DAJ CYNK

"Telekomunikacja Polska" zniknie z rynku?

LuiN

Wydarzenia

TP SA, Era, POP - za kilka lat tych nazw może już nie być. Światowe koncerny bez żalu rezygnują z niepasujących do ich strategii marek. Los Ery zdaje się przesądzony. Telekomunikacja Polska może pozostać na rynku jako marka dla usług telefonicznych. Inne usługi grupy obejmie marka Orange. Tele2 zniknie z rynku - pisze Rzeczpospolita.

TP SA, Era, POP - za kilka lat tych nazw może już nie być. Światowe koncerny bez żalu rezygnują z niepasujących do ich strategii marek. Los Ery zdaje się przesądzony. Telekomunikacja Polska może pozostać na rynku jako marka dla usług telefonicznych. Inne usługi grupy obejmie marka Orange. Tele2 zniknie z rynku - pisze Rzeczpospolita.

Niedawno Netia kupiła Tele2 Polska razem z bazą ponad 700 tys. klientów. Użytkowników Tele2 Netia chętnie przejmie, ale marki tej firmy już nie, chociaż Tele2 promowało ją od 2003 roku kosztem co najmniej 100 mln zł. Wartość marki Tele2 można oszacować na 80 - 90 mln zł.

Grupa France Telecom szacowała oszczędności na unifikacji swoich licznych marek na 200 mln euro. Ofiarą tych oszczędności może paść marka Telekomunikacji Polskiej, warta według ostatniego raportu około 2,5 mld zł.

Zastąpienie jej globalną marką Orange było sygnalizowane już w 2007 roku, ale operator się wycofał. Oficjalnie utrzymuje, że żadnych decyzji jeszcze nie ma. Możliwe, że pod markę Orange przejdzie większość usług grupy, w tym dostęp do Internetu i usługi dla biznesu, a Telekomunikacja Polska będzie obejmować tylko detaliczne usługi głosowe.

Warto pamiętać, że France Telecom ciągnie spore zyski z licencjonowania w Polsce globalnych marek. Grupa TP zapłaciła w ubiegłym roku za logo FT (pomarańczowo-czerwony znak &) oraz Orange ponad 40 mln euro.

Mniej tajemnicza niż TP jest Polska Telefonia Cyfrowa. Nieznany jest jeszcze termin wprowadzenia marki T-Mobile, ale zarząd PTC nie kryje, że właściwie czeka tylko na rozstrzygnięcie sporu z Vivendi. Finał tego sporu oznacza koniec marki Era i TakTak, których wartość można szacować na 1,8 mld zł.

Co do marki Heyah (345 mln zł), na rynku spekuluje się, że zostanie sprzedana firmie, która prowadziłaby ją dalej, korzystając z sieci PTC. Dopóki nie rozstrzygnie się spór właścicieli Polkomtelu, los marki Plus będzie niezagrożony. Jeżeli kontrolę nad operatorem przejmie Vodafone, to przyjdzie się pożegnać z jeszcze jedną marką.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Rzeczpospolita