Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości TP traci kilka mln zł rocznie na handlowcach-oszustach

TP traci kilka mln zł rocznie na handlowcach-oszustach

WitekT 11 Lutego 2010 12:59

0 0

Telekomunikacja Polska szacuje, że przypadków handlowców-oszustów, którzy wprowadzają w błąd klientów przy podpisywaniu umów, być nawet kilkadziesiąt tysięcy rocznie, a firma traci na tym kilka mln zł - napisał na swoim blogu Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP.




Dziennik Gazeta Prawna poruszył temat telekomunikacyjnych sprzedawców-oszustów, którzy naciagają klientów na zmianę operatora. Przykłady ich pracy z mojego podwórka: "TP zmieniła nazwę i trzeba podpisać nową umowę"; "TP podzieliła się i my jesteśmy z tej części polskiej, a pani ma umowę z częścią francuską"; "TP oddaje wszystkich klientów o numerze kierunkowym 0-71 do firmy, której jestem przedstawicielem" itd. To nie jest proceder nowy i pewnie wielu z Was przypomina sobie opisywane przez media przypadki Tele2, ale moim zdaniem konkurencja i agresywny markieting powoduje, że sprzedawcy częściej uciekają się do nieuczciwych metod. Co gorsze według naszych analiz ich ofiarami padają głównie osoby strasze i mniej obeznane w telekomunikacyjnych niuansach - napisał rzecznik na swoim blogu.

Źródło tekstu: blog.tp.pl     

Dodaj do:
w sumie: 41
  • 0

    22. ~  2010-02-11 17:00:19  host: 088156127244.stk.vectranet.pl

    Tp narzeka na innych a sama nie jest lepsze.. wiem z własnego podwórka jak Tp naciąga swoich klientów, metody stosowane przez wobec klientow czesto sa karygodne, jak np sprzedaz uslug dodatkowych w planach telefonicznych tak, aby klient slyszal w rozmowie kwote oplaty za usluge, ale tak aby jej nie uslyszal.. TP nie czuje sie poszkodowana dlatego, ze inni operatorzy robia krzywde klientom TP, chodzi tylko o to ze TP chcialo by byc jedyna firma ktora robi swoich klientow w konia

  • 0

    23. ~Bartek  2010-02-11 17:24:19  host: v01-16.opera-mini.net

    haha dobre sobie

  • 0

    24. ~ygrd  2010-02-11 20:20:26  host: emq76.neoplus.adsl.tpnet.pl

    cyt.: "oszukiwanie to ważny element kultury katolickiej" - trafne spostrzeżenie. A także dochodzi do tego paranoja w pogoni za słupkami, plany sprzedażowe i inne tego typu "wynalazki" które pod mobbing można podciągnąć. Tylko słupki i ganiają dupki.

  • 0

    25. ~wroc  2010-02-11 20:36:15  host: 188.33.219.20

    Diabeł TePsański traci przez to, że traktują klienta jak zło konieczne.

  • -1

    26. ~klamczuszki manipulanci  2010-02-11 21:23:08  host: 66-goc-25.acn.waw.pl

    beda slabe wyniki pod koniec miesiaca i juz sie asekuruja???? :)))) slaby PR Panie Rzeczniku... Podobnie jak zwolnienie Swiderka nie załatwi TP dobrej prasy.Wrecz przeciwnie. Swiderek uderzy w odpowiednim momencie z podwujna sila dokladnie tam gdzie bedzie bolec demaskujac tepsowska "inzynierie" finansowa rocznymi wynikami spolki. Zabojady traca pieniadze w zwiazku ze slabym zarzadzaniem i karygodnym traktowaniem klientow. TP natomiast Netie, swojego najwiekszego klienta biznesowego i jednoczesnie konkurenta, dyskryminuje dalej. Dzis to sie okazalo z opinii UKE nt. wypelniania przez TP obowiazkow zwiazanych z podpisanym porozumieniem, ktore chroni chwilowo TP przed podzialem, a ktore mialo zobowiazywac naszego monopoliste do rownego traktowania swoich kontrahentow.

  • 0

    27. ~Fuks  2010-02-11 21:41:25  host: gw4.sbmec.pl

    ojj tak narzekacie na TePse a Orange w tym samym czasie spadło w notowaniach ze 3 x bardziej :)

  • 0

    28.  2010-02-11 22:00:33

    Na rynku telekomunikacyjnym jest sporo pseudo doradców konsultantów i innego tałatajstwa, które ze względu na chciwość, brak umiejętności sprzedażowych czy przez ciśnienie przełożonych sięgają do żałosnych sztuczek, na które łapią się najsłabsi (starsi ludzie), ale nie tylko oni. Nadużyciem jest jednak mowa, że TP na tym traci, gdyż ich handlowcy także stosują takie techniki, w nie mniejszej skali. Handlowcy TP swego czasu wciskali VASy niby obniżające koszty, a tak naprawdę najczęściej podnoszące rachunek klienta. Potem dzwonili, do klientów z preselekcją obcego operatora, że nie mogą wykorzystywać minut, które mają w abonamencie. Powinno się to tępić - zaczynając od managerów którzy zapinają ciśnie, albo motywują

  • 0

    29.  2010-02-11 22:04:12

    Managerowie "motywują" oczywiście w dużym cudzysłowie bo często oni wskazują handlowcom nieuczciwe metody, albo przymykają oka na skargi dopóki są wyniki

  • 0

    30. ~Zero  2010-02-11 22:05:47  host: chello089076221060.chello.pl

    "TP podzieliła się i my jesteśmy z tej części polskiej, a pani ma umowę z częścią francuską" - kurde, i ludzie naprawdę coś takiego kupują? Niewiarygodne - i nie wiem czy bardziej mnie dziwi naiwność ludzi czy cynizm tych oszustów.

  • 1

    31. ~ygrd  2010-02-11 22:25:08  host: emq76.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W najbliższej przyszłości jeszcze niejedno Ciebie zadziwi... żal mi naiwnych ludzi, którzy jeszcze wierzą w innych ludzi a ci z kolei sprzedali się mamonie i tylko to mają na myśli.

  • 0

    32.  2010-02-12 08:56:19

    To nie są handlowcy-oszuści tylko sprytni, nieuczciwi przedstawiciele.

  • 0

    33. ~diler  2010-02-12 10:26:34  host: 212.160.150.162

    AHA! czyli TP jest Polska tak? A na ich stronie i na Telepolisie piszą co innego : http://www.tp.pl/prt/pl/o_nas/o_firmie/udzialowcy?_a=502148

  • 0

    34. ~mieeetek  2010-02-12 11:00:39  host: 212.160.172.70

    26 - gdzie ty widzisz tą dyskryminację Netii? W "Analizie kwartalnego raportu KPI"? Bo uzyskuje "najniższą średnią wartość wskaźników KPI"? Jako największego gracza obejmują go wszystkie wskaźniki i największy wolumen zleceń dostarczeniowych i utrzymaniowych. Więc porównywanie poszczególnych KPI jest na miejscu, a mówienie o średniej nie bardzo. Średnio to koń i jeździec mają po 3 nogi.

  • 0

    35. ~PiŁa  2010-02-12 11:52:10  host: 109.243.149.150

    Ja także zrezygnowałem z neostrady w Tepsie -w mieszkaniu i w biurze-z powodu oszustki. Miałem neostradę na godziny i chciałem zrobić kontynuację. Zadzwoniła dziewczyna i zgodziłem się, żeby przygotowała umowę na wznowienie tego samego. Kurier przywiózł, ale zacząłem czytać przed podpisaniem. Była to "bezpieczna neostrada 256", na dwa lata. Więc podziękowałem i wziąłem internet w kablówce. Teraz niczego nie kupuję poprzez telefonicznych sprzedawców. Trudno Tepsie będzie wyliczyć te straty, gdyż wiele osób nie składa reklamacji, w takich sytuacjach jak moja czy podobne. A brak tych dwóch abonamentów jest dla nich stratą. Nie tylko na jeden rok, ale chyba na wiele lat. W kablówce działa wszystko dobrze, więc nie zamierzam zmieniać. Dodatkowo wziąłem internet w Playu. Tu też jest OK.

  • 0

    36. ~  2010-02-12 15:41:47  host: v10-01.opera-mini.net

    Na szkoleniach sprzedażowych TP głównym punktem programu są treningi pokazujące, jak zrobić jak zrobić w trąbę klienta. Często takie szkolenia organizowane są przez firmy zewnętrzne na zlecenie TP. Kij ma jednak dwa końce - niektórzy sprzedawcy rąbią poganianiaczy na statystykach (w granicach rozsądku, tak aby to nie wyszło), a poganiacze tych wyżej itd. Są sytuacje, że srzedawca wykazał, że sprzedał 20 szt. produktu, a w rzeczywistości jest to tylko 10 szt. Kierownicy zespołów sprzedaży takie sytuacje oczywiście wspierają. Poza tym w abonenckich bazach danych TP jest burdel, bo za duża jest rotacja tych, którzy przy nich majstrują.

