Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości TP wdroży nowy biling

TP wdroży nowy biling

WitekT 10 Sierpnia 2007 09:59

0 0

Telekomunikacja Polska zaprosiła kilka firm informatycznych do przetargu na nowy system informatyczny do obsługi bilingu. Dotąd spółkę obsługiwał Spin, dla którego przez lata był to najważniejszy kontrakt - pisze Puls Biznesu.

Spin poważnie rozważa uczestnictwo w przetargu, ale zdaniem informatorów Pulsu Biznesu zbliżonych do TP, wygra jakieś zachodnie rozwiązanie. TP oficjalnie o przetargu mówi niewiele, poza tym, że zaproszono takie firmy, jak m.in. IBM, Accenture, Spin, Cap Gemini i Atos Origin.




Projekt jest wart kilkaset milionów złotych. Gdy 6 lat temu TP ogłosiła pierwszy przetarg na wdrożenie kompleksowego systemu bilingowego, wartość prac szacowano na 500 mln zł. Ostatecznie przetarg unieważniono, a telekom niższym kosztem powierzył obsługę billingu Spinowi. Później odbył się przetarg na wdrożenie systemu do rozliczeń tylko dla klientów biznesowych. Wdrożenie systemu za 25 mln euro prowadzone przez jeden z największych światowych koncernów EDS zawieszono. Teraz, zdaniem specjalistów, pierwsza umowa może być warta 100-200 mln zł, ale kontrakty na serwis, obsługę i modernizację mogą dać drugie tyle w ciągu kilku lat.

Źródło tekstu: Puls Biznesu     

Dodaj do:
w sumie: 8
  • 0

    1. ~frytko  2007-08-10 10:18:41  host: aip213.neoplus.adsl.tpnet.pl

    pewnie znow uniewaznia przetarg i wygra jakas firma znajomego prezesa TP.

  • 0

    2.  2007-08-10 10:20:28

    Dobrze byłoby gdyby biling był dostępny online tak jak w Playu, Erze, Orange.

  • 0

    3. ~robaas  2007-08-10 10:51:39  host: gmj110.internetdsl.tpnet.pl

    nalazliwy: nie wiem o czym dokladnie mowisz ale biling online jest w tp, wystarczy zalozyc sobie konto na stronie www.tp.pl

  • 0

    4.  2007-08-10 11:30:51

    robaas - chodzi pewnie o dane z bierzącego miesiąca - w TP S.A. nie ma i nawet nie ma informacji o ilości minut z abonamnetu do wykorzystania (itd). Zresztą panie z błękitnej linii mają informacje z tygodniowym opóźnieniem.

  • 0

    5. ~Alig  2007-08-10 18:41:39  host: aaxn47.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I zapewne implementacja nowego systemu bilingowego będzie przebiegała podobnie co wdrożenie pseudo CRM. A później kolejne miliony na wyprostowanie bałaganu... (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi). To te oszczędności w firmie, o których wspominał Prezes Witucki...

  • 0

    6. ~ukenamuniu  2007-08-10 20:27:10  host: nat-go2.aster.pl

    robaas: a co z naliczniem opłat w post-processingu? Chyba że za biling dostępny on-line przyjmiemy info o "z kim, kiedy i jak długo" a nie "za ile".

  • 0

    7. ~Grzegorz Skaruz  2007-08-13 18:49:34  host: siedlce8-tp.sdl.vectranet.pl

    Biling jest kiepski, bo nie umożliwia śledzenia na bieżąco. Dane z poprzedniego miesiąca dostępne są dopiero następnego po wygenerowaniu faktury. Nie ma co myśleć o liście rozmów przychodzących (VOIP Halonet ma taką opcję).

  • 0

    8. ~forum billingowe  2010-06-15 20:27:10  host: c83-254-221-161.bredband.comhem.se

    billing24.pl forum billing dla specjalistow - integratorow IT w dziedzinach billing, rating, CRM

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.