DAJ CYNK

Telewizor to wciąż chętnie wybierane urządzenie do oglądania materiałów wideo

msnet

Sprzęt

W dobie coraz powszechniejszych usług streamingu wideo, widzowie mogą oglądać swoje ulubione programy i filmy za pośrednictwem różnych urządzeń. Nie zapominają jednak o telewizorach.



W dobie coraz powszechniejszych usług streamingu wideo, widzowie mogą oglądać swoje ulubione programy i filmy za pośrednictwem różnych urządzeń. Nie zapominają jednak o telewizorach.

Rozrywka przenosi się do sieci, a konsumenci odkrywają, że mają coraz więcej kontroli nad tym, co oglądają. Zależy im szczególnie na możliwości wyboru, jakości i większej elastyczności. Takie potrzeby napędzają nowe trendy, które z kolei kształtują przyszłość rozrywki - powiedział Greg Peters, dyrektor ds. produktów w Netflix. Wkraczamy w wiek łączności między wieloma urządzeniami i erę rozrywki kontekstowej.

Użytkownicy serwisu Netflix korzystają obecnie z trzech do pięciu różnych urządzeń podłączonych do Internetu, aby oglądać dostępne tam materiały wideo. Żadne z tych urządzeń, od smartfonu po telewizor Smart TV, nie dominują całkowicie nad innymi. Użytkownicy cieszą się swoimi ulubionymi programami na takim urządzeniu, jakie im odpowiada w danym momencie oraz w sposób, który jest dostosowany do miejsca, z którego aktualnie łączą się z siecią. Jest to tak zwana rozrywka kontekstowa.

Wraz z coraz powszechniejszym korzystaniem z rozrywki kontekstowej, widzowie sięgają coraz częściej po telewizory jako medium do pokazywania ruchomych obrazów. W Europie ponad 60% treści z Netflixa oglądanych jest na telewizorach podłączonych do Internetu (w Polsce 47%). Najczęściej odpowiedzialne są za to dekodery STB (set top box, np. dekodery sieci kablowych), a także inne urządzenia odbierające media strumieniowe, takie jak Apple TV, Chromecast lub konsole Xbox i PlayStation.

Ludzie zawsze chętnie oglądali telewizję i to szybko się nie zmieni. Piękno telewizji podłączonej do sieci tkwi w tym, że widzowie będą wybierać to, co najlepsze w ofercie konwencjonalnej telewizji, a przy tym cieszyć się korzyściami, jakie daje technologia hybrydowa. Konsumenci mogą teraz nasycić oczy treściami wyświetlanymi na dużym ekranie w ich własnych domach, ale doświadczenia te są bardziej osobiste, dopasowane do indywidualnych gustów i preferencji, a przy tym dostępne na życzenie, wciągające i interaktywne. Użytkownicy odkrywają ten świat wspólnie z Netflix i coraz bardziej podobają im się wrażenia, jakie zapewnia telewizja hybrydowa - powiedział Peters.

W Europie najwięcej kont serwisie Netflix jest zakładanych za pomocą urządzeń mobilnych i laptopów. Jednak z czasem widzowie przenoszą się na nowe platformy, aby korzystać z zalet telewizji hybrydowej. 38% Europejczyków założyło konto w serwisie Netflix na urządzeniu mobilnym, po 6 miesiącach za pomocą smartfonu/tabletu korzysta z niego już tylko nieco ponad 17%, natomiast aż 63% ogląda ulubione filmy i seriale na ekranie telewizora. Z kolei polscy abonenci poświęcają aż ośmiokrotnie więcej czasu na oglądanie treści Netflix na telewizorach niż na swoich urządzeniach mobilnych (17% dokonało rejestracji konta poprzez aplikację mobilną a po 6 miesiącach aż 47% korzystało z serwisu głównie poprzez telewizor, jedynie 6% to stali użytkownicy segmentu mobile) - podaje Netflix.

Konsumenci coraz chętniej oglądają materiały z Netflixa na telewizorach podłączonych do Internetu albo bezpośrednio (Smart TV), albo za pośrednictwem innych urządzeń. Raport "Polska Rewolucja w segmencie SMART 2017" informuje, że w Polsce sprzedaż telewizorów typu Smart TV wzrosła o 20% od roku 2016. Telewizory są coraz lepsze i oferują coraz lepsze wrażenia z rozrywki, szczególnie jeśli dodatkowo połączymy je z odpowiednim zestawem głośników.

Nowe, innowacyjne rozwiązania audio-wideo pojawiają się w czasach, w których dostępna jest rozrastająca się biblioteka wysokiej klasy materiałów przesyłanych za pomocą streamingu. Serwis Netflix udostępnia wiele godzin treści w standardzie Ultra HD 4K i HDR, a ponad połowa filmów i seriali z naszego katalogu obsługuje dźwięk wielokanałowy 5.1. Co więcej, niedawno ogłosiliśmy, że nasze treści będą korzystać z wyjątkowych zalet trójwymiarowego dźwięku Dolby Atmos - dodał Peters.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Netflix