Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości TP jedyna w konkursie

TP jedyna w konkursie

WitekT 1 Grudnia 2005 23:31

0 0

W prowadzonym przez Prezesa URTiP konkursie na przedsiębiorcę wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej, Telekomunikacja Polska jako jedyny podmiot złożyła ofertę, która obejmuje świadczenie usługi powszechnej na terytorium całej Polski.

Prezes URTiP rozpoczął 2. września konkurs, udostępniając specyfikację warunków konkursowych. Zainteresowane podmioty mogły składać oferty na świadczenie usługi powszechnej na obszarze jednej strefy numeracyjnej, wybranych stref numeracyjnych albo na obszarze całej Polski.

30. listopada upłynął termin składania ofert w konkursie. Jedyną ofertę świadczenia usługi powszechnej na terenie całego kraju złożyła Telekomunikacja Polska - operator o największym udziale w rynku telefonii stacjonarnej. Obecnie komisja konkursowa rozpoczęła I etap sprawdzania oferty pod względem formalnym (m.in. kompletność oferty i jej zgodność ze specyfikacją warunków konkursu).

Usługa powszechna to zestaw usług telekomunikacyjnych, jakie powinny być dostępne wszystkim użytkownikom końcowym stacjonarnych publicznych sieci telefonicznych na terytorium Polski, z zachowaniem wymaganej jakości i po przystępnej cenie.




W skład usługi powszechnej Prawo Telekomunikacyjne zalicza:
przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji abonenta z wyłączeniem sieci cyfrowej z integracją usług, zwanej ISDN,
utrzymanie ww. łącza abonenckiego z zakończeniem sieci w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych,
połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe, w tym do sieci ruchomych, obejmujące także zapewnienie transmisji dla faksu oraz transmisji danych, w tym połączenia do sieci Internet,
udzielanie informacji o numerach telefonicznych oraz udostępnianie spisów abonentów,
świadczenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych,
świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatów publicznych.

Przedsiębiorca wyznaczony do świadczenia usługi powszechnej:
dostarcza na żądanie abonenta bezpłatny szczegółowy wykaz wykonanych na jego rzecz usług telekomunikacyjnych (billing),
zapewnia abonentom możliwość nieodpłatnego zablokowania połączeń wychodzących do określonych kategorii numeracji lub usług,
zapewnia abonentom możliwość zablokowania połączeń wychodzących powyżej określonej przez abonenta górnej kwoty faktury.

Przedsiębiorcy wyznaczonemu przysługuje dopłata do kosztów świadczenia usługi powszechnej w przypadku ich nierentowności. Dopłatę ustala Prezes URTiP w wysokości kosztu netto świadczenia usługi powszechnej.

Źródło tekstu: URTiP     

Dodaj do:
w sumie: 3
  • 0

    1. ~Tepsaslave  2005-12-02 13:18:55  host: host-81-190-247-122.grudziadz.mm.pl

    Rozumiem ze zamiast płacić 6.1 zł za billing bedę go otrzymywał bezpłatnie.

  • 0

    2. ~  2005-12-02 17:26:06  host: nat01.rtk.net.pl

    ja w erze od samego początku umowy mam szczegółowy wykaz połączeń za free, za 30zł miesięcznie 2000min do ery, heyah i wszystkich stacjonarnych od 21 do 8 rano - a teraz mimo wszystko uważam że to słaba oferta bo przez 2gi rok będę musiał za to płacić całe 60zł:((. Oferty &TP wole nie komentować...

  • 0

    3. ~  2005-12-02 17:29:59  host: nat01.rtk.net.pl

    czyli jak - &TP dalej nie będzie miała konkurencji - jeśli chodzi o telefonie stacjonarną w Polsce?? Heh - może przedłużyć termin składania ofert - albo pomóc konkurentom &TP??

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-245-10.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.