  • 0

    37. ~  2010-02-12 16:46:27  host: unused-077079210222.atman.pl

    34@ nie tą , a tę ;-)

  • 0

    38. ~m$  2010-02-13 12:34:46  host: 212.160.172.70

    Wy nie macie pojęcia co piszecie! Słyszeliście o czymś takim jak montoring rozmów w TP.

  • 0

    39. ~Chrome_TP  2010-02-14 00:19:33  host: afid59.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ad 36 masakra takich bzdetów już dawno nie czytałem - ty to piszesz z osobistego doświadczenia szkoleń w TP(bo wątpię) ? - jakoś na szkoleniach się nie zetknąłem z czymś takim - jasne - pokazuje się konsulom różne techniki sprzedaży, ale niczego nie zgodnego z prawem tam nie ma - tym bardziej wciskania kłamstw klientowi - sprzedawanie usług jest skrupulatnie rozliczane i jeślibyś próbował robić wałek wystrzelili by cię szybciej niż gumkę z gaci - fakt jest nacisk na efektywność ale to raczej nie dziwi, niemniej wsio odbywa się legalnie i monitoring rutynowo sprawdza konsuli więc wybacz, ale bredzisz - co do burdelu w bazach to chyba nie masz pojęcia o czym piszesz - jasne błędy się zdarzają ale w granicach błędu statystycznego a nawet jeżeli to przeważnie z winy osoby wprowadzającej lub samego klienta (nie raz nie znają swojego adresu dokładnie albo nie wiedzą że np zamiast numeru działki już mają ulice i nr domu itp). a później z tego tytułu są kwiatki - najlepiej to obrazował początek BSA Netii - w cholerę wniosków odrzucano bo analfabeci je wypełniali albo robili to źle. + nie ma sytemów doskonałych - kwestia tylko, aby zdecydowana większość pracowała dobrze i tak de fakto jest.

  • 0

    40. ~qaz  2010-02-14 10:15:26  host: abfo108.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @38 No pewnie ze slyszalem. Tp zatrudniajaca setki konsultantow zatrudnia setki ludzi ktorzy odsluchuja nagrywane odpowiedzi. A potem jesli gdzies bedzie blad to dzwonia do abonenta i przepraszaja a konsultanta wyrzucaja. Ladna bajka?

  • 0

    41. ~Chrome_TP  2010-02-14 12:28:18  host: afhp174.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ad 40 widać, że nie wiesz o czym piszesz - system nagrywa rozmowy automatycznie(jasne nie wszystkie ale to zależy od jego ustawień) - a później rozmowa konsula jest do odsłuchu w terminie późniejszym, a nawet nie wiesz jakich pierdół czepia się monitoring - możesz załatwić sprawę klienta, klient cały w skowronkach, a ciebie i tak mogą zjebać za rozmowę, bo jakieś pierdoły wogóle nie związane ze sprawą klienta zrobiłeś inaczej - w stylu nie powiedziałeś, że klient ma w przyszłości dzwonić na płatną infolinię, a nie na bezpłatną itp - nawet nie wiesz jaki to demotywator jak masz nie dość, że przechlapane z klientami to jeszcze sama firma wbija ci nóż w plecy takimi wstawkami + jeżeli masz wątpliwości po rozmowie z konsulem - skontaktuj się z UKE lub innym konsulem np 19393 oni ocenią czy konsultant kłamał czy taka oferta istnieje i czy przedstawił ją prawidłowo oraz czy ten konsul faktycznie reprezentuje TP - myślenie nie boli. Tak wiec monitoring jest szczegółowy, aż do bólu i takie gadki ad 40 może opowiadać tylko osoba z ulicy, która nie ma absolutnie pojęcia o czym gada. Pozdrawiam. A o ile można mieć osobiste zastrzeżenia do metod sprzedawania usug przez kosuli TP - to ma się to nijak do faktu że artykuł jest o nieuczciwych sprzedawcach z innych firm którzy celowo wprowadzają klienta w błąd (czyli oszustwo) bo przedstawiają sytuację która nie ma miejsca i nabierają naiwnych na kłamstwa. Gdyby sprzedawcy TP przychodzili np do gosci z Dialogiem,Netią itp i wmawiali - Panie Dialog sprzedano mafii i co tydzień będzie pan teraz opłacał rachunek u dresiarza z mafii w dresie z logiem Dialogu. No chyba że podpisze pan umowę z nami - tylko takie coś byłoby porównywalne do tego co tu opisują w artykule, a przedstawiciele TP takich praktyk nie stosują bo by nam się dawno UKE i UOKiK do pupy dobrały.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-185-160.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.