Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości TP nie spodobało się nazwanie jej "monopolem"

TP nie spodobało się nazwanie jej "monopolem"

WitekT 28 Stycznia 2008 11:31

0 0

Telekomunikacja Polska poczuła się urażona artykułem w Rzeczpospolitej, które było sprawozdaniem z przyznania Annie Streżyńskiej, prezes UKE, nagrody im. Andrzeja Bączkowskiego. List w tej sprawie do redakcji Rzeczpospolitej napisał nowy dyrektor departamentu PR w TP - Konrad Ciesiołkiewicz.

O przyznaniu Annie Streżyńskiej nagrody im. Andrzeja Bączkowskiego szerzej pisaliśmy w tej wiadomości.

Przedstawicielowi TP nie spodobało się stwierdzenie autora artykułu, że Streżyńska dostała nagrodę za bezkompromisową walkę z monopolem Telekomunikacji Polskiej.




To niczym nieuprawniona nadinterpretacja uzasadnienia przedstawionego przez kapitułę Nagrody im. Andrzeja Bączkowskiego. Zdaniem kapituły Anna Streżyńska została wyróżniona, ponieważ "w trakcie swojej drogi zawodowej, sprawując kolejne funkcje urzędnicze, kierowała się przede wszystkim dobrem państwa i społeczeństwa". Pragnę jednocześnie przypomnieć, że Telekomunikacja Polska od wielu lat nie jest monopolem i działa na w pełni zliberalizowanym rynku, konkurując z kilkudziesięcioma innymi operatorami telekomunikacyjnymi - napisał Ciesiołkiewicz w liście do redakcji.

Łukasz Cybiński, autor artykułu, podtrzymuje swoją wersję i twierdzi, że użycie spornego stwierdzenia było uzasadnione w kontekście wypowiedzi dr Haliny Wasilewskiej-Trenkner, członkini kapituły, która powiedziała, że Anna Streżyńska osiągnęła wielki sukces ekonomiczny i społeczny: rozbiła monopol i zapewniła łatwy i tańszy dostęp do Internetu dla wszystkich z nas. Internet to dla wielu prawdziwe okno na świat. Wszystko to, zdaniem autora, uzupełnione o fakt rekordowych kar nakładanych przez UKE na TP za wykorzystywanie swojej dominującej pozycji na rynku, umożliwiło użycie spornego stwierdzenia.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita     

Dodaj do:
w sumie: 58
  • 0

    39.  2008-01-28 18:13:50

    ttt: usystematyzujmy rozmowę. Po pierwsze, Streżyńska dostała nagrodę za WALKĘ z monopolem TP, dlatego, moim zdaniem, słusznie tak napisała "Rzeczpospolita". Po drugie - zgodnie z definicją z PWN TP JEST monopolistą, chociażby na rynku rozpoczynania czy zakańczania połączeń w sieci stacjonarnej...

  • 0

    40.  2008-01-28 18:15:52

    ttt: i nie pisz o szacunku, bo nie o to chodzi. ;) Szanowac trzeba zawsze każdego rozmówcę poprzez używanie merytorycznych argumentów i spokojną dyskusję. Więcej nie trzeba. Wtedy zawsze dojdzie się do wspólnych wniosków, a ja nigdy nie wstydziłem się przyznać do błędu - tyle, że w wyniku rzeczowej rozmowy, a nie wycieczek osobistych... :)

  • 0

    41. ~xxx  2008-01-28 18:23:03  host: enf36.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Uderz w stół a monopolista się odezwie.

  • 0

    42. ~ttt  2008-01-28 18:28:26  host: ip-157-25-243-76.multimo.gtsenergis.pl

    OK WitekT zgadzam się z tą częścią Twojej wypowiedzi odnośnie monopolu "na rynku rozpoczynania czy zakańczania połączeń w sieci stacjonarnej". Ale dalej twierdzę, że nie można już mówić o TP jako o monopoliście na rynku telefonii i internetu. Na wsiach może faktycznie tego nie widać, ale w miastach wielu znajomych nie korzysta już z TP, a nadal rozmawiają przez telefon i korzysta z internetu.

  • 0

    43. ~ttt  2008-01-28 18:29:05  host: ip-157-25-243-76.multimo.gtsenergis.pl

    #41 - do kogo pijesz?

  • 0

    44.  2008-01-28 18:30:29

    ttt: na rynku Internetowym trzeba pamiętać, że to też duża zasługa Streżyńskiej, że są aktualnie takie, a nie inne proporcje...

  • 0

    45. ~ttt  2008-01-28 18:38:25  host: ip-157-25-243-76.multimo.gtsenergis.pl

    WitekT: mówisz o wpuszczeniu operatorów na linie TP. No cóż słusznie - z jednej strony faktycznie są inne proporcje np. nagle w ciągu jednego roku liczba klientów na internet w Netii podwoiła się. Z drugiej strony zaś widać skutek - taka Netia nie inwestuje w przyłącza kablowe bo po co - przecież można poczekać, aż TP wybuduje światłowody do domów za ciężkie pieniądze, a oni potem będą czekać, aby na tych łączach świadczyć swoje usługi w cenie o złotówkę taniej niż w TP.

  • 0

    46.  2008-01-28 18:45:55

    Gdyby nie Strezynska i inni poprzednicy to dalej mielibysmy neostrade 128 z limitem 5GB w cenie 150zl /mc. Pamietam tez poczatki mojego inetenetu-rok 96 i trzeba bylo czekac 2h zeby dodzwonic sie pod 0202122. To samo, gdy tepsa chciala zniesc slynne plany taryfowe komfort isdn tzn wprowadzic podwyzki 66% na abo ISDN (oczywiscie w trosce o dobro klientow)!!! Udalo im sie po cichu wprowadzic podwyzki wprowadzajac plany z naliczaniem sekundowym i oplata za rozpoczecie polaczenia, gdzie 3 minuty wychodza po 56gr zamiat 35gr za 3 minuty jak to bylo w dawnych planach impulsowych. Taka jest wlasnie tpsa. Arogancka i cyniczna. Zycze aby jak najwiecej klientow telepsa przeszlo do konkurencji !!

  • 0

    47. ~ttt  2008-01-28 18:50:10  host: ip-157-25-243-76.multimo.gtsenergis.pl

    saturnv - masz rację - TP jest arogancka i cyniczna. Wiele lat się z nim gryzłem i tak samo myślę. Ale jeśli myślisz, że taka Netia, Dialog są inni to się grubo mylisz. Jedną z tych firm od środka bardzo dobrze znam i uwierz mi, że wiem co piszę.

  • 0

    48. ~luk  2008-01-28 19:28:35  host: aaro18.neoplus.adsl.tpnet.pl

    #46 a nie pamiętrasz jak stałeś za papierem toaletowym w PRLu? ;) ... a są tacy co im za tym tęskno :(

  • 0

    49. ~ukenamuniu  2008-01-28 20:01:53  host: nat-go2-1.aster.pl

    saturnv: gdy byłeś jeszcze u żabek (bo to podobno bociany przynoszą dzieci neo)wszystko w jedynym programie TV było "na żywo". Potem "telerecording" to było ogromne biurko z pulpitem. Teraz masz w domu w małym pudełku. Podobnie w telekomunikacji, zawsze na początku "nowinki" ograniczone są możliwościami sieciowymi i technologicznymi. Nie ma w tym żadnej winy "monopolisty". To budowa i dalej ciągła rozbudowa sieci stacjonarnej i sieci transmisji danych przez TP stwarza nowe możliwości operatorom i abonentom. Więc łaskawie od TP się odstosunkuj.

  • 0

    50. ~  2008-01-29 00:10:58  host: acma205.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A, ja Witka na naszej klasie znalazłem :)

  • 0

    51. ~  2008-01-29 00:11:40  host: acma205.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A, po takiej szkole mogłeś iść na księdza, nie z nami tu się męczyć :P

  • 0

    52. ~arnione  2008-01-29 11:00:52  host: 212.160.172.70

    @33 - netia do niczego o tele2 nie warto wspominać ale to tp jest zła - lol

  • 0

    53. ~  2008-01-29 15:44:51  host: cjs13.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciekawa sytuacja, bo TP juz faktycznie monopolem nie jest. Od kiedy wojuje Netia, Dialog itp to z kazdym miesiacem poziom monopolu spada. I gdyby NEtia faktycznie byla do niczego to watpie by od tak miala 250 tys userow.

  • 0

    54. ~mister  2008-01-29 19:42:05  host: chello087206049021.chello.pl

    ...ale przeciez to prawda? poprawnosci politycznej im sie zachcialo? sa, a raczej byli monolistyczna firma, wiec o co im chodzi? dzieki bogu konkurencja sie pnie do gory, inwestuje kase, rozwija siec...a tepsa za slowka lapie.

  • 0

    55. ~ukenamuniu  2008-01-29 23:13:57  host: nat-go2-1.aster.pl

    WitekT #39: 1/Co powiesz na to, że na rynku połączeń międzynarodowych TP została wyznaczona, chociaż ma 40% udziału w rynku? Monopol? Próg określany przez UKE? 2/ Źle napisałeś: "zakańczania połączeń w sieci stacjonarnej". Winno być: zakańczania połączeń we własnej sieci. Na tym rynku każdy operator jest w 100% monopolistą.

  • 0

    56. ~wariat  2008-02-15 13:10:50  host: 63.96.141.163

    no kurde! dopiero co przeczytałem, że tepsa nie chce dopuścić alternatywnych operatorów do sieci nowej generacji. i niby nie jest monopolistą. kurde. niech się ogarną trochę. są monopolistą i nic tego nie zmieni. chociaż pewnie lepszym określeniem będzie: chcą być. bo netia depcze im po piętach. oferta lepsza, ceny lepsze, firma bardziej szanowana. nic dziwnego, że tepsa nie chce dopuszczać nikogo do nowych rozwiązań. właśnie dlatego, że prawie nikt by z tepsy nie korzystał. wszyscy by przeszli na alternatywnych operatorów.

  • 0

    57. ~  2008-03-12 22:45:34  host: epg172.neoplus.adsl.tpnet.pl

    #54 Konkurencja inwestuje w siec? W ktorym miejsu? Podaj przyklady. Bo na ta chwile, to konkurencja jedzie po laczach tepsowych dzierzawionych ponizej kosztow ich utrzymania. To tyle.

  • 0

    58. ~AZet  2009-03-09 23:08:29  host: ip-89-174-127-68.multimo.gtsenergis.pl

    zmowa cenowa, aż śmierdzi. MULTIMO i Netia mają co do złotówki te same ceny. Zadzwoniła do mnie pani z netii, kiedy dowiedziała się że nie wygasła mi (wygasająca za 1 m-c z GTSem) umowa, to skończyła rozmowę, bo oferta nie jest dla mnie. Drugi monopol (obok TP S.A.) nie jest monopolem, tylko ... no właśnie, czym? - po prostu śmierdzi i odechciewa się dostępu do sieci :))) za pośrednictwem kanciarzy

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-103-180.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.