Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Telewizja i Internet głównymi mediami reklamowymi telekomów

Telewizja i Internet głównymi mediami reklamowymi telekomów

WitekT 4 Czerwca 2009 10:34

0 0

W I kwartale wydatki telekomów na reklamę spadły o 4% rok do roku, podczas gdy cały rynek spadł o kilka punktów procentowych więcej - wynika z danych MPG podanych przez Gazetę Prawną.

I kwartał nie był reprezentatywny dla całego roku - przekonuje przedstawiciel jednego z telekomów i dodaje, że wydatki na reklamę ponoszono jeszcze według niezredukowanych budżetów.




Bartosz Dobrzyński, odpowiedzialny za marketing członek zarządu P4, zwraca uwagę, że spadek nakładów na reklamę wcale nie musi oznaczać mniejszych kampanii. Spadły bowiem ceny, a typowy koszyk jest tańszy o kilkanaście procent. Dodaje, że nastąpiły też przesunięcia budżetów. Najwięcej straciły gazety i magazyny. Obecnie główne media to telewizja, Internet i outdoor - zwłaszcza ten drugi notuje spory wzrost, choć głównym medium coraz wyraźniej staje się telewizja.

W marcu, czyli w okresie, gdy Play wprowadzał na rynek najtańszą wówczas taryfę przedpłaconą Play Fresh, najmocniej na telewizję postawił Polkomtel. Ulokował tam blisko 85% pieniędzy wydanych wówczas na reklamę. Co ciekawe, w przypadku Play w marcu reklama telewizyjna miała najmniejszy udział w budżecie ogółem wśród sieci komórkowych. Play wydał na reklamę w telewizjach nieco poniżej 60%.

Źródło tekstu: Gazeta Prawna     

Dodaj do:
w sumie: 5
  • 0

    1.  2009-06-04 10:40:06

    Reklamować się trzeba tam gdzie najwięcej ludzi ją zobaczy więc nie dziwię się że to TV i Internet... ;)

  • 0

    2. ~tl111  2009-06-04 11:55:48  host: 195.225.71.137

    Zastanawiam się na ile reklama w TV jest nadal skuteczna? Pilot w ręku telewidza skutecznie ją osłabia. Są też inne formy jej "bojkotu" - wychodzenie z psem, "zrobię kawę/herbatę/zadzwonię na reklamie", itp, itd. Chyba bardziej skuteczna jest strona w prasie. I to niecała, połączona z interesującym zdjęciem, artykułem. Oczywiście wszystko IMHO.

  • 0

    3. ~deliber  2009-06-04 12:58:28  host: dpr114.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Internet jest miejscem wymiany opinii, więc operatorom opłaca się właśnie reklamować tam, gdzie się o nich mówi, komentuje. Reklama internetowa jest o wiele tańsza, a jak się pojawia na portalach, to zaraz ktoś ją skomentuje jak ostatnio reklamy heyah czy play.

  • 0

    4. ~maco  2009-06-04 13:54:29  host: aefn9.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tyle sie mówi ze sie przelacza, nie oglada reklam w TV ale prawda jest taka ze sie oglada! nie wszystkie ale kilka reklam zawsze czlowiek zobaczy! szczegolnie jak ma sie tv w kuchni i w czasie robienia herbaty i tak reklamy leca w tle pomieszczenia...

  • 0

    5. ~wazo  2009-06-04 14:30:34  host: dpy179.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tak a propos reklam, na blogu Jabczyńskiego jest nowa reklama Tylko sima: http://blog.tp.pl/wojciechjabczynski/entry/nadszedł_czas_ofert_b ez_telefonu

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-249-55.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.