Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości TP zdziwiona żądaniami związkowców

TP zdziwiona żądaniami związkowców

WitekT 8 Października 2007 10:49

0 0

Telekomunikacja Polska jest zaskoczona żądaniami związkowców z Solidarności oraz formą, w jakiej zastały przedstawione. Zdaniem TP to dziwne zwłaszcza w sytuacji, kiedy na bieżąco przedstawiciele firmy rozmawiają z radą pracowników oraz przedstawicielami związków zawodowych w komisjach, zespołach roboczych, wspólnie rozwiązując wszystkie sporne kwestie.

Szerzej o żądaniach związkowców piszemy w tej wiadomości.

Ultymatywny język i 3-dniowy termin na realizację żądań trudno pogodzić z duchem dialogu społecznego i zasadami poszanowania stron, dzięki którym udawało się dotychczas rozwiązać wiele istotnych problemów pracowniczych w TP - napisała firma w komunikacie.

Zarząd TP podkreśla, że zawsze jest otwarty na rozmowy ze związkami zawodowymi, a jako przykład podaje porozumienia zawarte w tym roku dotyczące wzrostu płac i odejść dobrowolnych.

Zarząd TP apeluje do Solidarności o odstąpienie od prób wszczynania sporu zbiorowego i zachęca do rozstrzygania kwestii spornych w sposób dla nich właściwy. W ocenie Zarządu TP żądania sformułowane przez związkowców nie spełniają kryteriów zawartych w ustawie o rozwiązywaniu sporów zbiorowych i powinny być rozstrzygane w innym trybie.




Żądanie zrezygnowania z outsourcingu stanowi, zdaniem TP, próbę pozbawienia pracodawcy prawa do swobodnego zarządzania firmą. Wszystkie projekty związane z outsourcingiem są konsultowane na bieżąco z radą pacowników i z samymi zainteresowanymi pracownikami. Outsourcing pracowników dotyczący TPI ma na celu rozwoj firm z Grupy TP, co jest zgodne z naszą strategią. Rynek call center jest znanym nam biznesem i bardzo rozwojowym - podkreśla firma w komunikacie.

"Solidarność" domaga się podwyżki wynagrodzeń zasadniczych o 10%, w sytuacji kiedy firma walczy o utrzymanie przychodów i zmniejszenie kosztów. W lutym związki zawodowe zaakceptowały wzrost wynagrodzeń na poziomie 3,5%. Faktycznie do końca września wynagrodzenia wzrosły już ponad 3,7%. Średnia zarobków w TP od wielu lat przewyższa średnią krajową. Zarząd TP jest gotów do rozmów na temat skali wzrostu wynagrodzeń w 2008 roku - napisała TP w komunikacie.

TP podkreśla, że jednym z priorytetów całej grupy jest najwyższa jakość obsługi klientów, dlatego firma nie może nie uwzględniać go w systemie premiowania pracowników. Kwestie czasu pracy w bezpośredniej obsłudze ruchu telekomunikacyjnego i w call center określa Regulamin Pracy pracowników TP. Zdaniem TP, jego zmiana możliwa jest jedynie w trybie przewidzianym w Kodeksie pracy i w ustawie o związkach zawodowych.

Zarzut nieprzestrzegania Regulaminu premiowania nie został poparty konkretnymi przykładami, do których można by się było odnieść. Zarząd TP reaguje na każde zgłoszenie naruszenia zasad regulaminu premiowania zgłoszone przez organizacje związkowe lub bezpośrednio przez pracowników - napisała TP w komunikacie.

TP jest zaskoczona postulatem, aby przy premiowaniu pracowników odrzucić kryterium satysfakcji klientów. Działalność TP polega na świadczeniu usług i od ich poziomu oraz zadowolenia klientów zależy byt firmy. Od czerwca pracuje zespół roboczy z udziałem związków zawodowych zajmujący się zmianami w systemie premiowania, w tym wprowadzenia systemu prowizyjnego - podsumowuje firma w komunikacie.

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska     

Dodaj do:
w sumie: 43
  • 0

    24. ~Chrome_TP  2007-10-08 20:59:56  host: 212.160.172.70

    Jednym zdaniem jeżeli tak ma wyglądać fachowość oraz troska o najwyższą jakość i dobro klienta(pomijam już dobro pracownika) według Wituckiego to ten facet po prostu bredzi i wciska kit bo nie można tego inaczej opisać.... Prawda jest też taka że coraz bardziej naciskają na nas aby podnosić standardy (bo słupki statystyk mają rosnąć), a firma wielkie G daje w zamian i wręcz kombinuje jakby nam tu jeszcze śrubę docisnąć (wiecej spraw przy mniejszej liczbie kadry i jej gorszym przeszkoleniu i dlatego jest jak jest.

  • 0

    25. ~  2007-10-08 21:12:22  host: aaxt193.neoplus.adsl.tpnet.pl

    TP jest pewnie w ogóle ciężko zdziwiona, że "biały murzyn" ośmielił się otworzyć paszczę.

  • 0

    26. ~Chrome_TP  2007-10-08 21:54:16  host: 212.160.172.70

    Witucki ogólnie cały ten kit wypowiedział pod publikę - my jako pracownicy wiemy jak się sprawa ma napawdę/czym jest spowodowana i umotywowana i jak działa ta firma od środka - jeżeli liczy że łykniemy owy kit ot tak bez masła to jest jeszcze bardziej naiwny od nas ;p - nie zdziwi mnie zbytnio gdyby do pracowników stałych też dołączyli outsourcingowi(chociaż ci z miejsca za taką akcję nie dostaliby przedłużenia umowy na kolejny miesiąc) - a tych jest znacznie więcej... Dobra ja kończę bo powiedziałem to co chciałem i mam nadzieję iż mniej więcej jasno postawiłem sprawę...

  • 0

    27. ~sTePan  2007-10-08 22:05:18  host: proxy.movealong.org

    Teraz po kolejnej restrukturyzacji już wszystko będzie cacy ;) W końcu liczą się przede wszystkim kompetencje. A tak szczerze myślę że pracownicy dojrzeli po tylu latach do strajku.

  • 0

    28. ~Michał  2007-10-08 22:32:26  host: afe137.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ostatnio dzwonił do mnie pan z chyab Pentora z ankieta nt usuwania uszkodzeń przez operatorów.. od pól roku mam tłumienie 46,5-51 dB (zalezy czy jest sucho czy mokro). I nic. Pracownikom TP z niebieskiej linii należy się generalnie najniższa krajowa.. ze szczególnym uwzględnieniem wciskania kotletów w rodzaju taryf z opłata za inicjacje połączenia itd; juz m10 dniowym oczekiwaniem na przesłanie dokumentów kurierem itd.

  • 0

    29. ~ukenamuniu  2007-10-08 22:38:55  host: nat-go2.aster.pl

    Chrome_TP: to nie są wypowiedzi Prezesa Wituckiego. Za sprawy pracownicze w TP odpowiada J.Kałłaur.

  • 0

    30. ~A  2007-10-08 22:49:42  host: dls229.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Proponuję tego cwaniaczka Kałłaura przenieść do outsourcingu. Niech siedzi i zarabia te 3zl za godz.

  • 0

    31. ~alex  2007-10-08 23:56:58  host: uj186.internetdsl.tpnet.pl

    3 zł mu proponujesz? Ale rozrzutność! 1,50 na godzinę dziadowi, a i to za dużo.

  • 0

    32.  2007-10-09 08:51:32

    do wlo a wiesz jak jest liczona ta satysfakcja klienta? wiesz ze sa osoby wykonujace taka prace ze przez caly rok nie widza i nie slysza klienta? wiesz ze w regulaminie pracy ma byc ze musisz miec mozliwosc wykonania naloznych na siebie obowiazkow? i teraz jak ktos kto nie ma kontaktu z klientem ma spelnic ten warunek co ma zrobic by podniesc satysfakcje klienta? nie ma fizycznej mozliwosci ale jednak premie mu za to obcinaja.. tu nie chodzi o osoby zwiazane z obsluga ale o tych co w tej obsludze pracuja..w tym momencie Twoja kasa zalezy od innych ale regulamin Ci narzucaja..

  • 0

    33.  2007-10-09 08:52:20

    mialo byc co w tej obsludze NIE pracuja:)

  • 0

    34. ~ukenamuniu  2007-10-09 17:58:21  host: nat-go2.aster.pl

    malony: wzrost/spadek w % satysfakcji klientów TP nie tylko zależy od szybkosci i fachowości obsługi "9393" i poziomu/wskaźników usług lecz "ogólonego" zadowolenia bycia abonentem TP. Przy nagonce medialnej, karach UKE, reklamach (typu: u nas taniej lub za darmo) innych operatorów płacących kwoty śladowe za infrastrukturę i usługi TP, abonenci TP żyją w przekonaniu, że są frajerami. Jak więc zwiększać satysfakcję klientów TP? Weźmy też pod uwagę to, że wg Biura Szeryfa oferty hurtowe mają zapewnić innym opom stworzenie konkurencyjnej (!) oferty detalicznej. Wnioski: ....

