DAJ CYNK

TP poskarżyła się do UKE na nowy regulamin Tele2

WitekT

Wydarzenia

Telekomunikacja Polska uważa, że 13. października Tele2 zmieniło regulamin usługi telefonicznej, ale nie poinformowało klientów o prawie do odejścia. TP ma wysłać pismo do UKE w tej sprawie - pisze Gazeta Wyborcza.

Telekomunikacja Polska uważa, że 13. października Tele2 zmieniło regulamin usługi telefonicznej, ale nie poinformowało klientów o prawie do odejścia. TP ma wysłać pismo do UKE w tej sprawie - pisze Gazeta Wyborcza.

Zdaniem TP, Tele2 powinno ponieść karę za to, że nie poinformowało swoich klientów o możliwości rozwiązania umowy bez ponoszenia konsekwencji w związku ze zmianą regulaminu. Najwięcej wątpliwości TP budzi to, że jest to pierwszy regulamin, w którym Tele2 nie występuje już jako samodzielny operator, ale jako spółka z grupy Netii.

Z naszych wstępnych ustaleń wynika jednak, że nie mamy tu do czynienia ze zmianą regulaminu, ale z nowym regulaminem stworzonym tylko dla nowych usług - mówi Anna Streżyńska, prezes UKE.

Interpretacja, że wydanie nowego regulaminu nie oznacza zmiany poprzedniego, prowadziłaby do absurdu, gdyż przepis prawa telekomunikacyjnego nakazujący informować klienta o zmianie regulaminu byłby łatwo "obchodzony" poprzez wydanie po prostu "nowego regulaminu" - mówi z kolei Maciej Rogalski, dyrektor pionu współpracy regulacyjnej Grupy TP.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gazeta Wyborcza