu).

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-87-119-171.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.