Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości TP doskwierają nieuczciwi handlowcy, którzy podszywają się pod "telekomunikację"

TP doskwierają nieuczciwi handlowcy, którzy podszywają się pod "telekomunikację"

WitekT 9 Lutego 2012 16:20

0 0

Telekomunikacja Polska jest oburzona praktykami nieuczciwych handlowców innych operatorów, podających się za pracowników TP. Uważa, że jest to czyn nieuczciwej konkurencji i jako taki powinien podlegać karze zgodnie z prawe - pisze telekom w komunikacie.

Zawsze można zidentyfikować przedstawiciela handlowego TP telefonując pod bezpłatny numer Błękitnej Linii TP 19393. Każdy sprzedawca bezwzględnie musi mieć identyfikator z nazwą firmy i logo TP, a partnerzy handlowi upoważnienie do sprzedaży usług TP (upoważnienie takie zawiera imię i nazwisko partnera handlowego, pesel oraz numer identyfikacyjny), pełnomocnictwo do podpisywania umów w imieniu TP lub upoważnienie do przyjmowania zamówień od Klientów. Ponadto, obowiązkiem sprzedawcy jest pozostawienie klientowi oryginału podpisanej umowy.

Dla klientów którzy padli ofiarą oszustów, TP uruchomiła bezpłatną infolinię usług regulowanych 800 500 005 (czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, w sobotę 8-16), pod którą można dokonać zgłoszenia nadużycia oraz pisemnie upoważnić TP do występowania wobec operatora alternatywnego i do ewentualnego złożenia zawiadomienia o przestępstwie do prokuratury. Bez takiego upoważnienia Telekomunikacja Polska nie może podjąć żadnych kroków w imieniu klienta. Wówczas w zależności od rodzaju i przedmiotu zgłoszenia, podejmujemy działania polegające w pierwszej kolejności na wyjaśnieniu sprawy z danym operatorem i wezwaniu go do zaprzestania nieuczciwych praktyk. W przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa, TP składa zawiadomienia do organów ścigania. Upoważnienie do ww. działań musi mieć formę pisemną.

Każdy klient zawierający umowę u przedstawiciela handlowego ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyny i bez żadnych konsekwencji. Musi jednak posiadać dokument umowy sprzedaży i może to zrobić wyłącznie u operatora, z którym podpisał umowę, nie w Telekomunikacji Polskiej.




Skala zjawiska jest znacząca. Miesięcznie otrzymujemy setki telefonów z różnymi pytaniami i wątpliwościami na temat podszywania się innych operatorów pod sprzedawców TP. Większość klientów poprzestaje na rozmowie i wyjaśnieniach konsultanta. Jednak rośnie liczba klientów, którzy decydują się upoważnić TP do podjęcia kroków wyjaśniających u innych operatorów, jak również do podjęcia w ich imieniu kroków prawnych. Część z poszkodowanych kierujemy do rzeczników konsumentów, delegatur UKE czy UOKiK. Do TP wpływają także wystąpienia bezpośrednio z ww. urzędów i instytucji, którzy kierują pisma z prośbą o pomoc w wyjaśnieniu sprawy do TP - napisano w komunikacie.

Ofiarą praktyk nieuczciwych sprzedawców, podających się za przedstawicieli TP, są najczęściej osoby starsze. Oszuści przedstawiają się, że są z "telekomunikacji", słowo to przez seniorów jest jednoznacznie identyfikowane z firmą Telekomunikacja Polska. Wykorzystują łatwowierność starszych klientów, proszą ich o ostatnią fakturę, podsuwając do podpisu dokumenty rezygnacyjne z usług TP i nową umowę. Często nie pozostawiają oryginału umowy. Zdarza się, ze po fakcie klient nawet nie wie z kim podpisał umowę, nie posiada jej egzemplarza, nie pamięta nazwy firmy, nie posiada danych kontaktowych.

Czy odwiedził Cię handlowiec, który mówił, że jest "z telekomunikacji"?

Tak, wiele razy
36.34%
Tak, raz
17.64%
Nie
46.02%

Wszystkich głosujących: 754



Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska     

Dodaj do:
w sumie: 70
  • 1

    52. ~Pem  2012-02-10 14:53:08  host: agj162.internetdsl.tpnet.pl

    Jak TELEKOMUNIKACJA POLSKA dokona rebrandingu na ORANGE to się trochę utnie tym podszywającym się cwaniaczkom w garniturkach z novum

  • 0

    53. ~Mike  2012-02-10 15:47:08  host: 87-205-135-143.adsl.inetia.pl

    Jak będzie rebrand na Orange, to babcie same zrezygnują masowo, to już nie będzie "ta nasz, dobra telekomunikacja (babcia nie wie, że to już od lat francuska pijawka), tylko jakieś Orange!"

  • 0

    54. ~Mike  2012-02-10 15:48:35  host: 87-205-135-143.adsl.inetia.pl

    Babcie spanikowane będą dzwonić ze skargami, że przejęło je jakieś Orange, a niczego nie podpisywały!!! hehehe

  • 0

    55. ~  2012-02-10 16:14:57  host: z03-11.opera-mini.net

    54. Mike, Nie będzie żadnego rembrandingu ;-p

  • 0

    56. ~Mike  2012-02-10 16:19:53  host: 87-205-135-143.adsl.inetia.pl

    Nie dziwię się, bo rebranding (nie rembranding, bo z Rembrandtem to nic nie ma wspólnego :))) równa się = koniec TeleFrancy.

  • 0

    57. ~  2012-02-10 16:34:30  host: z03-11.opera-mini.net

    56, Mike, no dobra, niech Ci będzie: nie będzie rebrandingu z TP na Orange. No, już, oki? ;-)

  • 0

    58.  2012-02-11 00:04:56

    Pracuje w TP, ostatnio sporo na usłudze WLR czyli głównie powrót do TP od OA, średnio co drugi klient został oszukany przez jakiegoś handlowca z "telekomunikacji". Słyszałem już różne historie, od zniżek na gaz do planu telefonicznego o nazwie Dialog. Owszem nie jest tak że każdy pracownik TP wszystko mówi pięknie i ładnie, bo tak nie jest tylko że to jest zdecydowanie mniejszy odsetek niż u OA. Mam znajomych którzy pracują u OA i tam na szkoleniach od razu się mówi że do klienta ma się dzwonić że z TP. Z resztą kilku operatorów już dostało kary za tego typu praktyki. W najbliższym czasie MNI też dostanie, bo ostatnio szaleją na Krakowie ;)

  • 0

    59. ~pablo  2012-02-11 02:30:48  host: abxx231.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zrobić kampanię informacyjną: "prawdziwą ofertę TP poznasz do dużych cenach".

  • 0

    60. ~dfty  2012-02-11 03:45:39  host: 89-73-224-96.dynamic.chello.pl

    Zauważcie, że ta infolinia jest czynna od początku świadczenia przez TP usług hurtowo innym operatorom... A osoby dzwoniące z TP S.A. przedstawiają się tak: Dzień dobry, imie nazwisko, Telekomunikacja Polska S.A. Poza tym wystarczy spojrzeć na umowę i sprawdzić z kim tak naprawdę podpisujecie umowy. TP S.A. Teraz zależy na klientach, jak nigdy i nie ma kruczków. No chyba, że pójdziecie do salonu (mogą was przenieść do Orange, albo dać umowę i podpiszecie i nawet nie wiecie co). A jak ktoś do was dzwoni to przecież macie 10 dni od podpisania umowy na jej zerwanie bez konsekwencji.

  • 0

    61.  2012-02-12 00:59:49

    No dobra Panie i Panowie. A co z przypadkiem gdy taki "końsultant" jest z TP? Znajomi mieli taką sytuację, że telefon mieli w Netii (dawniej Tele2) i zadzwonił do nich konsultant właśnie TP z ofertą na którą przystali przy osobistym spotkaniu. Dopiero po tym, jak przyszła pierwsza faktura, okazało się że coś jest nie tak, bo zapłacili więcej i do dyspozycji jakoś mniej minut niż miało być. Operatorzy teraz mają głupie zwyczaje nie pisać w umowach konkretów tylko piszą swoim kodem np. TPrtvi13 i nie sposób szczegółów tej oferty na piśmie dostać (tak też miałem sam z PTC, tylko wtedy nagrałem rozmowę z konsultantem i to był jedyny ślad co konkretnie mi oferowali, przydało się gdy jednak faktury zaczęły przychodzić zawyżone).

  • 0

    63. ~MArek  2012-02-13 15:00:54  host: dynamic-78-9-151-142.ssp.dialog.net.pl

    U każdego operatora, w każdym systemie zdarzają się czarne owce. TP z tego co wiem zdecydowanie nie jest święta, a jak się jest już jej abonentem, to potrafi robić takie numery, że włosy wypadają, a ręce do samej ziemi. Polecam operatora novum, gdyż sam mam go w rodzinie, a oni, w trakcie trwania umowy, przez to, że są mniejsi, starają się być bardziej konkurencyjni i dbają o klienta. A to się czuje.

  • 0

    64. ~telekompromitacja s.a.  2012-02-16 14:40:31  host: ip-78-30-104-44.free.aero2.net.pl

    47. No i poległa TPsa - 2 miesiące nie dali rady!!!!!!!!!! www.telekompromitacja.blog.onet.pl

  • 0

    65. ~MArek  2012-03-03 15:42:09  host: dynamic-87-105-244-34.ssp.dialog.net.pl

    Niezła ta historia na http://telekompromitacja.blog.onet.pl/ Nie wiedziałem, że to tak trzeba się o internet prosić...

  • 0

    66. ~annn  2012-03-16 15:03:15  host: 80.238.64.29.ip.abpl.pl

    czy pod numer Błękitnej Linii TP 19393 mozna zglaszac tez oszustwa z orange?? sądzę że padłam ofiarą, bo ktos sie podszył pod ich firme i nie wiem co w tej sytuacji zrobic. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz

  • 0

    67. ~DUR Kielce ;)  2012-04-25 16:17:23  host: 095160072090.kielce.vectranet.pl

    Miałam okazję odbyć tydzień "szkolenia" na infolinii "transfer" 800 500 005, ponieważ osoby dedykowane do tego na co dzień nie były w stanie odebrać tylu telefonów(tuż właśnie po tym, jak TP rozesłała ulotki o infolinii - ok. 2 miesiące temu). 95% dzwoniących - przedstawił się jako TP, podpisałam, dopiero co doczytałam, co robić itp...Otóż to... Najlepiej na początek zapamiętać: TP zmiany planów (choć takowych akcji już nie miewamy w ogóle) załatwia za zgodą telefoniczną. Nigdy nie wymaga podpisów ani nic w tym stylu (dowodem na zgodę są nagrania rozmów z klientami), nie przysyła kurierów (chyba że powrót do TP). Jeżeli już się podpisało, polecam zadzwonić na infolinię i dowiedzieć się na jakim etapie jest Wasze przejście i co robić dalej - dopiero później ewentualnie jeśli trzeba coś podpisać, udajemy się do salonu (szczerze powiedziawszy Salony sprzedaży TP - tudzież teraz ORANGE - mają znikome pojęcie o wszystkim dookoła, dlatego też polecam iść tam dopiero, gdy pracownik infolinii poinformuje Was, co należy wypełnić i wtedy tą wiedzę przekazujecie w salonie...). Co dzień wozimy się z błędnymi umowami, piszemy maile z prośbami o poprawę... jak grochem o ścianę, w wyniku czego klient zostanie zdeinstalowany (stacja zostaje odłączona...). Pozdrawiam

  • 0

    68. ~Pinka  2012-04-25 16:33:15  host: host22.164.rako-lan.pl

    Dzisiaj zadzwoniła do mnie kobieta powiedziała, że dzwoni z Telekomunikacji Polskiej Nowum i że tp likwiduje abonament socjalny i ma w zamian za to inną ofertę 35 zł abonament + 70 minut w ramach abonamentu wszystko to dostane na piśmie Pani chciała zweryfikowania danych personalnych abonenta czyli imię nazwisko ulica i miejscowość. Potwierdziłam dane po czym pani chciała znać nr domu. Zapytałam czy jest z Telekomunikacji Polskiej na co ona stwierdziła że jest z Tp Nowum która współpracuje z tp. Więc jej powiedziałam że jeśli tak to dane dokładne ma w bazie i że jej nie podam przez tel. Pani się rozłączyła... zadzwoniłam do tp potwierdzili moje przypuszczenia żadnych zmian nie ma pakiet socjalny nadal obowiązuje Pani z TP przełączyła mnie na linię 800500005 sprawę zgłosiłam.

  • 0

    69. ~Mamin  2012-08-13 18:54:34  host: 176.207.252.135

    Polecam novum, jakiś czas temu dałem się przekonać mojej mamie na zmianę operatora i jest dobrze!!

  • 0

    70.  2012-09-11 12:19:03

    W końcu ktoś postanowił walczyć z tego typu praktykami. W NOM ruszyła właśnie akcja społeczna, która ma na celu odszukanie takich handlowców naciągaczy i rozliczenie się z nimi. Do NOMu można zgłaszać wszystkie przypadki, które tu opisujecie (oczywiście dotyczące NOMu;) Mam nadzieję, że w końcu zrobią z tym porządek, a inne firmy zaczną brać z nich przykład!

  • 0

    71. ~Nicko  2012-09-12 23:15:09  host: static-78-8-163-226.ssp.dialog.net.pl

    polecam, mam tnovum i moge powiedzieć wbrew wszystkim negatywnym komentarzom w sieci, że ja jestem usatysfakcjonowany z usług novum.

  • 0

    72. ~J&K  2012-10-29 18:03:05  host: aeev145.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ten telefon w TP Orange pod który można dzwonić w razie takich nieuczciwych praktyk to lipa - dzwoniłem odbiera kobieta która przytakuje i przyznaje mi racje i to na tyle mówi że nic nie może zrobić - ale praca :) ile zarabia ?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-138-175.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy odporny na zachlapanie smartfon do 1200 zł to:

10 najlepszych smartfonów z odpornością na zachlapanie do 1200 zł (lipiec 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet