Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości TP zadowolona z rozmów z UKE i alternatywnymi

TP zadowolona z rozmów z UKE i alternatywnymi

WitekT 1 Sierpnia 2009 12:54

0 0

Telekomunikacja Polska pozytywnie ocenia spotkanie w UKE w sprawie tzw. Karty Równoważności 2.0, które odbyło się 31. lipca. Zdaniem telekomu pokazało ono, że zarówno regulator, jak i operatorzy alternatywni do problemu podziału TP nie podchodzą dogmatycznie, ale są otwarci na inne rozwiązania.

Jesteśmy coraz bliżsi porozumienia. Wszyscy operatorzy zadeklarowali, że chcą nadal współpracować nad przygotowaniem ostatecznych rozwiązań Karty Równoważności 2.0. (…) TP z satysfakcją stwierdza, że proponowane rozwiązania odpowiadają na wiele z oczekiwań operatorów alternatywnych. Liczymy, że w kwestiach, co do których są jeszcze rozbieżności, rozmowy zakończą się sukcesem. Mamy nadzieję, że we wrześniu Karta Równoważności 2.0 zostanie ostatecznie przyjęta. Dzięki temu rozwiązanych zostanie wiele aktualnych problemów rynku. Będzie to także pozytywny impuls dla inwestycji telekomunikacyjnych - napisała TP w komunikacie.




Kolejne spotkanie operatorów w UKE odbędzie się 11. sierpnia. Wtedy też przedstawione zostaną wyniki uzgodnień oraz harmonogram ich realizacji. Do tego czasu spotykać się będą grupy robocze.

Szerzej o spotkaniu z 31. lipca pisaliśmy w tej wiadomości.

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska, wł     

Dodaj do:
w sumie: 43
  • 0

    24.  2009-08-02 17:47:27

    n: będą mieli okreslony czas na reakcję/odpowiedź - nie wyrobią się, będzie kara. Oczywiście na razie sobie gdybamy jak to powinno wyglądać...

  • 0

    25. ~n  2009-08-02 17:49:29  host: heyah20909nc-1.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Witku, to nie tak. Nie wiem jak ma to zmobilizować hurt. Będą mieli ileś tam godzin na coś tam (tak jak jest teraz). Jak się wyrobią będą czyści. Dlatego dla mnie to może być równanie w dół, tp na bank nie da dostępów dla anonimowych kolesi z agencji pracy tymczasowej, a jak nawet nie z agencji, to nie wiadomo skąd = równanie w dół. Coś co możesz zrobić w minutę, zajmie kilka godzin.

  • 0

    26.  2009-08-02 17:57:35

    n: ale to nie jest równe traktowanie podmiotów! Detal TP jest w tym momencie faworyzowany...

  • 0

    27. ~n  2009-08-02 17:58:44  host: heyah20909nc-1.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Witku, dla mnie jest to tak. Jak klient biznesowy zgłasza awarie to od razu proponujesz mu przekierowania aby nie stracił zleceń od własnych klientów. Po tym równym traktowaniu już nigdy tak nie będzie. Powód? Nawet jak ktoś z pracowników coś naściemnia, tp nie będzie mogła wyrzucić dyscyplinarnie go z roboty, bo pracuje gdzie indziej. A sam pewnie wiesz, że pracownicy OA sporo ściemniają, np podają się za pracowników telekomunikacji podczas akwizycji.

  • 0

    28.  2009-08-02 18:04:51

    n: a dlaczego detal TP ma mieć taką możliwość, a inni nie?

  • 0

    29. ~n  2009-08-02 18:10:17  host: heyah20909nc-1.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Bo pracownicy detal tp są jakoś zweryfikowani, a inni nie. Sam pewnie nie chciałbyś aby jakiś student zakładał Ci przekierowanie, np na 0 700 :)

  • 0

    30.  2009-08-02 18:14:47

    n: to nie jest powód, dla którego tak być nie może... Jak będą przekręty, to kłopoty będą mieli alternatywni - oni też będą musieli się przyłożyć do swoich procedur i jakości swoich pracowników.

  • 0

    31.  2009-08-02 18:18:47

    n: a co do przekrętów to już, przez litość, nie wspomnę o przypadkach zmian standardowego na tp 60 czy włączania poczty głosowej...

  • 0

    32. ~Gormar  2009-08-02 18:20:25  host: 217.96.62.235

    @29. n, twój brak zaufania do pracowników konkurencji jest naprawdę budujący. Mogę tylko powiedzieć, że z mojego doświadczenia w TPSA także nie pracują sami geniusze technologii telekomunikacyjnych ;). Moim zdaniem do bezpośredniego kontaktu z pionem technicznym powinni być uprawnienie jedynie osoby z jakimś rodzajem wewnętrznego certyfikatu, który był by wydawany po przejściu odpowiedniego szkolenia nie koniecznie w TPSA. Dodatkowo nie sądzę, aby technicy bez sprawdzenia restartowali DSLAM na życzenie jakiejkolwiek osoby. A poza tym usuwanie awarii to raczej ich obowiązek.

  • 0

    33. ~n  2009-08-02 18:21:33  host: heyah20909nc-1.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Witek, jak będą kłopoty to alternatywni zwalą winę na tp. Na razie do jakości się nie przykładają, wczoraj znów wpadł do mnie jakiś pracownik "telekomunikacji". W standardowy sposób wypytałem go o wszystko (miałem wolny czas), gość napalił się na popisanie umowy, a jak wyciągnął papiery z logo Netii od razy wyleciał za drzwi :) Takie hobby :P

  • 0

    34. ~n  2009-08-02 18:22:50  host: heyah20909nc-1.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Sorry Witku, ale jakoś nie wierzę, że przy tej niezwykle "starannej" selekcji pracowników OE nie będzie żadnych wałków.

  • 0

    35.  2009-08-02 18:26:11

    n: TP swoich weryfikuje tak samo jak alternatywni swoich - i wszędzie ponad połowa pracowników pierwszej linii to umowa zlecenie... Nie dostanie TP po głowie, tylko pracownik alternatywnego. Tak samo jak dostał po głowie ten, który w TP zmienił standardowy czy socjalny na tp 60 prezes UKE... Przekręty są wszędzie, wszyscy będą musieli wypracować odpowiedni procedury postępowania.

  • 0

    36. ~n  2009-08-02 18:27:05  host: heyah20909nc-1.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Gormar, sorry. Zarząd Tele2 musiał wiedzieć o takich wałkach i je akceptował. Zarząd Netii też na pewno o tym wie i je cicho akceptuje. Tutaj żadne procedury nie pomogą. Mój brak zaufania do pracowników konkurencji ma jednak swoje podstawy.

  • 0

    37. ~n  2009-08-02 18:38:22  host: heyah20909nc-1.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Witek, nie znasz rekrutacji w tp. Na 1 linii mass market są głównie pracownicy tymczasowi, oni nic nie mogą. Pracownicy tp są wybierani starannie, często są dokładnie zweryfikowani podczas pracy poprzez APT (jeden na sto). Są pozostałości po starym ustroju, wtedy może być lipa. ale tym nowym nic nie zarzucisz. Przy 1 linii nie ma też umów zleceń. Za to w alternatywnych zatrudniają bezpośrednio jak leci. Nie ma nad nimi żadnej weryfikacji. Równie dobrze ktoś może założyć sobie firmę "kowalski sp.zoo" Skąd wiesz, że koleś nagle nie przyszedł do pracy po szkole, założy Ci CFU na swoje 0 700 i wyleci za granicę?

