DAJ CYNK

TOP5 producentów telefonów w 2006 roku

WitekT

Wydarzenia

2006 rok był okresem wzmacniania się największych producentów takich, jak Nokia, Motorola czy SonyEricsson. Zastanawiające jest jednak to, że tracili producenci dalekowschodni, a dokładniej koreańscy - Samsung i LG. Jak wyglądał ich udział w rynku?

2006 rok był okresem wzmacniania się największych producentów takich, jak Nokia, Motorola czy SonyEricsson. Zastanawiające jest jednak to, że tracili producenci dalekowschodni, a dokładniej koreańscy - Samsung i LG. Jak wyglądał ich udział w rynku?

Producent

Sprzedaż 2006

Udział 2006

Sprzedaż 2005

Udział 2005

Nokia

347,5 mln

34,1%

264,1 mln

31,8%

Motorola

217,4 mln

21,3%

146 mln

17,5%

Samsung

118 mln

11,6%

102,8 mln

12,3%

SonyEricsson

74,8 mln

7,3%

51,1 mln

6,1%

LG

64,4 mln

6,3%

54,9 mln

6,6%

Inni

197,8 mln

19,4%

213,1 mln

25,6%

Razem

1019,9 mln

100%

832,8 mln

100%



Nokia zakończyła zeszły rok na tej samej pozycji, co 2005 - pozycji niekwestionowanego lidera. W 2006 roku sprzedawała prawie codziennie ponad milion telefonów - to absolutny rekord. Wraz ze wzrostem wolumenu sprzedaży spadła lekko średnia cena telefonu.

Motorola także zanotowała rekordową ilość sprzedanych telefonów, ale uzyskała zysk niższy od planowanego. Firma uważa, że to wynik zbyt późnego zaprezentowania terminali 3G, na co szczególnie zamierza położyć nacisk w tym roku.

Samsung stracił minimalnie udział w rynku mimo sprzedaży powyżej własnych przewidywań, głównie dzięki komórkom z serii Ultra Edition. W przyszłym roku ma to być 133 mln telefonów.

SonyEricsson po raz kolejny zbliżył się do trzeciego Samsunga i oddalił od piątego LG - głównie dzięki szerokiemu portfolio telefonów, które ma w sobie ofertę i dla rynków rozwijających się, i dla rynków dojrzałych, szukających zaawansowanych rozwiązań.

LG mimo, że zanotował w IV kwartale rekordowy wolumen sprzedaży, to zyski były bardzo małe, głównie przez zaostrzającą się walkę cenową i spadające marże. Firma planuje zmienić to w 2007 roku i prezentować więcej "wyjątkowych" i wyróżniających się telefonów na rynku telefonów takich, jak np. Chocolate Phone.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC, wł