DAJ CYNK

TP wyraźnie traci rynek

WitekT

Wydarzenia

Z kwartału na kwartał kurczy się udział Telekomunikacji Polskiej w rynku połączeń.

Z kwartału na kwartał kurczy się udział Telekomunikacji Polskiej w rynku połączeń.

TP traci ze względu na wyższe niż u konkurencji ceny. W końcu marca Telekomunikacja Polska miała 77,8% udziału w rynku połączeń międzymiastowych wykonywanych przez jej abonentów, 74,9% udziału w rynku połączeń do sieci komórkowych i jedynie 67,1% udziału w rynku połączeń międzynarodowych. Udział TP w rynku połączeń lokalnych realizowanych przez jej abonentów spadł do 96,4%. W porównaniu z końcem grudnia 2004 r. udziały te zmniejszyły się o 2 do 3%.

Spadki zdają się świadczyć, że firmie mimo wzrostu udziału w rynku w końcu 2004 r. nie udało się przełamać trendu rozpoczętego w połowie 2002 r. wraz z liberalizacją rynku połączeń międzymiastowych. Powodem spadku są ceny - abonenci TP, wybierając usługi innych operatorów, płacą mniej niż u operatora narodowego. Warto zwrócić uwagę, że z usług konkurentów nie mogą korzystać użytkownicy najtańszego abonamentu- planu socjalnego. A jest ich - według szacunków - co najmniej 1,5 mln.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Rzeczpospolita, wł