Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości TP może oddać zarządzanie swoją siecią

TP może oddać zarządzanie swoją siecią

sirmark 6 Stycznia 2010 09:15

0 0

Telekomunikacja Polska chce oddać swoją sieć stacjonarną w zarządzanie zewnętrznej firmie - dowiaduje się Rzeczpospolita. Choć operator odmawia teraz komentarza w tej sprawie, możliwe jest, że informacja ta zostanie ogłoszona przy okazji publikacji nowej strategii, która spodziewana jest w lutym.

Oddanie zarządzania siecią pomogło by w szukaniu oszczędności, tym bardziej, że analitycy przewidują spadek przychodów Grupy TP. Wśród potencjalnych partnerów wymienia się takie firmy jak Alcatel-Lucent, Nokia Siemens Networks i Ericsson.




W I półroczu 2009 r. Grupa TP miała 8,497 mld zł przychodów - o 549 mln zł mniej niż w analogicznym okresie 2008 r. Z samego segmentu telefonii stacjonarnej przychody spadły o 134 mln zł i wyniosły 5,087 mld zł.
Marża EBIDTA spadła o 6,3 punkta procentowego do 37,8%, a zysk netto prawie o połowę - o 676 mln zł do 702 mln zł. Szczegółowo o wynikach w pierwszym półroczu 2009 r. pisaliśmy w tej wiadomości.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita, wł     

Dodaj do:
w sumie: 11
  • 0

    1. ~wans  2010-01-06 09:20:03  host: 188.33.19.138

    chyba podobnie zrobiła Netia - czyż nie?

  • 0

    2. ~z  2010-01-06 09:27:50  host: 77-253-23-24.adsl.inetia.pl

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,7423531,TP_S_A__b lokuje_ulge_na_internet.html TP S.A. blokuje ulgę na internet Telekomunikacja blokuje ulgę na internet w rozliczeniach PIT - ostrzega "Dziennik Gazeta Prawna". Brak wyszczególnienia na fakturze z ubiegłego roku opłaty za internet pozbawia ulgi w PIT Aby w rocznym zeznaniu podatkowym wydatki na sieć odliczyć od dochodu, z faktury musi wynikać, jaka opłata jest pobierana za internet. Telekomunikacja obiecuje, że dopiero od rozliczenia za 2010 rok wyodrębni internet na fakturach. Nie zamierza także wystawiać korekt faktur, które umożliwiłyby skorzystanie z ulgi internetowej. Sprawa trafiła nawet do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który sprawuje funkcję kontrolną nad działaniem operatorów internetowych. Jej prezes zaapelował do Telekomunikacji Polskiej o rozważenie możliwości wyszczególniania w fakturach opłaty za dostęp do internetu oraz ewentualnego wystawienia faktur korygujących. Telekomunikacja odpowiedziała, że nie może tego zrobić ze względu na problemy regulacyjno - prawne. Szczegóły na żółtych stronach "Dziennika gazety Prawnej".

  • 0

    3. ~  2010-01-06 09:34:13  host: chello087207004011.chello.pl

    Za każdą rozmowę z abonentem dowolnej sieci, trwającą powyżej 120 sekund, przyznajemy bonusowe minuty do wykorzystania na rozmowy do wszystkich sieci, prócz Play i Cyfrowego Polsatu. Ile minut dostaniemy zależy od wartości ostatniego doładowania, czyli zasada dobrze znana w NOG. Jeśli doładowanie było za 25 zł są to 3 minuty, 50 zł - 6 minut, 100 zł - 9 minut. Czas na wykorzystanie ekstra minut to 24 godziny od chwili przyznania. Bonus można dostać wielokrotnie w ciągu jednego dnia. Z promocji MNS i MzM można korzystać jednocześnie, bo nie gryzą się. Pierwsze z konta schodzą bonusowe Minuty za Minuty. Aby aktywować MzM należy wysłać SMS-a o treści HALO na numer 900. Szczegóły na http://www.orange.pl za blogiem pana Wojtka

  • 0

    4.  2010-01-06 09:46:51

    Nic w tym dziwnego nie ma, większość firm teraz szuka oszczędności, więc działanie chyba całkiem racjonalne. No ale jak na razie to tylko spekulacje...

  • 0

    5. ~DDT  2010-01-06 09:58:32  host: ptkbm.centertel.pl

    Jeśli już to wygra jakaś "firma powiązana z Francją". Dzięki temu łatwiej i szybciej będą mogli wypompowywać pieniądze z GTP. Bo niby dlaczego GTP miałaby sama sobie w ramach własnych kompetencji zarządzać skoro moze za to samo słono zapłacić ;-). A przed "opinią" pochwalą się zwolnieniami pracowników.

  • 0

    6. ~Aen Hen Cerbin  2010-01-06 10:42:04  host: dynamic-78-8-11-92.ssp.dialog.net.pl

    @5 pochwalą się "optymalizacją kosztów" co w kilku znanych mi przypadkach, wyszło/wychodzi parę razy drożej niż płacić własnym pracownikom...

  • 0

    7. ~  2010-01-06 11:41:54  host: 76.73.36.58

    I bardzo dobrze, nareszcie się zajmą podstawową działalnością tzn. sprzedażą biletów kinowych.

  • 0

    8. ~Fuks  2010-01-06 11:54:35  host: gw4.sbmec.pl

    tajemnicą poliszynela jest, że outsorcing wychodzi DROŻEJ...

  • 0

    9. ~TELEPIES  2010-01-06 19:41:39  host: aaiw110.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ale to sie nie liczy - nalezy robic to co jest modne i to co zalecaja tzw "konsultanci" :)))

  • 0

    10. ~n  2010-01-06 22:09:17  host: public-gprs108377.centertel.pl

    9. Dla Netii outsourcing wyszedł chyba taniej i lepiej... Lepiej mieć umowę z firmą która obsługuje dwie, trzy sieci, jest zobowiązania umowami i w przypadku braku ich realizacji płaci kary, niż mieć na etacie osobę która większość czasu dłubie w nosie. Ciekawe tylko co to w tp będzie zarządzane przez inne firmy, pewnie głównie miedz i centrale. Ale to jest mniej więcej już teraz, z drugiej strony komutacji czy IP pewnie nie dadzą gdzie indziej, zbyt strategiczne. Lakoniczna ta wiadomość.

  • 0

    11. ~moe  2010-01-07 11:35:15  host: 87-205-129-85.adsl.inetia.pl

    10. To sie sprawdza przy malych firmach, gdzie faktycznie do obslugi klientow potrzebujesz tylko jednego pracownika, ktory w dodatku faktycznie spedza wiekszosc czasu dłubiąc w nosie. W fiemie obslugujacej 250k ADSL taniej wychodzi utzrymywac wlasny zespol, ktory i tak bedzie mial wystarczajaco roboty na kazdym poziomie organizacyjnym.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-232-99.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.