  • 0

    35. ~mx2  2007-10-09 19:52:03  host: nat-pr2.aster.pl

    Szczerze i od serca życzę firmie TP SA rychłego bankructwa a pracownikom związków zawodowych jak najszybszego wywalenia na bruk. Ta firma potrzebuje prawdziwej prywatyzacji a nie właściciela rządowego, w postaci rządu francuskiego. Ktokolwiek pracował kiedyś w TP wie o czym mówię, szczególnie w odniesieniu do niektórych tzw. managerów ;-)

  • 0

    36. ~ukenamuniu  2007-10-09 22:01:49  host: nat-go2.aster.pl

    mx2: związki zawodowe w korporacjach to nieporozumienie. Związków zawodowych w TP jest coś ok.20 a takiego "działacza", nawet nicnierobiącego nie można wywalić z roboty. Jest to jakiś pomysł na życie.

  • 0

    37. ~nick  2007-10-09 22:06:55  host: bzi111.neoplus.adsl.tpnet.pl

    kampania z Ostaszewską - 50 milionów; redukcja zatrudnienia - 20%; zdziwienie zarządu TPSA żądaniami zwiżzkowców - bezcenne...

  • 0

    38. ~andy  2007-10-10 11:32:28  host: 104-199.echostar.pl

    Szanowna Tp od 3 lat nie dostałem ani złotówki podwyżki. Relatywnie zarabiam mniej niż kilka lat temu,a średnia krajowa jest już poza moim zasięgiem. Jestem pracownikiem z 12 letnim stażem. Olewacie pracowników sprzedaży wymyślając coraz większe progi w realizacji celów. Motywacja w zespołach sprzedażowych zaczyna sięgać zera. Zapomnieliście, że taki handlowiec musi się znać na tp, orange, cyfrze+oraz być pełnomocnikiem lukas banku w zawieraniu umó kredytowych. To wszystko według waszych wyliczeń kosztuje 1900 zł netto

  • 0

    39. ~ol4  2007-10-10 12:33:48  host: 212.160.172.70

    masz 1900 netto i piszesz, ze srednia krajowa jest poza zasiegiem? to ile wg. Ciebie ta srednia wynosi? Inna sprawa, ze te 1900 to nie jest za duzo...

  • 0

    40. ~  2007-10-10 19:22:03  host: cjo253.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak to napisal #20 to mozna odbic pileczke do konkurencji. Dlatego wlasnie watrto sie zastanowic nad zmiana operatora. Jest teraz spory wybor, ale lepiej nie isc do jakiejs firmy krzak. Wg mnie chyba najlepsza opcja to net24 z Netii - duzy konkurent, z wlasna siecią.

  • 0

    41. ~  2007-10-11 10:29:56  host: 212.160.172.70

    38# A pracownik firmy zewnętrznej robiacy to samo co Ty dostaje 1000 zł brutto

  • 0

    42. ~majcher  2007-10-11 11:04:43  host: dqr68.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jedyny sluszny wybor to net 24...a reszta niech sie plynie

  • 0

    43. ~prac  2007-10-26 09:39:25  host: 212.160.172.70

    Szanowne związki, a gdzie byliście przy ustalaniu wartościowania. Zamiast walczyć o większe podwyżki dla zarabiających poniżej minimum zgadzaliście się by nie obniżano kominów płacowych osobom które zarabiają pow. 140% średniej + 200 zł. Dzięki tej waszej zagrywce 25% ludzi w TP zarabiajcych, dzięki swoim układom kilkukrotnie wiecej niż ich koledzy robiący to samo, siedzący biurko obok, utrzymali swój komin, a ci co zarabiali śmieszne pieniądze dalej mają wielkie "G". Tak, tak, we wcześniejszej wersji wartościowania miało to dotyczyć zarabiających 130%+100 zł. To by pozwoliło zaoszczędzić dużo kasy i obdzielić nią sprawiedliwiej wielu pracowników, tylko tą wersję zmieniono po konsultacji ze związkami. Każdy wie, że chodziło tylko o to, byście utrzymali swoje stawki. A co do pracowników z kilkunastoletnim stażem... Podobnie zrobiliście , gdy renegocjowano Ponadzakładowy Układ Zbiorowy. Karencja na nagrody jubileuszowe obejmowała 5 lat, lecz tylko "kolejną nagrodę" czyli ci którzy brali 15-lecie dostali już o wiele mniej niż ci którzy brali 20-lecie, czyli wy. gdzie tu sprawiedliwość?. I wy dbacie o doświadczonych pracowników, w wieku rozwojowym, którzy mogliby zrobić dużo dla firmy??? Proszę mnie nie rozśmieszać teraz "ostrymi listami" do swoich chlebodawców, bo pod stołem dogadujecie się z mini by chronić tylko siebie, a później tworzycie sztuczny tłok.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-2-186.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.