Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Teraz T-Mobile ogranicza "nielimitowany" roaming

Teraz T-Mobile ogranicza "nielimitowany" roaming

WitekT 18 Lutego 2015 18:26

13 8

T-Mobile zmienia umowy niektórym użytkownikom w kwestii możliwości wykorzystania pakietu roamingowego. To kolejny operator, po Play, który próbuje w ten sposób "pozbyć" się z bazy osób wyjątkowo dużo podróżujących po Europie.

 

Zobacz: Play: Zmiany w taryfie Europa Unlimited dla obecnych abonentów.

Z informacji TELEPOLIS.PL wynika, że kilkuset abonentom taryf JUMP! proFirma XL i XXL wysłano zawiadomienia o zmianie warunków umowy. Nielimitowane połączenia w roamingu w krajach Unii Europejskiej i pakiet 3 GB w wersji XL zamieniono na 1 tys. minut oraz 1 GB (w XXL pozostają 4 GB).




W związku ze zmianami, abonentom przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy bez płacenia odszkodowania. Jednak ci klienci, którzy wraz z taryfą zakupili telefon w promocji, muszą niestety dalej go spłacać. Umowa ratalna nie jest częścią umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych i nie ulega rozwiązaniu.

T-Mobile już kilka tygodni temu zmieniło swoje taryfy biznesowe. Oprócz zmniejszonego z 3 GB do 1 GB pakietu transmisji w opcji XL, wprowadzono zapisy do regulaminu informujące o możliwości ograniczenia pewnych pakietów w związku z ich nadmiernym wykorzystywaniem (tzw. Fair Usage Policy). Wspomniany fragment mówi o tym, że nielimitowane połączenia głosowe będą ograniczone do 1 tys. (minut i SMS-ów) w momencie, jeżeli w ciągu dwóch kolejnych okresów rozliczeniowych abonent będzie z nich korzystał dłużej niż po 14 dni. Po przekroczeniu 1 tys. minut, połączenia będą taryfikowane po 29 groszy netto, a wiadomości po 33 grosze netto.

Informację jako pierwsi podali czytelnicy naszego forum.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: jump! | t-mobile

w sumie: 126
  • 0

    137. ~kusznik niechybnie  2015-02-19 18:47:29  host: 188.147.26.204.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @135. wiec trzymaj sie tego co obiecujesz. i tak strazacy co pewien czas musza zużywac gaśnice (z uwagi na atesty srodków gaszacych) mieli tam nawet troche wody w wisle wiec poradzili sobie. ale juz nie pal mostow za soba. to za drogo jednak kosztuje. skup sie na temacie i tym co wio pisze. to sa naprawde istotne dywagacje i ciebie jako przesadnie wyładowanego kasa abonenta t mobile powino to zainteresować .

  • 0

    138. ~słoneczny  2015-02-19 18:59:58  host: n20-03-04.opera-mini.net

    at135. na szczęście nie jesteś Neron. tamtego to dopiero poniosło jak spalił Rzym. ważne żeś się opamiętał. ktoś wie ile kosztuje przeprawa przez Wisłę rybacką łódka ?

  • -1

    139. ~mike  2015-02-19 19:05:13  host: 37.31.61.210.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Człowieku o jakim bankructwie piszesz... Do tej pory nie miałeś takiego abonamentu i nie zbakrutowales, a nagle firma Ci padnie... :-P bo operator zmienił Nielimitowana połączenia wychodzące na 1000 minut... Zostają przecież Nielimitowana odbierane połączenia w UE
    Śmieszny jesteś...

  • 1

    140. ~gosciu  2015-02-19 19:50:38  host: APuteaux-553-1-91-68.w92-151.abo.wanadoo.fr

    @ 139. ~mike - argument nie trafiony - ale chodzi tu przedewszystkim o to ze zostala zlamana podstawowa zasada - zufanie.
    Po topodpisujemy umowy aby przez okres swiadczenia miec dostepne okreslone uslugi w okreslonej cenie. Operator sprytnie rozdzielil uslugi na raty sprzetowe i usluge w znikomej cenie. W chwili obecnej smiem twierdzic iz zrobil to z premedytacja celem puzniejszej zmiany warunkow. Tu chodzi przedewszystkim o dysproporcje ponoszonej odpowiedzialnosci jesli jako abonament nie dotrzymasz warunkow czeka na ciebie wachlaz kosztow jesli operator nie dotrzyma jego koszty sa nie proporcjonalne do twoich. Byl bym jeszcze w stanie przelknac to ze mozesz rozwiazac umowe z uwagi na zmiane warunkow swiadczenia ale pozostaje jeszcze kwestia kosztow terminala. Ludzie nie brali sluchawki i nie dobierali sobie taryfy jako dodatku. Na stronie operatora wybierasz taryfe i do niej dobierasz terminal. Oznacza to ze terminal jest rzecza dodana do umowy. Tym tokiem myslenia gdyby ludzie wiedzeli o tym iz warunki ulegna zmianie nie zdecydowali by sie podpisac umowe a co za tym idzie nie wzieli by telefonu. Ja personalnie czuje sie oszukany. Powiem to kolejny raz - prawnikiem nie jestem i czekam na aneks.

  • 1

    141. ~gosciu  2015-02-19 19:58:27  host: APuteaux-553-1-91-68.w92-151.abo.wanadoo.fr

    Pamietam jak podczas podpisywania umowy wielokrotnie pytalem co ma na celu rozdzielenie raty sprzetowej od oplaty za abo. "Konsulatan" z firmowego salonu sprzedazy tlumaczyl iz nie wiaze sie dla mnie to z zadnymi konsekwencjami, iz obie umowy sa integralne a rozdzial ma tylko wyraz symboliczny. Na liczne pytania nawet slowem nie wspomnial iz w razie zmiany warunkow prawo wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztow nie tyczy sie czesci sprzetowej. Cieakwe czy kto kolwiek z podpisujacych byl tego swiadom!

  • 1

    142. ~aero666  2015-02-19 20:04:54  host: ip-78-30-107-203.free.aero2.net.pl

    @131 cały problem w tym, że to taryfy firmowe. W przypadku umów pomiędzy przedsiębiorcami nie ma ŻADNEJ ochrony "słabszej" strony umowy, tak jak to jest w przypadku konsumentów. Umowy pomiędzy przedsiębiorcami nie podlegają także interwencjom UOKiK w tym zakresie. Z założenia obie strony są równe ? co jest prawdą w przypadku umów korporacyjnych, bo tam kary umowne są symetryczne! Małej firmie takiego czegoś nie zaoferują? Ma pecha.

    No i najważniejsze, ew. spór sądowy w większości wypadków jest kompletnie nieopłacalny ekonomicznie. Zwrot kosztów związany jest z wps, więc będzie śmiesznie mały ? zapłacisz więcej za adwokata niż w całości będziesz w stanie ugrać, zakładając jakimś cudem pomyślne zakończenie sprawy.

    Natomiast sama koncepcja tych pseudoumów ratalnych, jak i kary umowne i kosmiczne wartości ulgi wyliczane przez operatorów powinny dawno zostać przetrzepane przez urzędy (dot. umów konsumenckich rzecz jasna). Sprawa znana od lat, ale urzędnicy nie widzą problemu.

  • 1

    143. ~Joey  2015-02-19 20:08:59  host: 81.219.84.18

    Szykuje się zwycięzca tegorocznego głuchego telefonu :)

  • 1

    144. ~aero666  2015-02-19 20:18:42  host: ip-84-39-160-158.free.aero2.net.pl

    @141 jeszcze lepszy biznes jest na karach umownych. W cenniku podstawowym podana jest kosmiczna kwota za abonament ? i zapewne nie ma ani jednego abonenta w całej sieci, który taką płaci. Wszyscy dostają umowy z obszernym regulaminem promocji, który rabatuje cenę abonamentu do zwykłego poziomu. Dalej następuje podział na ratę sprzętową i abonament za usługi, więc przez 3/4 umowy pozycja abonament jest symboliczna.

    Teraz czary mary i cała magia: od 24 * kosmiczna kwota z cennika odejmuje się 18 mocno zrabatowanych abonamentów promocyjnych i 6 trochę wyższych. Efekt? kara umowna rzędu kilku tysięcy złotych. Pomimo tego i tak musisz spłacać raty za urządzenie, gdzie w sumie doliczając pierwszą ratę płatną przy odbiorze nierzadko wychodzi znacznie drożej niż w sklepie (nie) dla debili. To jest biznes!

  • -2

    145.  2015-02-19 20:35:59

    1401 - zaufanie? Ciekawe kto minuty do tych "zbieraj minuty" za kasę nabijał? Operatorzy? No nie rozśmieszaj mnie i nas!!

  • 0

    146.  2015-02-19 21:34:03

    Jak ja kocham te komentarze typu: jestem w t mobile (u innego operatora) 30 lat do końca umowy pozostał mi rok, dwa miesiące 2 tygodnie i 3 i pół dnia. Odchodzę od nich, a razem ze mną odejdzie żona, teściowa, szwagier, syn szwagra, stryjek i zięć sąsiada, a razem płaciliśmy 5 tysięcy złotych i pinsiąt groszy. Nie damy się więcej dymać.

  • -1

    147. ~Calm7  2015-02-20 07:17:28  host: user-94-254-132-68.play-internet.pl

    Uwarzam ze tmobile postępuje uczciwie dając możliwość rezygnacji z usług. Ludzie potfierdzaja ze zapoznali sie z regulaminem własnym potpisem wiec nie powinny teraz plakac

  • -1

    148.  2015-02-20 15:16:41

    @146 Racja, masa ludzi jest teraz przedsiębiorcami, którzy pół roku spędzają za granicą i robią kontrakty na 2 mln zł :) A tak na prawdę siedzi sobie taki mały człowieczek, przed komputerkiem kupionym na raty, z mobilnym routerem kupionym na alledrogo za 50 zł, w nim karta prepaid na lejku i pisze komentarze siedząc u rodziców w domu mając te 25/30 lat :) A i studiuje humanistykę :) Taka masa hejtu się teraz wylewa, aż szkoda niektóre posty czytać, ale "co się zobaczyło, to się nie odzobaczy"

  • -1

    149. ~nicki  2015-02-20 15:37:55  host: 109.196.45.162

    Gdyby play nie zrobił kiedyś identycznie to pewnie i tmobile by się nie odważył. A teraz każdy operator zacznie stosować takie praktyki. dobrze że chociaż to 1000 minut dali. Jak się nad tym zastanowić to jest ich bardzo dużo.

  • 1

    150.  2015-02-20 16:14:46

    @148
    Czemu się dziwisz , że ludzie są wkurzeni. Chciałbyś, aby ktoś nie respektował postanowień zawartej z Tobą umowy ? Czy abonent może zmienić warunki kontraktu np. obniżając sobie kwotę abonamentu i w razie sprzeciwu operatora zaoferować mu jako jedyną możliwość odstąpienie od umowy?

  • 2

    151. ~cvv  2015-02-20 22:37:27  host: 89-67-107-38.dynamic.chello.pl

    Podobna sprawa z aliorem
    "Tymczasem zmiana warunków umowy terminowej jest dozwolona jedynie za zgodą obu stron.
    Konsument, który nie zgadza się na nowy regulamin, a możliwość zmiany nie została zawarta
    w umowie w tak zwanej klauzuli modyfikacyjnej, ma prawo kontynuować ją na uzgodnionych
    warunkach do końca ustalonego terminu."

  • -1

    152. ~TOPP  2015-02-21 21:37:20  host: 46.205.128.141.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Czytam, i mogę dojść tylko do wniosku że największy problem mają ci przedsiębiorcy którzy nie kupowali taryfy XL dla samej taryfy ale dla telefon i teraz się na tym przejechali a teraz narzekają na raty ( ludzie przecież operator nie dostaje telefonów w gratisie od producenta i nie kupuje za ceny z allegro, był kiedyś na telepolis wywiad z zakupowe maź Orange). Inna stroną medalu że T sprzedawał te taryfy a wiadomo jak u nas jest Józio który rozmawiał do tej pory 200 min w roamingu teraz dzwoniliśmy potegę i stąd dostał pisemko. Ciekawi mnie tylko gdyby np. Przedsiębiorca który podpisał umowę z kimś na 2 lata na 150 zł a co miesiąc musiałby do niej dopłacać 350 zł i miałby X takich klientów to czy nie starałby się obniżyć skutki takiej wtopy?

  • 0

    153.  2015-02-24 15:09:47

    ~150 Czy ja się dziwię? Nie, po prostu śmieszy mnie to, że nagle każdy jest tak na prawdę osobą biznesową, każdy się wypowiada jakie to złe, a tak na prawdę mały odsetek klientów jest dosięgnięty tą zmianą warunków.

  • 0

    154. ~jump xl  2015-02-24 22:39:51  host: 46.205.39.89.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    W ulotce obowiązującej w 2014 roku w taryfie JUMP XL jest zapis: Połączenia, SMS i MMS wychodzące w ROAMINGU - NIELIMITOWANE. T-mobile już wtedy oszukiwał klientów gdyż ten zapis nie dotyczy MMS, zarówno wychodzących jak i odbieranych. Na moją reklamację T-mobile odpisał że ulotka jest nieważna, WAŻNY jest regulamin!!! Tylko że w regulaminie nie ma słowa o MMSach!!! Jest tylko w cenniku podane ile kosztują w taryfach Jump których wiadomo jest kilka wariantów, które różnią się zawartością składników NIELIMITOWANYCH. Takim podejściem do klienta T-debile dużo tracą!!!

  • 0

    155. ~bull  2015-05-26 18:31:53  host: 159-205-189-27.adsl.inetia.pl

    Przecież jest to oczywiste, ja specjalnie odszedłem z paly a został mi rok czasu, zapłaciłem ponad 400 zł kary tylko dlatego ze potrzebowałem tego abonamentu dla kierowcy w t mobile i nikt nawet słowem nie wspomniał że trzeba będzie spłacać raty jak się chce zrezygnować z umowy i jest to celowy zabieg tej pazernej firmy i to przecież nie pierwszy raz zrobili taki numer i teraz muszę bulić 134 zł brutto za ten *** abonament a za kolejne pół roku się okrze że dostaniemy tylko 200 min, to jest oczywista kradzież, próba wyłudzenia i tylko pozew zbiorowy może zapobiec dalszemu rozwojowi tego procederu.
    Jestem pewien że u Niemców tak dymać obywateli nie mogą oszuści!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 0

    156. ~Bull  2015-05-26 18:35:17  host: 159-205-189-27.adsl.inetia.pl

    . ~TOPP głupoty gadasz, w żadnej innej firmie nie ma takiej oferty z jakimiś ratami sprzętowymi, jak się zmieni regulamin to możesz odejść w taki albo inny sposób ale nikt nie karze Ci płacić za jakiś śmieszny telefon!!!
    Nikt pewnie o tym nie wiedział bo nie informują specjalnie swoich klientów o tym zakłamane dranie!!!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-87-114-118.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.