  • 0

    38. ~ukenamuniu  2009-08-02 18:43:08  host: 86-59-n1.aster.pl

    WitekT, Gormar, n, również Chrome_TP: chyba w złą stronę poszła Wasza dyskusja. Nie znam skarg na opóźnianie przez TP napraw i nie było kontroli działań technicznych TP po uruchomieniu BSA. Chrom pewnie potwierdzi, że najpierw naprawia się BSA a potem Neo. Wszystko (kontrole, kary, podział)dotyczyły (w wielu przypadkach: jakoby) nierównego traktowania przez TP altopów: obsługa BSA Orange lepsza od BSA innych opów. Nie wyczerpując tematu, m.in: dostęp do informacji, odrzuty formalne i techniczne

  • 0

    39. ~Gormar  2009-08-02 18:48:40  host: 217.96.62.235

    @38. Możesz mieć racje. Ja w sumie do tej pory (odpukać w niemalowane) nie miałem żadnych przykrych przypadków związanych z BSA i WLR chociaż poleciłem takie rozwiązanie mojej znajomej. Chociaż teraz w sumie nieco mnie gryzie, że można było poczekać jeszcze z pół roku z telefonem od TP i internetem bezprzewodowym PLAY, gdyż teraz oferty (szczególnie Ery) stały się bardziej atrakcyjne :).

  • 0

    40.  2009-08-02 19:03:58

    n: a na tp60 to krasnoludki zmieniały... Powtarzam - to się wypracuje procedury u alternatywnych, też sie wybierze starannie osoby do kontaktu z TP hurt. TP mogła, to i inni mogą.

  • 0

    41. ~n  2009-08-02 19:12:26  host: heyah20909nc-1.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Witek, po prostu uważam, że po tej karcie nigdzie już tego nie będzie można robić, za trudny temat, zwłaszcza że wśród alternatywnych są naprawdę firmy - krzaki.

  • 0

    42. ~ech  2009-08-02 19:15:17  host: chello089075148250.chello.pl

    Witku masz wyidealizowany obraz separacji. Jej wdrożenie wiąże się z rozluźnieniem reżimu regulacyjnego w szczególności ze zmniejszeniem kar - no bo jak równoważnie ma płacić kary jednostka wydzielona dla detalu, w szczególności zakładając że zwrot z zainwestowanego kapitału jednostki wydzielonej jest zapewniony na pewnym poziomie? Jak popatrzysz obecny reżim czyli wysokie kary + retail minus itp przy uzyskaniu ustępstw w niektórych najbardziej bolących aspektach (vide odrzuty fp, klauzule) będzie najkorzystniejszy dla altopów - i wydaje się że również to zrozumieli.

  • 0

    43. ~Chrome_TP  2009-08-03 17:11:46  host: 212.160.172.70

    ad 38 Niom tak właśnie widzę :P - Witek widać zrozumiał że każdą sprawę tak się załatwia - a tak nie jest. Po prostu jak wiem, że znam zioma z danego rejonu i wiem że jest "spoko" a nie że trafię na formalistę (ala - bez formatki nie zrobię) to czemu by sprawy nie przyśpieszyć ? :> + technik ma zawsze prawo powiedzieć, że nie zrobi i już ;] + Witku chciałbym przypomnieć, że póki co warunki tej równoprawności są wypisane w karcie, a karty póki co jeszcze nie ratyfikowano więc tego typu wewnątrz firmowe sprawy obecnie mogą być jeszcze załatwiane w taki sposób :] a to że oto żal pupę OA ściska, że my takie dojście mamy a inni nie to już trudno :> - btw moim zdaniem osoby z OA NIE powinny mieć takiego dostępu dokładnie tak samo jak postronny konsultant z TP nie ma takiej możliwości - nie chce nawet mówić ile nasi konsule potrafią błędów popełnić lub nie dopatrzeń lub z lenistwa czegoś nie sprawdzili co powinni, a gdyby zaczęli takimi pierdołami męczyć gości po centralach tak na co dzień to by się doszczętnie tamci o to trucie pupy wkurzyli i wszelkie prośby o załatwienie czegoś szybciej zlewali i trzymali się tylko oficjalnej ścieżki - a zatem skoro nawet własnym "rodzimym" konsulom nie da się wierzyć i trzeba drugi raz po nich b.często sprawdzać to co dopiero po konuslach OA się spodziewać... :D

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-232-99.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet