Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości TP: jeszcze nie ma WLR, Tele2 wprowadza klientów w błąd

TP: jeszcze nie ma WLR, Tele2 wprowadza klientów w błąd

WitekT 14 Września 2006 11:40

0 0

Telekomunikacja Polska oraz Tele2 nie są gotowe do świadczenia hurtowej sprzedaży abonamentu (WLR) od 14. września - napisała Telekomunikacja Polska w komunikacie. Narzucony przez UKE 2-miesięczny okres na wdrożenie tej usługi jest, zdaniem TP, zbyt krótki i nie uwzględnia możliwości technicznych i organizacyjnych obu firm.

Telekomunikacja Polska podkreślała to od początku i 6. września złożyła do UKE oficjalny wniosek o zmianę terminu wprowadzenia usługi. Pisaliśmy o tym m.in. w tej wiadomości.

Telekomunikacja Polska w swoim oświadczeniu podała, że dokłada wszelkich starań aby jak najszybciej zakończyć uzgodnienia z Tele2 i wdrożyć usługę hurtowej sprzedaży abonamentu w najbliższym możliwym terminie. Z audytu możliwości wdrożenia usługi WLR, przeprowadzonego przez firmę KMPG wynika, że najkrótszy realny czas wprowadzenia WLR to 8 miesięcy od zamknięcia negocjacji (które nie zostały jeszcze zakończone) - napisała TP w komunikacie. Zwarca jednocześnie uwagę na to, że inni operatorzy narodowi w Europie dostosowywali swoje sieci i systemy informatyczne do WLR nawet 24 miesiące.

Wspólny zespół powołany przez TP i Tele2 prowadzi intensywne prace związane z rozstrzygnięciem wszystkich kwestii nieujętych w decyzji UKE, a niezbędnych do uruchomienia WLR. Do tej pory ekspertom udało się rozstrzygnąć 19 z 54 omawianych zagadnień - twierdzi TP.




Mimo, że dyskusja o możliwości wprowadzenia WLR przez polskiego regulatora rynku telekomunikacyjnego trwała około 1,5 roku, do momentu wydania decyzji przez UKE nie było jasne, jakie warunki będzie musiała spełnić TP, by wprowadzić tę usługę. Omawiane założenia w praktyce zostały bardzo istotnie zmodyfikowane w ostatecznej decyzji Urzędu, nawet w stosunku do wersji komunikowanej publicznie miesiąc wcześniej. Tymczasem dostosowanie sieci TP do warunków hurtowej sprzedaży abonamentu wymaga głębokiej ingerencji w systemy informatyczne (m.in. billing i taryfikacja) oraz inwestycji w kwocie około 60 mln zł - uważa TP.

TP jest zdziwiona akcją marketingową jaką rozpoczęło już Tele2 w odniesieniu do usługi WLR. Znając doskonale status prac wspólnego zespołu roboczego, Tele2 świadomie wprowadza w błąd klientów swoich i TP, oferując im usługę, która nie może być jeszcze dostępna - napisała TP w komunikacie.

Taka postawa Tele2, według TP, świadczy o tym, że operator ten może chcieć wykorzystywać wszelkie możliwości prawne, zawarte w decyzji UKE, by wymusić odszkodowanie od TP. Może się okazać, że zgodnie z ustalonymi przez UKE w decyzji zapisami, Telekomunikacja Polska zostanie zmuszona do płacenia kar na rzecz Tele2, nawet od kilku do kilkunastu milionów złotych dziennie, mimo, że obie firmy nie są jeszcze w stanie świadczyć usługi WLR.

TP respektuje obowiązujące prawo i wprowadzi hurtową sprzedaż abonamentu na rzecz Tele2. Mimo to TP nadal uważa, że decyzja UKE jest szkodliwa dla rynku i zmusza TP do działania na własną szkodę. Dlatego TP podejmie wszelkie możliwe kroki prawne w celu dostosowania warunków świadczenia tej usługi do standardów Unii Europejskiej.

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska     

Dodaj do:
w sumie: 9
  • 0

    1. ~  2006-09-14 12:09:09  host: dqo67.neoplus.adsl.tpnet.pl

    NIC NOWEGO: Tele2 nabija klientow w butelke a TPSA wiecznie poszkodowana

  • 0

    2. ~konsument  2006-09-14 12:17:17  host: host-ip163-194.crowley.pl

    Pamiętam jak TP SA oblepiła plakatami cały kraj zachęcając do korzystania z Octopusa (ISDN). Wtedy sama TP SA zaoferowała usługę, która była niedostępna dla klientów.

  • 0

    3.  2006-09-14 12:33:59

    takich sytuacji jest pelno na rynku gdzie reklamuje sie rzeczy ktorych kupic nie mozna, z roznych wzgledow... inna sprawa to taka ze dziwi mnie to ze ludzie decyduja sie na cos co tak naprawde niewiadomo jak i na jakich warunkach bedzie funkcjonowalo... skladaja zlecenia do Tele2 nie wiedzac z czym to jest zwiazane, i jak np bedzie mozna z tego zrezygnowac... to mnie najbardziej dziwi... no chyba ze te zlecenia na WLR sa tak samo swiadomie skladane jak czesc zlecen preselekcji...

  • 0

    4. ~  2006-09-14 12:48:36  host: duy63.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Poręczowski KutaFon jest nie mniej wirtualny niż WRL Tele2 :)

  • 0

    5. ~adam98  2006-09-14 15:28:52  host: 212.106.17.121

    Tele2 namawia klientów do podpisywania umów, bo TPSA będzie płacic za każdego klienta i dzien nie zrealizowanej umowy. Nie ważne czy usługa działa czy nie- klient tpsy wyraża chęć do korzystania z Tele2 a tpsa tego nie ralizuje- czym więcej takich umów tym większe kary ! I nic nie pomoże sponsorowany przez tpsę program UWAGA w TVN który został nakręcony w czerwcu a pokazuje się go "przypadkiem" akurat we wrzesniu. Czym większe kary dla tpsy tym większe chęci zarządu tpsy do wprowadznia WLR :) Brawo Streżynska !!!

  • 0

    6. ~noname  2006-09-14 18:09:45  host: efb138.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zadowolony klient tele2:
    http://213.77.52.253/tele2.mp3

  • 0

    7. ~ajp  2006-09-15 00:48:20  host: cpj132.neoplus.adsl.tpnet.pl

    oszustwo z Tele2 nie przejdzie!!!!

  • 0

    8. ~  2007-08-09 12:38:55  host: caf47.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przez tele 2 są podwójne rachunki.!!!Namawiają do umowy,bo jak nie to odłączą linię telef.i będzie karalne.......

  • 0

    9. ~  2008-10-04 14:42:57  host: aasv225.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A ja Wam powiem UWAŻAJCIE znów zaczyna się inwazja oszustów z Tele2,wczoraj był u mnie jeden podając się za pracownika TP chciał podpisywać formularz promocyjny TP...Mało tego namawiał bym podrobiła podpis męża,tłumacząc ze to nic takiego.....Zgłaszajcie takie przypadki- może tych oszustów będzie coraz mniej....

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-184-73-55-221.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.