Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości TP znów na celowniku UOKiK

TP znów na celowniku UOKiK

WitekT 31 Października 2005 13:24

0 0

Telekomunikacja Polska mogła naruszyć prawo żądając od swoich abonentów opłat za wcześniejsze rozwiązanie umowy neostrady tp - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i wszczął w tej sprawie postępowanie o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

Sprawa dotyczy tych abonentów TP, którzy zawarli ze spółką umowę na czas określony. Operator żądał od nich kar umownych, kiedy chcieli rozwiązać przed terminem umowę, nie godząc się na podwyżkę abonamentu.




W opinii prezesa UOKiK takie działania spółki są niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. W świetle jego przepisów, jedynie w wypadku udzielenia abonentowi rabatu operator ma prawo żądać od konsumenta dodatkowych opłat z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy. Opłata ta nie może jednak przekraczać wysokości przyznanej zniżki - czytamy w informacji UOKiK.

To nie jedyne postępowanie prowadzone przez UOKiK przeciwko TP związane z neostradą. W sierpniu Urząd wszczął postępowanie w sprawie łączenia usługi dostępu do Internetu z usługą telefonii stacjonarnej. Pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Źródło tekstu: PAP, wł     

Dodaj do:
w sumie: 1
  • 0

    1.  2005-11-01 16:03:15

    NEO ZA 49 Z VAT I BEZ ABO ZA TELEFON KTOREGO NEI CHCE MZOE PISANE DUZYMI LITERKAMI DOTRZE!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-131-189.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.