2006 rok był okresem wzmacniania się największych producentów takich, jak Nokia, Motorola czy SonyEricsson. Zastanawiające jest jednak to, że tracili producenci dalekowschodni, a dokładniej koreańscy - Samsung i LG. Jak wyglądał ich udział w rynku?
2006 rok był okresem wzmacniania się największych producentów takich, jak Nokia, Motorola czy SonyEricsson. Zastanawiające jest jednak to, że tracili producenci dalekowschodni, a dokładniej koreańscy - Samsung i LG. Jak wyglądał ich udział w rynku?
Producent |
Sprzedaż 2006 |
Udział 2006 |
Sprzedaż 2005 |
Udział 2005 |
Nokia |
347,5 mln |
34,1% |
264,1 mln |
31,8% |
Motorola |
217,4 mln |
21,3% |
146 mln |
17,5% |
Samsung |
118 mln |
11,6% |
102,8 mln |
12,3% |
SonyEricsson |
74,8 mln |
7,3% |
51,1 mln |
6,1% |
LG |
64,4 mln |
6,3% |
54,9 mln |
6,6% |
Inni |
197,8 mln |
19,4% |
213,1 mln |
25,6% |
Razem |
1019,9 mln |
100% |
832,8 mln |
100% |
Nokia zakończyła zeszły rok na tej samej pozycji, co 2005 - pozycji niekwestionowanego lidera. W 2006 roku sprzedawała prawie codziennie ponad milion telefonów - to absolutny rekord. Wraz ze wzrostem wolumenu sprzedaży spadła lekko średnia cena telefonu.
Motorola także zanotowała rekordową ilość sprzedanych telefonów, ale uzyskała zysk niższy od planowanego. Firma uważa, że to wynik zbyt późnego zaprezentowania terminali 3G, na co szczególnie zamierza położyć nacisk w tym roku.
Samsung stracił minimalnie udział w rynku mimo sprzedaży powyżej własnych przewidywań, głównie dzięki komórkom z serii
Ultra Edition. W przyszłym roku ma to być 133 mln telefonów.
SonyEricsson po raz kolejny zbliżył się do trzeciego Samsunga i oddalił od piątego LG - głównie dzięki szerokiemu portfolio telefonów, które ma w sobie ofertę i dla rynków rozwijających się, i dla rynków dojrzałych, szukających zaawansowanych rozwiązań.
LG mimo, że zanotował w IV kwartale rekordowy wolumen sprzedaży, to zyski były bardzo małe, głównie przez zaostrzającą się walkę cenową i spadające marże. Firma planuje zmienić to w 2007 roku i prezentować więcej "wyjątkowych" i wyróżniających się telefonów na rynku telefonów takich, jak np.
Chocolate Phone.
Źródło tekstu: IDC, wł