Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości To Midas może wziąć udział w aukcji

To Midas może wziąć udział w aukcji

WitekT 25 Marca 2014 18:34

5 3
Midas rozważa udział w aukcji częstotliwości 800 i 2600 MHz planowanej przez UKE. Kluczowy dla tej decyzji ma być ostateczny kształt dokumentacji aukcyjnej ogłoszonej przez Urząd - poinformowali przedstawiciele spółki.



Midas czeka w napięciu na to jaki będzie finalny wygląd dokumentacji i wtedy podejmiemy decyzję, czy jest to częstotliwość, nad którą warto się pochylić. Jeżeli dokumentacja nie ulegnie dużej zmianie, to decyzja biznesowa będzie leżała po stronie zarządu Midasa - powiedział Andrzej Abramczuk, członek rady nadzorczej Midasa.

Abramczuk podał, że dwa podmioty z grupy Midas wzięły udział w konsultacjach planowanej aukcji, skupiając się na kwestiach związanych z ograniczeniami nałożonymi na podmioty posiadające już rezerwacje częstotliwości w zakresie 800 i 900 MHz oraz zapewnieniu przez regulatora, że ograniczenie dotyczące maksymalnego pasma łączonego w ramach współpracy operatorów wyniesie 15 MHz.

Na pytanie o możliwości finansowania ewentualnego zakupu rezerwacji prezes zarządu Midasa, Krzysztof Adaszewski poinformował, że w jego ocenie spółka nie jest nadmiernie zadłużona i posiada potencjał do ewentualnego pozyskiwania finansowania zewnętrznego.

Źródło tekstu: PAP     

w sumie: 20
  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    1. ~wara  2014-03-25 18:35:51  host: host-81-190-139-13.olsztyn.mm.pl

    to nieźle...

  • Ten komentarz został ukryty.

    5

    2. ~Kuzyn1920  2014-03-25 18:40:21  host: 92.60.132.22

    Jakoś Midas wcześniej mnie nie interesował ale teraz wikipedia podsunęła mi to: AKCJONARIAT " Zygmunt Solorz-Żak poprzez spółki: Karswell Ltd, Ortholuck Ltd oraz Litenite Ltd (wszystkie z siedzibami w Nikozji na Cyprze), w zakresie 976.525.159 akcji Spółki posiadanych przez Litenite i pośrednio do Polkomtel Sp. z o.o." Czy ZSZ jest wszędzie ?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    3. ~DEX  2014-03-25 18:40:21  host: 178235120127.skarzysko.vectranet.pl

    Jeżeli będzie to prawdziwa aukcja, powinien zwyciężyć ten kto da więcej ! i nie będzie ważne czy już posiada częstotliwości czy nie. Liczy się tylko i wyłącznie kwota jaką zaoferuje !

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    4. ~  2014-03-25 18:41:47  host: 89-71-52-196.dynamic.chello.pl

    @Dex Teraz taki jesteś mądry? A gdzie byłeś, jak P4 dostawał częstotliwości za bezcen, bo ich nie miał?

  • Ten komentarz został ukryty.

    3

    6.  2014-03-25 18:57:52

    Byłem kiedyś w biurze Aero2. Na drzwiach 3 logo: Centernet, Aero2 i Mobyland. Na ścianach różne informacje o spółkach - wszystkie dokumenty w 3 egzemplarzach każdy z innym logo i nazwą firmy, nawet składy zarządów te same. Jedna sekretarka non stop odbierająca telefon to do tej firmy, to do tej. Śmiać się czy płakać...

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    9. ~  2014-03-25 19:03:07  host: 89-71-52-196.dynamic.chello.pl

    @5 Wtedy wszyscy (Polkomtel PTC i PTK) dostawali za grosze i jechali na jednym wózku. Wtedy, gdy komórka była nowością i płaciliby takie kwoty jak dzisiaj, to do dzisiaj byś z komórki nie korzystał. - byłaby dla Ciebie za droga. Przy ilości abonentów z tamtych czasów, zwrot inwestycji by się do dzisiaj zwracał. Dlaczego zatem mają teraz zmieniać zasady? Bo Play zostanie wykluczony z przetargu czy dlatego, że dominacja Plusa się skończy? Użyjcie czaszki zanim coś napiszecie. Pod włosami nie ma łysiny, tam też jest narząd który się nazywa mózg.
    A najśmieszniejsze jest to, że najwięcej krzyczą Ci co płacą najmniej. Tak jak do dzisiaj padam na cyce z płaczków, którzy narzekają, że muszą zrobić operację w banku kartą na kwotę 100/200zł, żeby nie płacić za kartę. Ręce razem z gaciami opadają......

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    10. ~gościuuuuu  2014-03-25 19:36:27  host: plus-96-193.polkomtel.com.pl

    ~9 potwierdzam - najczęściej drą się ci którzy maja najmniej bo... mają najmniej. A to że chciałby jeden z drugim nową Z1 (lub ifoncia) za 1 pln-a w abo do 10 pln (oczywiście wsio bez limitu) i umowa max na 6 m-cy to jest oczywiste dla niego i tylko Ci p... operatorzy - zdziercy, żydy (sorki za określenie) itd nie chcą zrobić dla takiego uczciwej oferty ;)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    11. ~mirekb  2014-03-25 20:10:49  host: apn-77-115-57-11.dynamic.gprs.plus.pl

    krotkie stanowisko ws lte800.z jakichs powodow plusowi nie oplaci sie startowac wiec kto wie

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    12. ~gościuuuuu  2014-03-25 20:46:52  host: plus-96-193.polkomtel.com.pl

    ~Kuzyn 1920 - ja wiem że w oczy szczypie ZSZ i jego firmy (i majątek i cała reszta) ale powiedzmy sobie szczeze - posiadanie firmy w tym kraju jest nieopłacalne, zakładasz firme w nikozji czy na cyprze i masz jeszcze rabacik na podatki/zus bo "wprowadzasz kapitał" na terez RP. Zresztą nie od dziś wiadomo jak zrobić tak żeby podatków zbyt dużo nie zapłacić. A zresztą jakiś czas temu czytałem artykulik o podatkach zapłaconych przez różne sieci dyskontowe i Biedrona zapłaciła najwięcej (WOW) bo cos koło 200mln (ale moge się mylić więc jak ktoś czytał/wie gdzie jest pls linka) a inne bodaj carrefuruś 5 czy 6 mln. I gdzie tu sens posiadania dziesiątków sklepów i mieć na nich zysk na 5 czy 6 mln podatku??? Jak ktoś ma znajomego księgowego (dobrego księgowego ws tzw optymalizacji podatkowej) to się dowie gdzie są zyski w działalności

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    13. ~Kuzyn1920  2014-03-25 20:49:14  host: 92.60.132.22

    a może z takich że ruch P4 się zmniejszy więc dodatkowe pasmo jest zbędnym wydatkiem ?

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    14. ~p  2014-03-25 21:03:41  host: apn-31-1-242-36.dynamic.gprs.plus.pl

    800 nie ma nic do ruchu w sieci. Ta częstotliwość pozwoli pokryć lte cała Polskę niższym kosztem. Teoretycznie wystarczy 5Mhz,ale mając na uwadze przyszłe lte-a i możliwą agregacje pasm zasada jest taka: im wiecej tym lepiej

  • Ten komentarz został ukryty.

    -1

    15.  2014-03-25 21:29:22

    Pomysł dobry ;) Midas w końcu buduje sieć z której skorzystać może każdy kto się z nimi dogada, a że dogaduje się tylko Polkomtel i Cyfrowy Polsat to już inna sprawa.

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    16. ~PoleKs  2014-03-25 21:32:42  host: 188.147.151.252.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    ta najlepiej od razu dajcie im 5 MHz za darmo bez niczego

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    17. ~DEX  2014-03-26 02:27:12  host: 178235120127.skarzysko.vectranet.pl

    @8: To w takim razie to nie jest aukcja tylko ręczne sterowanie sprzedażą, a rynek nie jest wolny tylko mocno regulowany. Z kapitalizmem ma to niewiele wspólnego.

    @9: Ty wcale nie masz mózgu, a piszesz komentarze :) Widać rośliny też potrafią.
    Oczywiście nie jest tak jak piszesz. Przed "tęczową" erą pleja, W3 schodziła z cen, pojawiały się ciekawe jak na tamte czasy oferty np. 40 groszy za minutę do wszystkich sieci przez cały okres umowy w ówczesnej Erze w 2002 roku. Powstała Heyah, ceny telefonów też spadały itd... i to wszystko na tym zabetonowanym jak piszą co niektórzy rynku.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    18. ~MarekNowicki  2014-03-26 08:33:46  host: 212.160.172.84

    DEX, masz rację mówiąć, że właściwym podejściem jest kwota, ale musisz uzupełnić wiedzę o fakt, że Hayah powstała jako działanie zniechęcające do wejścia P4 na rynek. W ten sposób obniżono potencjalną rentowność dla czwartego operatora, wydłużono czas zwrotu itp.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    19. ~  2014-03-26 09:54:30  host: 89-71-52-196.dynamic.chello.pl

    @17 DEX - nie umiesz czytać, ze zrozumieniem więc w jaki sposób używasz mózgu? Przecież napisałem, że gdyby były ceny za częstotliwości w tamtych czasach jak dzisiaj to Heyah też byś nie miał. A że nie były i częstotliwości były rozdawana za pół darmo, to masz dzisiejszy rynek. Tamte czasy były inne, teraz są inne. Obecnie telefon komórkowy to jak druga ręka. Kiedyś to był tylko wynalazek.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    20. ~DEX  2014-03-27 00:06:58  host: 178235120127.skarzysko.vectranet.pl

    @19: Nie dość, że roślina to jeszcze zwiędła :)
    Twoje wypowiedzi wzajemnie się wykluczają.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    21. ~  2014-03-27 00:32:01  host: n15-01-04.opera-mini.net

    Kto to jest Midas ? Nie znam typa... To szwagier Kruka (ten od długów) z Wrocławia ?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    22. ~  2014-03-27 00:35:45  host: s10-13.opera-mini.net

    @21 to ten, nad którym ty się zastanawiasz, a on nawet nie wie, ze istniejesz - wśród milionów pchełek.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    23. ~Kuzyn1920  2014-03-27 11:26:06  host: 92.60.132.22

    Według mnie nie masz racji do biedronki. Popatrz na to tak. Zbyt na ferrari jest mały ale marża od sprzedaży dajmy na to jest 100000PLN i tyle zarobisz. Ale lepiej sprzedawać zapałki gdzie pudełko kosztuje 20 gr. Kupujesz za 15 gr plus transport i utrzymanie kontraktu. Zarabiasz 1 gr na pudełku. Sprzedasz 100000 pudełk masz 100000PLN. Dużo łatwiej wypchnąć z fabryki 100000 pudełek zapałek niż znaleść klienta na ferrari. Jak znajdziesz to moze sie okazać że Twója marża uszczupleje byś sprzedał fure. Inne podatki, całkowicie inne bariery wejscia na rynek, koszty rozruchu itp.... WARTO MIEĆ WIĘCEJ CO KOSZTUJE MNIEJ. NIŻ JEDNO DROGIE CO KOSZTUJE WIĘCEJ.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-196-145-173.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.