Bezpieczeństwo w sieci to priorytet Telekomunikacji Polskiej, która jest
największym w kraju dostawcą szerokopasmowego dostępu do Internetu. Od września 2005 roku TP realizuje akcję rok bezpiecznego Internetu,
która jest elementem programu edukacja z internetem tp.
Najnowszą akcją TP jest konkurs ok!internet skierowany do dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Promuje on bezpieczne korzystanie z sieci, informuje o zagrożeniach
oraz sposobach zapobiegania niebezpieczeństwom.
Najmłodsi uczestnicy konkursu rysują, jak wyobrażają sobie bezpieczny komputer lub za pomocą
symboli graficznych tworzą kodeks bezpiecznego korzystania z Internetu. Gimnazjaliści wymyślają postać, która pilnuje porządku w sieci oraz
przygotowują komiks o jej przygodach. Natomiast starsza młodzież tworzy filmy promujące bezpieczny Internet. Akcja cieszy się dużą
popularnością, stronę internetową www.okinternet.tp.pl stale odwiedza
2500 użytkowników.
We wrześniu 2005 roku TP jako Główny Partner, włączyła się w kampanię Dziecko w Sieci, którą zorganizowała Fundacja Dzieci Niczyje.
Obejmuje ona edukację, działania medialne, lokalne spotkania z uczniami i nauczycielami oraz organizację konferencji dotyczących bezpiecznego
korzystania z Internetu. Na rzecz fundacji TP przekazała 200 tys. zł i specjalnie przygotowany samochód Sieciakowóz, którym podróżują
instruktorzy uczący dzieci i młodzież bezpiecznego korzystania z Internetu.
W roku szkolnym 2005/06 wszystkie placówki uczestniczące w programie edukacja z internetem tp otrzymały od TP pakiety e-bezpieczeństwo, oparte na programie Panda Platinum Internet Security 2005. Pakiet dla
szkół zawiera też lekcje multimedialne przygotowane przez Fundację Dzieci Niczyje i materiały edukacyjne.
Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska