Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości TP wspiera konkurencję na rynku pocztowym

TP wspiera konkurencję na rynku pocztowym

WitekT 23 Lutego 2007 12:00

0 0

Telekomunikacja Polska powoli przechodzi na usługi konkurentów Poczty Polskiej. Ponad 410 tys. klientów telekomu otrzymało w lutym rachunki dzięki firmie InPost. W ten sposób spółka chce zmniejszyć koszty.

Koperty InPostu są obciążone specjalnymi, charakterystycznymi plombami, które pomagają omijać monopol Poczty Polskiej. Tylko ona do końca przyszłego roku może wysyłać listy o ciężarze do 50 gramów. Ale wystarczy dodatkowo obciążyć przesyłkę, by obejść to ograniczenie.

Współpracę z InPostem rozpoczęliśmy w listopadzie 2006 roku i stopniowo rozszerzamy jej zakres. Najważniejszy jest dla nas krótki czas dostarczenia przesyłki - w ciągu 84 godzin od nadania, a także gwarantowane w umowie bezpieczeństwo przesyłek - powiedział Rzeczpospolitej Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy TP. Dodaje, że nie bez znaczenia były niższe stawki za przesyłki niż te, które pobiera Poczta Polska.




Z usług InPostu podczas strajku listonoszy Poczty Polskiej korzystala także PTC, która była z tej współpracy zadowolona. W ten sposób do klientów trafiło około 10% faktur.

InPost chce do końca 2009 roku przejąć 10% rynku klientów biznesowych w kategorii wagowej do 50 g. Wartość tego segmentu rynku sięga 2,5 mld zł. Już teraz przychody InPostu rosną co miesiąc o 30%, a z usług korzysta kilka firm telekomunikacyjnych, ubezpieczeniowych oraz banków.

InPost dociera na razie tylko do około 100 miast. Przeszkodę stanowią stare skrzynki pocztowe. Obecnie większość z nich jest zamykana i dostępna tylko dla listonoszy PP. Do 24. sierpnia 2008 roku w całym kraju mają zostać one wymienione na tzw. euroskrzynki, do których każdy może wrzucić korespondencję bez otwierania ich kluczykiem.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita     

Dodaj do:
w sumie: 31
  • 0

    12. ~r  2007-02-23 16:07:20  host: chello087206151164.chello.pl

    i co z tego, że poczta jest blisko jak i tak minimum godzinkę trzeba odstać żeby odebrać.

  • 0

    13. ~wiwan  2007-02-23 16:20:54  host: hakone.magma-net.pl

    ponownie do Witka T.-jak napisałem (7)-zdałoby się poprawić to w tekście

  • 0

    14.  2007-02-23 16:29:28

    wiwan: fixed, dzięki - poprzedni komentarz mi umknął. ;)

  • 0

    15. ~w  2007-02-23 17:26:50  host: hakone.magma-net.pl

    To ja dziękuję.

  • 0

    16. ~poznaniak  2007-02-23 18:42:13  host: 87-205-64-220.adsl.inetia.pl

    Mimo iż nie znoszę monopoli to działanie InPostu jest wręcz żenujące. Dwie przesyłki wysłałem InPostem, jedną otrzymałem - wszystko opóźnione co najmniej o tydzień!

  • 0

    17. ~sp7wml  2007-02-23 19:50:13  host: 81.219.179.14

    Witam Ad 11 u mnie to czsami listonosz pojawia się i po 16, chodziło mi o to, że firma która wchodzi na rynek (bez dostępu do skrzynek) powinna dostarczać korespondencję w bardziej ludzkich godzinach, bo tak to 90% korespondencji jest awizowanych. Ten list był zwykły więc gdyby dostarczała go PP znalazłbym go w skrzynce. Brak oznaczenia punktu odbioru korespondencji też nie świadczy o profesjonalnym podejściu do biznesu. Mam nadzieję że są to błędy dzieciństwa i w życiu dojrzałym konkurentów PP będzie bez wpadek. Pozdrawiam Paweł

  • 0

    18.  2007-02-23 23:25:19

    Ja na list expressowy z Inpostu czekałem równe 2 tygodnie... Jedynie ta cena jest na "+".

  • 0

    19. ~Dorka  2007-03-06 09:39:36  host: chello087207082004.chello.pl

    Ja jestem pracownikiem Poczty Polskiej i zgadzam się z przedmówcami, ze nie działamy jak być to powinno, że mamy opóźnienia, ale moim skromnym zdaniem to kwestia złej organizacji ( dyrekcja) no i nas samych, i niestety nie kwestia nazwy czy to In Post czy Poczta Polska kształtuje wizerunek i terminowość ale sami ludzie pracujący w mojej i tamtej firmie a raczej ich brak...50 % obsady....reszta w Anglii , a Ci co pozostali maja prace w nosie i to są fakty, ale niestety jaka płaca taka praca i nie rozśmieszajcie mnie opiniami , że wejdzie konkurencja będzie lepiej....nie będzie, lepiej będzie miał w kieszeni prezes In Post a na rynku usług pocztowych nic się nie zmieni i się nie oszukujmy, jak nie zaczną w końcu uczciwie płacić ludziom to nadal będą przesunięcia w terminach bo nie ma kto tego opracować....fakty same ale za 1000 zł netto nikt się nie będzie nadwyrężał czy pracuje w PP czy IP, a tak poza tym nie wiem skąd autor miał opinie na temat przejścia TP do In Post, o ile wiem w Gdańsku był a owszem podzielony rynek, tych usług, ale TP wróciła w 100 % do Poczty Polskiej wiec coś mi tu pachnie autoreklamą czy tez artykułem sponsorowanym i jeszcze jedno, kolega ma firmę i przyszedł do niego przedstawiciel In Postu z ofertą ale tylko cenową no i blaszkami, jak poprosił o dokładniejsze dane już więcej pana nie zobaczył na oczy...cóż..

  • 0

    20. ~jola  2007-03-07 16:14:47  host: bxd178.neoplus.adsl.tpnet.pl

    nie mam nic przeciwko żeby rachunki przynosił mi InPost uważam, że nie ma w tym nic złego!!!! InPost jest prężnie działającą firmą, która już wielu klientą dała satysfakcje. Dlatego polecam ich usługi , korzystam z ich usług i mogą mi nosić rachunki !!!!

  • 0

    21. ~  2007-03-09 13:59:17  host: bwq5.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A czemusz to nie ma wspierać to jest naturalna kolej rzeczy, że człowiek wybiera to co dla niego lepsze !!!! Jeżeli w odpowiednim czasie na rynku pojawia się odpowiedni usługodawca to wszystko jest na swoim miejscu!!! To się nazywa wolny wybór i jest zgodne z prawem!

  • 0

    22. ~maciek  2007-03-30 11:24:17  host: s13.hut.kolornet.pl

    Ludzie, pogódźcie się z tym że nie każdy chce korzystać z Poczty Polskiej. Ja jestem szczęśliwym klientem InPostu, przekonali mnie swoją ofertą i okazało się że wcale nie jest tak źle jak wszyscy piszą. Wysyłam dużo i dzięki nim też dużo zaoszczędziłem na kosztach przesyłki, i stwierdzam że są terminowi bo nie zdarzyło mi się żeby jakaś przesyłka nie dotarła.

  • 0

    23. ~sławek  2007-04-01 14:31:41  host: bxa17.neoplus.adsl.tpnet.pl

    brawo dla poprzednika na miłość Boską ktoś naprawde może być zadowolony z usług, z których ty nie jesteś i tyle wolna wola !!!!!! Ja też wole InPost i niecierpie Poczty Polskiej i nawet jak InPost ma jakieś opóźnienie czy coś to ja i tak wole ich usługi nie robią nic gorszego niż PP więc i jakoś bardziej mi pasują !!!!

  • 0

    24. ~martyna  2007-05-30 10:02:22  host: gate13.kolornet.pl

    A mi akurat InPost bardzo odpowiada, zero kolejek, nie trzeba stać godzinami tylko po to żeby znaczek kupić, i to jest kolejny plus InPostu. Coraz to nowsze usługi, i coraz lepiej realizowane. Teraz macie wybór, jak ktoś woli Pocztę Polską to niech korzysta, proszę bardzo, przecież nikt nikogo nia namawia co ma robić. Jednym odpowiada coś innego, a drugim jeszcze coś innego. I tyle.

  • 0

    25. ~kelly  2007-11-11 16:18:43  host: bwk111.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niema w tym nic złego ja też uważam, że konkurencja to dobra rzecz! Wybór zawsze powinien być nam dany a jeżeli mamy do dyspozycji coś jak inpost to juz wogóle super!

  • 0

    26. ~amelia  2007-11-19 12:42:17  host: bwp254.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wsparcie takich firm jak Telekomunikacja Polska powinno ukazywać jakość jaką reprezentuje inpost bo wkońcu tak duże firmy nie mogą pozwolić sobie na dziadostwo!

  • 0

    27. ~igor  2007-11-22 19:42:13  host: bvc81.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Uważam, że jest za wcześnie na to żeby oceniać czy inpost jest już dobrą pocztą ale chyba maja dobre wiatry na przyszłość. Wsparcie innych dużych firm napewno stawia ich w korzystnym świetle ale dopiero po uwolnieniu rynku będzie można mówić o tym czy dali rade.

  • 0

    28. ~paweł  2007-12-03 20:43:11  host: bvf56.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Każdy klient popiera konkurencje bo daje nam to możliwość wyboru pomiędzy lepszym a gorszym ! Bardzo się ciesze że mimo wszystko konkurencja się pojawia!!!

  • 0

    29. ~pazurek  2007-12-10 19:35:08  host: bwh28.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Popieram inpost w stu procentach żadna poczta jeszcze nie zrobiła tyle dla klienta ! Uważam, że są najlepsi!!!!

  • 0

    30. ~pendrive  2007-12-18 13:02:01  host: bvt236.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A jak tu nie wspierać takiej konkurencji, kiedy ewidentnie widać że kroi się tu coś dobrego! Jak najbardziej słuszne są takie decyzje konkurencja jest zdrowa dla rynku i powinno się podawać, zwłaszcza jeśli idzie za tym niezła jakość i cena czyli zadowolenie klientów! To co dla rynku i jego biorców jest najlepsze!

  • 0

    31. ~InPost Wrocław  2008-03-29 17:38:01  host: dynamic-62-87-243-198.ssp.dialog.net.pl

    Witam serdecznie! W odpowiedzi na zainteresowanie ze strony naszych dotychczasowych klientów, chciałbym poinformować, iż wprowadziliśmy na naszych stoiskach obsługę przesyłek pocztowych In Post. Firma In Post dostarcza listy i paczki do 140 większych miast w Polsce. Usługi są znacznie tańsze niż Poczty Polskiej, a jakość obsługi na wysokim poziomie. Zapraszam Państwa serdecznie do trzech nowych punktów obsługi we Wrocławiu: 1) Stoisko nr 35; Hala Strzegomska; ul. Strzegomska 206 (os. Nowy Dwór / Mały Muchobór), 2) Stoisko nr 12; Centrum Handlowe ARENA; ul. Komandorska 66 (os. Krzyki), 3) Stoisko nr 86; Centrum Handlowe GAJ; ul. Świeradowska 70 ( os. Gaj). Przykładowe ceny usług: List zwykły (51-100g) – 1,10 zł (u konkurencji -1,55 zł); List polecony ekspresowy (51-100g) – 2,30 zł (u konkurencji – 3,75 zł); List polecony ekspresowy (101-350g) – 2,50 zł (u konkurencji – 3,90 zł); Paczka (do 2kg) – 5 zł (u konkurencji – 8 zł); Informację o pozostałych cenach oraz miastach obsługiwanych przez In Post otrzymacie państwo w wyżej wymienionych Punktach Obsługi Klienta lub na stronie internetowej www.inpost.pl. Serdecznie pozdrawiam

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-197-86.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.