Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Telemarketerom dziękujemy

Telemarketerom dziękujemy

WitekT 15 Grudnia 2004 12:41

0 0

W Kanadzie rozważa się utworzenie listy numerów, których abonenci nie życzą sobie telefonów od marketerów.

Stworzenie takiej listy umożliwiłaby poprawka do tamtejszej ustawy regulującej kwestie telekomunikacyjne. Obligowała by ona kanadyjskie firmy do zaniechania wykonywania niechcianych połączeń telefonicznych.

Jeśli poprawkę zaakceptuje parlament, kanadyjski regulator rynku telekomunikacyjnego będzie mógł ukarać nie stosującą się do ustawy firmę karą 1500 dolarów za każde naruszenie prawa w stosunku do osoby prywatnej i 15000 dolarów w przypadku dzwonienia do firm.




Wymiar kar pokazuje jak poważnie podchodzimy do kwestii niechcianego telemarketingu, oznajmił David L. Emerson, kanadyjski minister przemysłu w przygotowanym oświadczeniu.

W Polsce firmy zrzeszone w Stowarzyszeniu Marketingu Bezpośredniego, w tym telemarketingowe, respektują uchwalony w 1999 roku kodeks etyczny, który nakazuje respektowanie tzw. Listy Robinsona. Zawiera ona m.in. listę numerów, których abonenci nie zgadzają się na telefony o charakterze marketingowym.

Źródło tekstu: Wirtualne Media     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-233-235.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.