DAJ CYNK

Telekomunikacyjny Amway wchodzi do Polski

WitekT

Wydarzenia

American Communications Network, firma sprzedaży bezpośredniej, która w swojej ofercie ma wyłącznie usługi telekomunikacyjne, planuje jesienią wejście na polski rynek. W tej chwili trwa budowa zalążków sieci sprzedaży oraz podpisywanie umów z firmami, których usługi będą w ofercie ACN. Nieoficjalne informacje mówią o trwających rozmowach z Telekomunikacją Polską.

American Communications Network, firma sprzedaży bezpośredniej, która w swojej ofercie ma wyłącznie usługi telekomunikacyjne, planuje jesienią wejście na polski rynek. W tej chwili trwa budowa zalążków sieci sprzedaży oraz podpisywanie umów z firmami, których usługi będą w ofercie ACN. Nieoficjalne informacje mówią o trwających rozmowach z Telekomunikacją Polską.

ACN działa na identycznej zasadzie jak słynny Amway. Tworzona jest sieć sprzedaży bezpośredniej, a sprzedawcy pracujący na własnych rachunek, oprócz szukania klientów, mogą werbować nowych sprzedawców, którzy będą pracować na prowizję dla siebie i nadrzędnego sprzedawcy. Co ciekawe, firma kładzie duży nacisk na to, aby klientami były tylko osoby znane bezpośrednio sprzedawcy – niedozwolone jest organizowanie publicznych spotkań, reklamowanie oferty w jakichkolwiek mediach ani korzystanie z materiałów, które nie zostały opracowane przez ACN.

We Francji, aby zostać sprzedawcą ACN, należy kupić pakiet startowy za 399 euro netto (bez VAT). Prowizje od rachunków pozyskanych klientów wahają się od 1% (suma do 1,5 tys. euro miesięcznie) do 10% (suma powyżej 10 tys. euro). Do tego dochodzi prowizja od 0,25% do 6% od łącznych rachunków wygenerowanych przez klientów zdobytych przez zależnych sprzedawców znajdujących się niżej w "drzewku". Procent jest stały i zależy tylko od poziomu w hierarchii sprzedawców, na co wpływa głównie liczba pozyskanych klientów i sprzedawców.

Od października ACN planuje ropoczęcie pozyskiwania pierwszych sprzedawców, natomiast już w listopadzie firma oczekuje, że zdobędzie pierwszych klientów na polskim rynku. Na razie jakiekolwiek działania firmy ukrywane są przez nią w wielkiej tajemnicy, a ewentualne spotkania odbywają się w małych gronach w prywatnych mieszkaniach. Sieć sprzedaży mają budować ludzie, którzy odnieśli już sukces w sprzedaży bezpośredniej, m.in. najlepsi sprzedawcy ubezpieczeń na życie.

ACN, wchodząc na dany rynek, oferuje na początku usługi telefonii stacjonarnej, dodając do niej potem dostęp do Internetu, a na końcu usługi telefonii komórkowej. W Polsce ma być tak samo – firma najprawdopodobniej zacznie od sprzedawania usług preselekcji jednego z operatorów.

ACN powstał w 1993 roku w USA, stopniowo rozszerzając swoją ofertę na Europę i Azję, gdzie ogółem działa w 18 krajach. Ma rocznie ponad 500 mln euro przychodu i chwali się ich czterokrotnym wzrostem w ciągu ostatnich 5 lat. Zatrudnia ponad tysiąc pracowników, a jej europejska centrala znajduje się w Amsterdamie.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł