Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Toshiba zaprezentowała lepszy ekran niż Retina Display

Toshiba zaprezentowała lepszy ekran niż Retina Display

LuiN 17 Maja 2011 21:08

0 0

Toshiba zaprezentowała na SID 2011 swoje nowe ekrany dla telefonów komórkowych - jeden z nich ma rozdzielczość HD (720 x 1280 pikseli) przy 4 calach przekątnej.

Pierwszy z zaprezentowanych ekranów LCD ma przekątną 3,3 cala i rozdzielczość 480 x 864 pikseli, co daje rozdzielczość 300 ppi. Drugi z nich to 4-calowy ekran HD LCD z rozdzielczością 720 x 1280 pikseli.




Pokonany został tym samym rekord iPhone'a 4, który oferuje ekran o rozdzielczości 326 ppi, nowy ekran Toshiby ma aż 367 ppi. Oprócz tego Toshiba pochwalić może się kontrastem 1500:1 - czyli prawie dwukrotnie większym niż ten w iPhone'ie 4.

Producenci docierają tym samym do granic możliwości naszego wzroku - na 4 calach nie będziemy w stanie rozróżnić czy ekran ma rozdzielczość HD, czy też może FullHD. Przekroczenie granicznego HD (720 x 1280 pikseli) będzie przy tej samej przekątnej już tylko chwytem marketingowym, a nie jakąś realną zaletą.

Źródło tekstu: Toshiba, Engadget, wł     

Dodaj do:
w sumie: 22
  • 2

    3. ~jajo  2011-05-17 22:03:08  host: dly45.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no i co z tego :P jak ludzkie oko nie rozpozna tego :)

  • 2

    4. ~marek  2011-05-17 22:05:17  host: acmz52.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mam motorole defy ktora ma cos takz e 854 na 480 przy 3,7cala i zapewniam was ze nie widac pixeli, ma super matryce.

  • -1

    5. ~Dognier  2011-05-17 22:09:17  host: 178.73.48.90

    W iPhone 4 nie jest możliwe dostrzeżenie choćby jednego piksela, wszystko jest ostre jak brzytwa, moim zdaniem jest to graniczna rozdzielczość w telefonach, jej zwiększanie jest już bezcelowe.

  • 0

    6. ~3m  2011-05-17 22:26:03  host: host-81-190-64-147.gdynia.mm.pl

    W iphonie 4 widać piksele na czcionkach. Granica ludzkiego wzroku osoby, która ma dobry wzrok, to około 500ppi przy odległości 25cm, a jako że bliżej nie ma sensu trzymać telefonu, więc rzeczywistą rozdzielczosć retina dla osob z dobrym wzrokiem osiagniemy przy rozdzielczości circa about full hdm, a nie 720p.

  • 1

    7. ~  2011-05-17 23:18:20  host: public2420.cdma.centertel.pl

    Tragedia. Porównywanie rozdzielczości oka, do rozdzielczości wyświetlanego obrazu jest absurdem. Tak samo jak ilość rozróżnianych kolorów, do tych wyświetlanych przez ekran. Zapewniam was, że nie skończy się na 32 bitowej głębi kolorów, ani nawet na 500 ppi, bo suche dane techniczne, nijak przekładają się na jakość obrazu. A przecież wszystko zmierza ku temu, aby obraz wyświetlany jak najlepiej odwzorowywał rzeczywistość. A do tego momentu niestety jeszcze trochę czasu upłynie :)

  • -1

    8. ~  2011-05-17 23:26:24  host: public2420.cdma.centertel.pl

    Także Panie LuiN (w nawiązaniu do postu nr 7) ostatnie Pana zdanie w artykule, niestety nie jest prawdą. Proszę mi uwierzyć, że kółko wyświetlone na ekranie 500ppi, będzie bardziej graniaste niż to wyświetlone na ekranie 1000ppi. W tym "wyścigu na rozdzielczość ekranów" do mety jeszcze daleko.

  • 1

    9.  2011-05-18 01:59:10

    @8 tylko jakie to bedzie mialo realne przelozenie na naszych oczach? minimalne albo praktycznie zadne. juz dzisiaj jest podobnie z telewizorami LCD - powyzej jakiejs odleglosci nie da sie dostrzec roznic miedzy wyswietlaczem HD a full HD jezeli poda im sie zrodlo z 1080,a kto dzisiaj w domu ma zrodlo full hd? posiadacze bluray albo konsol ew. backuperzy internetu sciagajacy matroske po 16-18gb. to bedzie tak jak chwalenie sie dzisiaj producentow paneli LCD kontrastami po milion do jednego, ktore realnie nie maja zadnego przelozenia na wrazenia wzrokowe, bo czarny na LCD i tak nigdy nie jest czarny... mam zwyklego htc desire z ekranem slcd ktory ma rozdzielczosc 252ppi i ciezko jest mi dostrzec strzepienie czcionek czy grafik na normalnym zblizeniu. widac przy maksymalnym powiekszeniu (nie wiem ile to jest ale moze z 4 razy wiecej) w przegladarce strzepienie czcionek na jasnym tle, ale umowmy sie - kto czyta przy takim powiekszeniu, gdzie na ekranie nie miesci sie wiecej niz 10-15 slow?

  • 0

    10. ~  2011-05-18 02:45:20  host: public2420.cdma.centertel.pl

    @9 Panie thonka, proszę uruchomić wyobraźnię. Nie będę się upierał przy liczbach. Tylko jak kiedyś dane będzie panu spoglądać na ekran, który pomyli się Panu z oknem na świat, to proszę mi wierzyć, że to nie będzie ekran fullHD z kontrastem milion do jednego. Czyli odpowiadając na pierwsze pytanie, właśnie takie to będzie miało realne przełożenie na naszych oczach. Proszę poczytać o Ultra HDTV, gdzie rozdzielczość jednej klatki to 33MP, a dźwięk jest podany w 24 kanałach. I to czeka nas za kilka, może kilkanaście lat. Blu-Ray i HDTV zniknie szybciej od DVD :)

  • 0

    11. ~  2011-05-18 02:51:47  host: public2420.cdma.centertel.pl

    @9 A poza tym Panie thonka, obraz jeszcze nas nie otacza ze wszystkich stron, tak jak dźwięk. Jeśli Pan się oddala od telewizora LCD, obraz się zmniejsza. A powinno być na odwrót, powinien Pan się przybliżyć, żeby wyświetlany obraz zajmował większy obszar pola widzenia. Wtedy można poczuć się jak w filmie. Także proszę mi wierzyć, że wyścig na "upychanie jak najwięcej pixeli na cal" dopiero się zaczyna :)

  • 0

    12.  2011-05-18 05:04:06

    @10 i daruj sobie te wynioslosci... ludzkie oko nie potrafi rejestrowac wszystkiego i im wiecej szczegolow tym ciezej sie mu na nich skupic. czemu sharp dodal zolty piksel do swoich ekranow? ludzkie oko najszybciej i najdluzej pamieta wlasnie kolor zolty... tylko co to da szaremu uzytkownikowi po za ladnym ptaszkiem lecacym na filmie demo maksymalnie przeostrzonym i nasyconym do granicy zdrowego rozsadku? zupelnie nic... malo kto dostrzeze roznice. ultra HDTV i 33mpix? poki co to baaaaaardzo odlegla przyszlosc. spojrz, ze dzisiejsze super zachwycajace full hd, ktore glownie po za BD nie jest dostepne w powszechnym rtv (nawet zadna telewizja nie nadaje w pelnym full hd), ma jako "powszechny" standard jakies 11 lat (pierwsze stacje nadajace w Japonii w HD)... a ile ma ta rozdzielczosc full hd? troche ponad 2mpix (a tak naprawde to w wiekszosci przypadkow 1 mpix przypadajace na kazda klatke, bo wiekszosc materialu hd na swiecie to 720p lub 1080i). niesmialo producenci podchodza do extreme full hd (zaprezentowane dopiero w 2006 roku),ktore ma raptem 4mpix. idac postepem kwadratowym za 10 lat bedzie 8mpix, za 20 16mpix a za jakies 30 jak juz producenci wysyca rynek poprzednimi technologiami moze doczekamy sie twojego ultra hdtv. co do odleglosci od telewizora to bardzo dobrze zdaje sobie z tego sprawe, ze szczegoly gina wraz z odlegloscia co z reszta napisalem i co jest logiczne... tymczasem w wiekszosci domow na swiecie po wymianie kineskopu na panel lcd/plazme odleglosc ogladania jest ta sama, a wiec nici z dostrzezenia wiekszej ilosci szczegolow. dzisiaj producenci zamiast realnie podnosic jakosc obrazu wola mamic marketingiem. powiedz ale szczerze - jaki jest sens robienia dynamicznego kontrastu milion do jednego czy tez chwalenie sie czestotliwoscia wieksza niz 100hz bez technologii 3d? w ogole po co komu 100hz w telewizorze, gdy telewizje nie nadaja wiecej niz 50hz? znow marketing. 100z bylo pomocne przy CRT, w LCD moze jeszcze cos znaczy, ale w plazmach

  • 1

    13.  2011-05-18 05:17:19

    nic. szybkosc reakcji ma wieksze znaczenie, a niejednokrotnie widzialem ekrany o wysokim czasie reakcji, a z super wyeksponowanym "true motion 100hz", gdy ekran o mniejszym czasie reakcji po prostu wygladal lepiej. zamiast pisac o tym co kiedys moze byc, warto przyjrzec sie temu co jest teraz. a co jest? bajery... ostatnio znajomy mi sie chwalil, ze ma skype w telewizorze. na pytanie po co mu to stwierdzil, ze nie wie, ale moze kiedys skorzysta...

  • 1

    14. ~fam  2011-05-18 08:41:33  host: ged10.internetdsl.tpnet.pl

    @9 thonka powiększanie czcionki w przeglądarce ma się nijak do rozdzielczości ekranu, przeczytaj na Wikipedii co to jest Antyaliasing a dowiesz dlaczego jest postrzępiona

  • 1

    15. ~fam  2011-05-18 08:52:00  host: ged10.internetdsl.tpnet.pl

    @6 jeśli ma ktoś dobry wzrok to nie patrzy na ekran z odległości 25cm bo po co, zresztą po jakimś czasie już by nie miał dobrego wzroku:) Marketingowcy zrobią swoje i ta fizyczna rozdzielczość ppc zostanie pewno podniesiona tylko nie wiadomo po co, żeby z lupą patrzeć na komórkę.

  • 0

    16. ~dubska  2011-05-18 09:47:20  host: 94-116-162-110.dynamic.thecloud.net

    Oj oj oj oj, cos lepszego od iP4??? Przeciesz takie gonitwy za ppi i innymi bzdurami to tylko chwyt marketingowy! Mój Blackberry 9780 ma rozdzielczosc 480x360 i 65tys kolorow i powiem szczerze że jest ostry jak...? Ja w lozku z kobieta:-) ale teraz na powaznie, naprawdę jest genialny i przy tym na pewno bardziej energo oszczedny niżeli inne (wypchane) ekrany.

  • 1

    17. ~zbyszek  2011-05-18 13:28:21  host: 93-186-23-238.rdns.blackberry.net

    Wszystko fajnie, tylko kiedy zaczna sie przescigac w pojemnosciach baterii ktore te wszystki udziwnienia pociagna, bo co z tego ze wyswietlacz jest swietny, przydaje sie do zdjec oraz filmow, do normalnego uzytkowania w zupelnosci wystarczaja dzisiejsze rozdzielczosci chocby w wspomnianym wczesniej blackberry bold III, wiec moze przy rozwijaniu matryc pomysla taksze o bateriach nie padajacych po kilku godzinach intensywnego uzytkowania.

  • 0

    18. ~Lolek  2011-05-18 14:03:31  host: 212.160.172.70

    Nie chce mi sie czytac wszystkich postów ale jak juz sie wypowiedzieli maniacy ajfonów to co byście nie powiedzieli retina już jest DRUGA;) koniec kropka ;) jabłko spada o galąź w dół;) Pozdrawiam

  • 0

    19. ~  2011-05-18 18:30:16  host: 31.41.144.41

    @14&9. Powiększanie w przeglądarce rzadko kiedy odbywa się wektorowo czy też poprzez zmianę rozmiaru czcionki. Zazwyczaj jest to powiększony obraz rastrowy wygenerowany dla natywnej rozdzielczości ekranu. Nie dziwne, że wtedy dostrzeżesz piksele. Jedyną przeglądarką, która oferowała ładny zoom poprzez zmianę wielkości czcionki.

  • 0

    20. ~  2011-05-18 18:45:43  host: 31.41.144.41

    @19cd. była (jest) FireFox 3.6. Niestety w wersji 4 wprowadzono powiększanie bitmap :(. Z tego powodu już niewielkie powiększenie powoduje rozmazanie ostrości oraz pikselozę ;(. Jedyną zaletą tego typu skalowania jest zachowanie proporcji układu strony. Niestety powiększanie czcionki powodowało "rozjeżdżanie" się strony.

  • 0

    21. ~  2011-05-18 22:03:46  host: user-46-112-28-146.play-internet.pl

    lolek jesteś w błędzie, bo Toshiba prezentując nowe ekrany, pracuje dla Apple...

  • 0

    22. ~  2011-05-19 18:34:50  host: public14656.cdma.centertel.pl

    @12 thonka, to ja spod postów 8,10,11. Masz sporo racji, te nowe standardy wchodzą bardzo wolno, może i dobrze nawet, bo dzięki temu pewne są omijane. Ja myślę, że po HD, będzie jednak Ultra HD. Wiadomo, że dużo w tym wszystkim marketingu i ściemy, największą ściemą jest dla mnie kino domowe 5.1, bo większość ludzi nawet tych wszystkich głowsników nie ma podłączonych i ogólnie porażka z tym, 1000 razy bardziej wolę dobrej klasy system stereo i odtwarzacz CD niż kino domowe. I gra to tak, że ludzie-amatorzy tego nie rozumieją. Ale odchodzę od tematu. W kwestii obrazu jest jeszcze dużo do zrobienia, tak jak CI mówiłem, właśnie dlatego, że ekrany nie wyświetlają jeszcze obrazu przypominającego rzeczywistość, i póki nie nastąpi, te rozdzielczości kontrasty, głębia kolorów itd będzie rosła. I powiem Ci tak. To, że na polskich drogach jest ograniczenie do 140, to nie znaczy, że nie ma sensu kupno auta które osiąga 250 ;)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-96-196.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.