Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości TP chce walczyć VoIP-em z odpływem klientów

TP chce walczyć VoIP-em z odpływem klientów

WitekT 26 Listopada 2008 13:13

0 0

Telekomunikacja Polska chce rozwijać usługi VoIP, aby częściowo rekompensować utratę klientów telefonii stacjonarnej - poinformował Krzysztof Sieczkowski, dyrektor pionu rozwoju produktów i innowacji Grupy TP.

TP będzie rozwijać usługi VoIP, aby częściowo kompensować utratę kolejnych linii stacjonarnych. Nową ofertę dostępu do Internetu wraz z VoIP planujemy wprowadzić w pierwszym kwartale 2009 roku - powiedział Sieczkowski.




Po trzech kwartałach 2008 roku TP miała 174 tys. klientów korzystających z usługi VoIP, w tym czasie liczba klientów detalicznych telefonii stacjonarnej spadła rok do roku o 1 mln do 8,18 mln.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 30
  • 0

    11. ~AdamPr  2008-11-26 14:40:40  host: host-62.spacewalker.de

    HanseNet w Hamburgu (i nie tylko) - telefon ISDN (3 numery) połączenia na stacjonarne w całych Niemczech darmowe (w cenie abonamentu), internet 16MB FLAT (gwarantowany w niewielkiej odległości od HUBa, 11Mbit normalnie w mieście) - 35euro. Do tego można zamówić FLAT €OPA za 10euro (darmowe połączenia na stacjonarne w całej europie) i do tego max. 4 karty do telefonów komórkowych (bardzo dobre dla rodzin :). Połączenia w sieci nie kosztują nic - bez względu na to jak długo i do kogo dzwonimy - stacjonary czy komórka). Z komórki do innych sieci - 15centów za minutę. Abonament można wypowiedzieć z miesięcznym wyprzedzeniem - BRAK KONTRAKTU :D

  • 0

    12. ~  2008-11-26 15:19:01  host: w3cache.wignet.pl

    Niech TP obniży ceny wtedy klienci nie będą odpływać. Jak narazie podziękujemy całej grupie TP za "troskę o klienta". ZERO OBNIŻEK! Co to ma być???

  • 0

    13. ~q  2008-11-26 15:19:48  host: 195.117.179.50

    Większość forumowych trolli nigdy nie prowadziła biznesu i nie potrafi dokonać racjonalnego rachunku. Załóżmy że TP obniża abonament z 50 do 35 złotych. Efekt ? 30% niższe przychody z tej dziedziny, koszty te same. Czy zatrzyma to ubytek klientów telefonii stacjonarnej ? Niecałkowicie. Ubytek ten jest spowodowany (w przypadku TP szczególnie, bo stacjonarke ma mnóstwo ludzi od lat) głównie zmianą sposobu życia, ponieważ nikomu telefon stacjonarny nie jest niezbędny. Dzieci neostrady które pieją że TP obudzi się z ręką w nocniku, nigdy tak naprawdę, z tego nocnika nie wyszli.

  • 0

    14. ~  2008-11-26 15:34:55  host: 209.250.239.178

    To mają problem, niech sobie ułożą nowy biznesplan.

  • 0

    15. ~:))  2008-11-26 17:00:43  host: chello084010144209.chello.pl

    w TPSA chyba sami troglodyci pozostali

  • 0

    16.  2008-11-26 17:09:54

    Voip od tp to jakas kpina jesli sie nic nie zmienilo to oferuja go do telefonu stacjonrangeo z neostrada za 10 zl abonamentu + dodatkowo to co wydzwonisz. Jaki ma to zatem sens?

  • 0

    17.  2008-11-26 17:43:38

    #16 chyba masz niewielkie pojęcie o usłudze. Sam nie korzystam ale do neofon tp potrzeba łącza internetowego i musi być podpięty pod jakiś abonament tp. Od dawna za 49,50 zł. masz połączenia do tpsa za 0 zł. Podpisując umowę na 24 miesiące otrzymujemy telefon VoIP za 1,22 zł. Moim zdaniem tylko to jest atrakcyjne. Pomyliłeś chyba sobie z telefonią internetową tpsa ? http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/telefon_domowy/668908/neofon _tp/

  • 0

    18.  2008-11-26 17:47:32

    Posiadając stabilne łącze internetowe i biorąc Skype Out z abonamentem za 12,59 zł. ( 10000 minut ) raczej nie widzę możliwości korzystania z VoIPa tp.

  • 0

    19.  2008-11-26 18:48:37

    Ludziom z TP się chyba wydaje, że klienci się przerzucają na Voip z ciekawości. Otóż drodzy panowie, nie z ciekawości tylko dla niskiej ceny. Możecie sobie tworzyć te neofony ale i tak sami będziecie z tego korzystać. Póki nie przestaniecie być pazerni na kasę.

  • 0

    20.  2008-11-26 18:54:32

    #13: więc jaki wniosek z Twojego postu? Tp powinna podnieść cenę abonamentu. Przynajmniej o 100% ;-)

  • 0

    21. ~ptok  2008-11-26 19:10:15  host: chello089076009016.chello.pl

    Ale przecież do voipa trzeba mieć internet, a internetu od tepsy bez abo telefonicznego lub kosztów utrzymania łącza nie dostaniesz. Więc ci, którzy nie mają wyboru i muszą mieć internet z tepsy i tak płacą za abo telefoniczne. Oni nie rezygnują ze stacjonarnego bo nie mogą. Rezygnują z abonamentu klienci, którzy nie mają internetu z tepsy. A jak nie mają internetu to po czym pójdzie ten voip? A jak już mają internet od innego opa to oleją tepsianego voipa. Tak jak olewam ja. Mam z UPC internet solo, a do tego bramkę voip z out voipdiscount + out/in darmowy numer w tlenofonie. Telefranca niech da groszowy abonament, albo kilka godzin "darmowych" rozmów za powiedzmy 30 zł abonamentu. Wtedy będą do zaakceptowania. Ja za 27 złotych mam 4 miesiące rozmów do 42 krajów z limitem 300 minut tygodniowo, a po tych 4 miesiacach jeszcze 5 euro do wygadania, czyli dodatkowo 500 minut.

  • 0

    22.  2008-11-26 22:17:25

    #21 ptok nie trzeba mieć internetu - można się wdzwonić na numer dostępowy operatora VoIP.

  • 0

    23. ~wosq  2008-11-26 22:25:33  host: 77-252-41-196.ip.netia.com.pl

    "~ptok" - jest przecież już play-online z limitem 5 GB/mies. i transferem ok. 1 Mb/sek za 45 PLN/mies. To powinno rozwiązywać problemy niecierpliwych z większych miast i dać do myślenia mającej rękę w nocniku TPSA.

  • 0

    24. ~mimi  2008-11-26 23:31:49  host: 193.120.116.179

    wosq, akurat posiadajac play online to mozesz zapomniec o voipie. Nie te pingi. Do voipa koniecznie net kablowy cokolwiek by to mialo byc, adsl kablowka itd

  • 0

    25. ~pracownikTP  2008-11-27 01:40:05  host: c46-103.icpnet.pl

    phi, to jakas kpina chyba jest!! niech sobie dyrektor sieczkowski, czy jak mu tam, sam walczy voipem o klienta. jak zwykle "gora" swoje, a "dol"... tylko patrzy i mu rece z szelestem opadaja

  • 0

    26.  2008-11-27 09:33:01

    Abonament za telefon TPSA+ Abonament za internet w TPSA (wiec po co mi voip od nich jesli musze zaplacic za teelfon stacjonarny zeby miec neostrade a tu chodzi o to zeby sie tej gangreny pozbyc) numer dostepowy mam tez w innych firmach.

  • 0

    27.  2008-11-27 09:48:48

    Dla mnie wartym przetestowania jest taki model. Przenosimy numer tpsa do Era Numer Stacjonarny ( trzeba mieć chyba najtańsze abo. za 15 zł. plus 5 zł. za stacjonarny ). Mamy za to bodaj 60 minut do wygadania. Do tego korzystamy z usługi call back we Freeconect. Czyli dajemy sygnał do serwera który do nas oddzwania i później po połączeniu łączymy się z numerem docelowym. Zapłacimy za podwójną rozmowę ale ceny połączeń VoIP na numery stacjonarne są bardzo niskie. Ciekawe czy zadziała ;) ?

  • 0

    28.  2008-11-27 09:57:15

    #27 wiem z doswiadczenia ze przez voip (karty zdrapki z numerem dostepowym) jest sie czasami ciezko dodzwonic na numer stacjonarny z ery. Dziadek ma taki numer i dzwoni do niego Ciotka z Wloch przez numer dostepowy. Ma ogromne problemy. Nie wiem czy wina ery czy dostawcow voip dla ktorych danych numer nie istnieje.

  • 0

    29.  2008-11-27 12:37:36

    Ja ostatnio sporadycznie dzwonie na numery stacjonarne. Nie wiem czy jest problem z numerem stacjonarnym w erze ale jak przeniesiesz z tp to chyba powinien działać ? Odpływ klientów jest tak duży bo większość ma komórki i nie widzą sensu posiadania stacjonarnego.

  • 0

    30. ~Lech  2009-10-11 22:54:35  host: 213.199.217.18

    Tpsa żyje jeszcze w realiach minionego okresu gdy była monopolistą

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-184-73-72-65.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.